چین درصدد توسعه همکاری با دولت افغانستان است

به گزارش دوست داشتنی ها، بنا به گزارش های رسانه ای، دولت چین درصدد است تا همکاری های خود با افغانستان را در زمینه مالی و زیر ساختی توسعه دهد.

چین درصدد توسعه همکاری با دولت افغانستان است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین آمادگی دارد تا همزمان با خروج نیرو های آمریکا و ناتو از افغانستان، همکاری ها خود با این کشور را توسعه دهد.

روزنامه دیلی بیست در گزارشی آورد: چین آماده است تا همکاری خود را با افغانستان شروع نموده و توسعه دهد و متعاقباً خلأ نیرو های آمریکا و ناتو را که در حال خروج از این کشور جنگ زده خارج هستند، را پر کند. بر اساس این گزارش، چین با ابتکار عمل کمربند و جاده (BRI) در تدارک ورود بی چون و چرا به افغانستان پس از آمریکاست.

این پایگاه با استناد به منبع نزدیک به مقامات دولت افغانستان ادعا کرد که مقامات کابل در حال افزایش تعامل خود با چین در زمینه افزایش کریدور مالی 62 میلیارد دلاری چین و پاکستان (CPEC) هستند که شامل احداث بزرگراه ها، خطوط راه آهن و خطوط انتقال انرژی بین پاکستان و چین می گردد.

گفته می گردد که چین مدتهاست که می خواهد طرح کمربند و جاده خود (راه ابریشم) را تا افغانستان توسعه دهد و حداقل برای یک دهه خواستار مشارکت کابل بوده است. در این گزارش به نقل از منبعی می نویسد در بزرگراه پیشاور-کابل بحث و تبادل نظر بین مقامات کابل و پکن انجام شده است. پیوند جاده ای کابل با پیشاور به معنای پیوستن رسمی افغانستان به CPEC است.

به گفته منبع دیلی بیست، در حالی که آمریکا برای همواره افغانستان را ترک می نماید، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به یک متحد با منابع، نفوذ و توانایی برای پشتیبانی نظامی از دولت خود نیاز دارد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 959

به "چین درصدد توسعه همکاری با دولت افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درصدد توسعه همکاری با دولت افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید