پکن: برخورد آمریکا با شرکت های چینی مصداق سرکوب سیاسی است

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت پکن امروز دوشنبه از اعتراض جدی خود به لایحه ضدچینی اطلاع داد که روز آدینه به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسید و بر اساس آن، شرکت های چینی فقط به شرطی حق فعالیت در بازار بورس آمریکا را دارند که به معیارهای حسابرسی این کشور تن دهند.

پکن: برخورد آمریکا با شرکت های چینی مصداق سرکوب سیاسی است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین، این یک سرکوب سیاسی ناعادلانه علیه شرکت های چینی است که در لیست بازار بورس آمریکا قرار دارند.

وی ادامه داد: این طرح مانعی جدی در روال عادیِ قرار دریافت شرکت های چینی در لیست بازارهای بورس آمریکا است و قوانین پایه بازار مالی را که آمریکا همیشه داعیه دار آن بوده، مختل می نماید.

تحریم و ارعاب شرکت های چینی در حالی است که جمهوریخواهان می کوشند در روزهای پایانی دولت ترامپ، حلقه محدودیت ها علیه پکن را تنگ تر نمایند.

آمریکا روز آدینه از افزودن دهها شرکت چینی دیگر به لیست سیاه خود اطلاع داد. مجموعاً 80 شرکت چینی از جمله شرکت بین المللی فراوری نیمه رسانا موسوم به SMIC به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می گیرند.

بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می گردد که بعضی از آنها در حال یاری به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تا به امروز 275 کمپانی چینی و شرکت های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری عظیم هوآوی و ZTE را تحریم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 637

به "پکن: برخورد آمریکا با شرکت های چینی مصداق سرکوب سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: برخورد آمریکا با شرکت های چینی مصداق سرکوب سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید