نقش فرهنگ عمومی و آموزش در توسعه صنعت هوافضا

به گزارش دوست داشتنی ها، کارشناس ارشد هوافضا در برنامه تلویزیونی اتفاق گفت: منابع انسانی و پتانسیل های فوق العاده از جمله شهرک های سازنده هوافضا در ایران وجود دارد اما ساخت هواپیمای سبک نیاز به یک دفتر کار معین در سطح کلان کشوری دارد

نقش فرهنگ عمومی و آموزش در توسعه صنعت هوافضا

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، سهیل سهیلی، کارشناسی ارشد هوافضا در برنامه اتفاق در مورد هواپیماهای فوق سبک اعلام نمود: پل دستیابی به تکنولوژی هواپیماهای مسافربری بزرگ از هوانورد عمومی می گذرد که لازمه آن تربیت متخصصان و آمادگی فرهنگ عمومی برای دستیابی به تکنولوژی می باشد.

وی ادامه داد: در آینده صنعت هواپیمایی به سمت هواپیماهای کوچک و کاربری این هواپیماها در سامانه حمل و نقل به صورت یکپارچه با سامانه هوا فضا خواهد رفت.

کارشناس ارشد هوافضا با بیان اینکه فرایند هواپیماهای شخصی در ایران رو به بهبود است، افزود: حرکت کردن به سمت هدف گذاری کشورهای پیشرفته از طریق هوافضا اتفاق می افتد که یکی از این بخش ها هواپیماهای سبک است.

وی گفت: فرهنگ عمومی، آموزش، ایجاد اشتغال سطح بالا در این صنعت، تأمل ساخت و طراحی سامانه ها و بخش حاکمیتی که قوانین و مقررات از آن نشأت می گیرد در توسعه صنعت هوافضا بسیار مهم است.

سهیلی در پاسخ به سوال آیا در بخش هواپیماهای سبک و فوق سبک هواپیمایی مونتاژ شده که مجوز پرواز داشته باشد؟ اظهار کرد: هوافضا چند حوزه و بخش دارد که ساخت یکی از این بخش ها محسوب می شود و یکی از فعالیت های آن یکپارچه سازی و مونتاژ کردن هواپیما در داخل بوده است که بخشی از قطعات را در داخل تولید و ما بقی را از کشورهای اروپایی مانند اتریش، ایتالیا و آلمان وارد شده است.

کارشناس ارشد هوافضا گفت: متاسفانه شرکت ما هنوز مجوز ساخت کامل قطعات را دریافت نکرده و تنها بخشی از قطعات از جمله بدنه را می تواند تولید کند که بعد اقتصادی و تیراژ کم اجازه ساخت تعداد بالایی از هواپیماهای سبک یا مسافرتی را ما نمی دهد لذا در بخش مونتاژ و ساخت بدنه فعالیت می کنیم.

وی پاسخ به سوال مجری برنامه تحت عنوان؛ تحریم ها در ساخت هواپیمایی مسافرتی دخیل بوده اند؟ شرح داد: تحریم به صورت مستقیم در صنعت هوایی وارد نشد اما ابزارهای لازم برای انجام فعالیت های بازرگانی شامل تحریم ها شد که از آن به عنوان فرصت استفاده شد به گونه ای که هرچه واردات سختر شد بیشتر به سمت طراحی و ساخت حرکت کردیم و قطعات بسیاری از جمله پلن، صندلی هواپیما و غیره را ساخته و به کشورهای سوئیس و ایتالیا صادر شد.

سهیلی در پاسخ به سوال رشیدپور که تعداد هواپیماهای منتشر شده در آسمان ایران چند است؟ گفت: 16 هواپیما در آسمان ایران مونتاژ و به بیش از 60 هواپیما خدمات رسانی شده است.

وی در رابطه با محقق شدن ساخت هواپیمایی مسافرتی در ایران اعلام نمود: 13 سال پیش در مورد داستان ساخت هواپیمای مسافربری در ایران صحبت کردم و امروز نیمی از این امر اتفاق افتاده است و این داستان قابل دست یابی است و هر زمانی که بتوانیم یک کار سیستماتیک در سطح بالا انجام دهیم این داستان محقق خواهد شد.

سهیلی افزود: منابع انسانی و پتانسیل های فوق العاده از جمله شهرک های سازنده هوافضا در ایران وجود دارد اما نیاز به یک دفتر کار مشخص در سطح کلان کشوری دارد تا بتوان منابعی که در اختیار بخش های مختلف؛ نظامی، اعلان ها و بخش خصوصی قرار می گیرد را در تعامل سازنده با پدافندها هماهنگ کند.

وی در خاتمه گفت: طبقه بندی هواپیماهای عمومی تنها به دو بخش سبک و سنگین تقسیم نمی شوند بلکه در این صنعت هواپیماهایی با ظرفیت حدود 19 نفر نیز وجود دارد و به به زودی هواپیمای خوب در این صنعت ساخته می شود و در خدمت اقتصاد کشور و اقتصاد دانش بنیان و اشتغال سطح بالا خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 273

به "نقش فرهنگ عمومی و آموزش در توسعه صنعت هوافضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فرهنگ عمومی و آموزش در توسعه صنعت هوافضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید