آموزش دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا

به گزارش دوست داشتنی ها، وقت سفارت ایتالیا مبتدی ترین راه در مراحل دریافت ویزای ایتالیا می باشد که احتیاج است همراه ما در ادامه باشید و با این موضوع آشنایی کامل را درک کنید.

آموزش دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

گام اول برای اخذ ویزای ایتالیا و مراحل آغاز آن

دریافت وقت سفارت ایتالیا اولین گام برای دریافت ویزای این کشور است. پس قبل از هر گونه اقدامی برای سفر به ایتالیا پس از مشخص زمان سفر به ایتالیا دریافت وقت ایتالیا از سفارت ایتالیا الزامی است.

از آنجایی که فرایند دریافت وقت سفارت ایتالیا زمان بر است گاهی متقاضیان تا مرز پشیمانی از سفر به ایتالیا پیش میروند! زمان بندی سفارت ایتالیا به گونه ای است که به صورت تصادفی و برای مدت کوتاهی سیستم نوبت دهی وقت ایتالیا آزاد میگردد و به دلیل حجم بالای متقاضیان سفر به این کشور وقت ها به سرعت پر شده و مجددا سیستم نوبت دهی برای مدتی بسته میگردد. بنابراین برای دریافت وقت ایتالیا احتیاج به صرف زمان و انرژی دارید.

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا راه ساده تر و سریع تری نیز وجود دارد و آن سپردن این کار به افراد با تجربه و با نفوذ است تا فرایند دریافت وقت برای شما به حداقل میزان ممکن کاهش یابد. با توجه به شلوغی سفارت در صورتی که وقت سفارت ایتالیا می خواهید بهتر است زودتر نسبت به مشخص وقت سفارت ایتالیا اقدام نموده و درخواست دهید.

دریافت وقت سفارت ایتالیا به وسیله کارگزار سنگاپوریCKGS در مرکز خرید گالریا تهران انجام میگردد.

مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت ایتالیا:

  • کپی صفحه اول گذرنامه یا پاسپورت
  • شماره تماس متقاضی
  • تاریخ دعوتنامه یا هتل (در صورت موجود بودن)

ویزای شینگن چیست؟

محدوده شینگن در واقع به مجموعه ای از کشورهای اروپایی گفته میگردد که قوانین جامع ای را در راستای فعالیت ها، مقررات مرزی و مسافرتی خود وضع نموده اند و پیمانی را با نام پیمان شینگن بسته اند. به موجب پیمان شینگن تمامی مردم کشورهای خارج از این محدوده، به منظور سفر و اقامت در این کشورها، موظف به اخذ مجوز ورود و روادیدی جامع و واحد موسوم به ویزای شینگن هستند.

یکی از پر طرفدارترین و همچنین معروفترین ویزاها، ویزای شینگن است. در حال حاضر 26 کشور عضو شینگن هستند. در میان این 26 کشور، کشورهای نروژ، ایسلند و سوئیس علی رغم آن که عضو اتحادیه اروپا نیستند، عضو شینگن هستند و ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نیستند. کشورهای دیگری مانند رومانی، بلغارستان و قبرس نیز از جمله کشورهای در حال الحاق به این پیمان هستند.

کشورهای عضو پیمان شینگن عبارتند از:اتریش، لهستان، ایسلند، ایتالیا، مجارستان، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، پرتغال، اسلواکی، لاتویا، اسلوونی، فنلاند، استونی، لیتوانی، اسپانیا، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئد، مالت، سوئیس، لیختنشتاین، آلمان، هلند، نروژ و یونان

اخذ ویزای شینگن

اولین گام برای دریافت ویزای شینگن انجام هماهنگی های لازم با سفارت کشور ایتالیا است. مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن در کشورهای عضو پیمان شینگن مشابه هم هستند ولی گاهی در برخی از جزییات با هم متفاوت هستند. بنابراین پس از دریافت وقت سفارت خود نسبت به دریافت چک لیست سفارت مربوطه اقدام نمایید.

تمامی مدارک مورد احتیاج برای سفارت های عضو شینگن باید به صورت تمام و کمال ارائه گردد و نقص در ارائه مدارک خواسته شده میتواند شانس شما را برای دریافت ویزای شینگن از بین ببرد.

تمامی مدارک درخواست شده که به زبان فارسی هستند احتیاج به ترجمه دارند که این کار معمولا توسط دارالترجمه ها انجام میگردد.

تحصیل در ایتالیا

یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل ایتالیا است. به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی و همچنین قدمت طولانی دانشگاه های ایتالیا و رتبه بالای دانشگاه های آن، سالانه هزاران متقاضی ادامه تحصیل را در داخل و خارج از اروپا به ایتالیا کشانده است. شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را می توانید در سایت یاری سفر مطالعه کنید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

جهت تحصیل در کشور ایتالیا در مقاطع مختلف دانشگاه احتیاج به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است. با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و به دنبال آن اقامت تحصیلی ایتالیا علاوه بر تحصیل و اقامت در این کشور میتوانید بدون اخذ ویزا به تمامی کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا سفر کنید.

دانشجوهای بسیاری از سراسر جهان به دنبال تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا هستند. از بین این کشورها، ایتالیا شرایط خوب و قابل قبولی را برای دانشجوهای خارجی بخصوص دانشجوهایی که از کشورهای جهان سوم و آسیایی که به ایتالیا سفر می نمایند فراهم نموده است.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در ایتالیا این است که تحصیل در این کشور در هر سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است. تحصیل در ایتالیا این امکان را برای فرد به وجود می آورد که بصورت رایگان در معتبرترین دانشگاه های جهان مشغول به تحصیل گردد. حتی در بیشتر مواقع برای دانشجوهای خارجی امکان دریافت بورس تحصیلی در ایتالیا بالای 70% نیز وجود دارد که معمولاً دانشجویان پیروز به اخذ آن می شوند. با توجه به مطالب ارائه شده در صورتی که هنوز سوالی در مورد شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا دارید کافیست در بخش نظرات سایت یاری سفر سوالات خودتون رو مطرح و پاسخ آن را دریافت کنید.

منبع: نمناک
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 148

به "آموزش دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش دریافت وقت سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید