استفاده کاربردی از اصطلاحات رایج زبان در سفر به اروپا

به گزارش دوست داشتنی ها، اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است تا حدی با زبان مردم آن کشور آشنا باشید. این آشنایی به شما یاری می نماید در هنگام بازدید از جاهای دیدنی آن کشور یا خرید، ارتباط راحت تری برقرار نموده و احساس بهتری داشته باشید. اما یادگیری یک زبان نو مسائل زیادی را به همراه دارد. شاید شما امکان وقت و هزینه لازم برای یادگیری زبانی دیگر را نداشته باشید. اگر به دلایل مختلف توانایی انجام این کار را ندارید، به شما توصیه می کنیم حداقل چند اصطلاح رایج و پرکاربرد کشوری که به آن سفر می کنید را بیاموزید. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از این اصطلاحات آشنا شوید.

استفاده کاربردی از اصطلاحات رایج زبان در سفر به اروپا

زبان بخشی از فرهنگ یک کشور می باشد. از این رو زمانی که یک زبان نو را می آموزید، این فرصت به شما داده می شود که بتوانید با یک فرهنگ نو آشنا شوید و به راحتی بتوانید با مردم آن مکان ارتباط برقرار کنید. این توانایی زمانی بیشتر نمود پیدا می نماید که شما به یک کشور خارجی سفر می کنید. زبان انگلیسی در بیشتر کشورها رایج است و به عنوان زبان دوم مردم آن کشور مورد استفاده قرار می گیرد. اما هنوز هم افرادی هستند که با این زبان هیچ آشنایی ندارند. بیشتر افراد بومی و روستایی ترجیح می دهند با زبان خودشان صحبت نمایند. قطعا یادگیری زبان های گوناگون مشکلاتی را به همراه دارد. شاید کمی سخت باشد تا برای رفتن به هر کشور در پی یادگیری زبان آن ها باشید. چه باید کرد؟ برترین پیشنهادی که می توانیم به شما دهیم، یادگیری اصطلاحات کاربردی هر کشور مانند سلام کردن و فرهنگ غذایی، حمل و نقل و ... می باشد. این گونه شما می توانید ارتباط نزدیک تری با بومیان آن منطقه برقرار کنید و آن ها نیز استقبال بهتری از شما خواهند کرد.

آلمان

برای آغاز ارتباط با مردم کشور آلمان می توانید از کلمه Hallo بهره ببرید. این کلمه که به صورت هالو تلفظ می شود، ساده ترین راه برای آغاز یک مکالمه می باشد. زبان آلمانی بسیار شبیه به زبان انگلیسی است و اگر قصد یادگیری آن را داشته باشید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. با توجه به این که زبان آلمانی یک زبان رایج در کشورهای اروپایی است، با یادگیری این زبان می توانید به راحتی با مردمان آلمان، اتریش، بخش هایی از سوئیس، ایتالیا و لیختنشتاین صحبت کنید.

مردم آلمان نیز روحیه ای محبت آمیز دارند و با گردشگران ارتباط خوبی بر قرار می نمایند. اگر در این کشور قصد سفارش نوشیدنی دلستر را دارید می توانید از عبارت Ein Bier bitte استفاده نمایید. این عبارت به صورت آین بیه بیته تلفظ می شود.

مجارستان

مجارستان یکی از مراکز گردشگری پربازدید در اروپاست و مرکز این کشور بوداپست نیز به عنوان محبوب ترین مرکز اروپایی شناخته می شود. زبان مردم این کشور یکی از مشکل ترین زبان های جهانست. Helló کلمه ای است که برای آغاز یک ارتباط باید استفاده نمایید. اگر قصد سفارش نوشیدنی در این کشور را دارید ما به شما نوشیدنی pálinkát راپیشنهاد می کنیم. pálinkát نوشیدنی معروف مجارستانی است که درطعم های متنوع آلو، گیلاس، زردآلو، عسل و ... عرضه می شود. برای درخواست نوشیدنی از عبارت Kérek egy pálinkát استفاده نمایید.

ایرلند

ایرلند یکی از کشوهای اروپایی انگلیسی زبان است. از این رو اگر زبان انگلیسی شما خوب باشد در این کشور مسئله ای نخواهید داشت. اما در بعضی از منطقه ها غربی و روستایی ایرلند، مردم به زبان بومی خود با نام گالیک (Gaelic) صحبت می نمایند. اگر خواستید با مردم این منطقه ها که مصرانه زبان بومی خود را حفظ نموده اند، ارتباط برقرار کنید، از واژه Dia duit استفاده نمایید. این واژه در زبان گالیک به معنی سلام می باشد.

یکی دیگر از اصطلاحات و عباراتی که ممکن است در سفرهای خود به آن احتیاج پیدا کنید جمله ایستگاه حمل و نقل عمومی کجاست؟ می باشد. این عبارت به زبان ایرلندی به صورت ?Ca bhfuil an teach tabhairne aitiuil بیان می شود. حمل و نقل عمومی در کشور ایرلند با کیفیت بالایی ارائه می شود.

اسپانیا

زبان اسپانیایی یکی از پرکاربرد زبان های جهانست که در حدود 350 میلیون نفر در جهان با این زبان آشنایی دارند. اگر توانایی یادگیری یک زبان نو را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این زبان را یاد بگیرید. Hola به معنی سلام، Quiero من می خواهم، Da me به من بده، سه عبارت اسپانیایی هستند که می توانید در مکالمات خود و برای سفارش غذا از آن ها استفاده نمایید.

ایتالیا

برای سلام کردن به زبان ایتالیایی می توانید از دو عبارت Ciao و Buongiorno استفاده نمایید. ایتالیایی ها غذاهای خوشمزه ای دارند که در سطح جهان شناخته شده می باشد. قهوه هم یکی از نوشیدنی های سنتی این کشور محسوب می شود. پس اگر به کافه های ایتالیا رفتید می توانید از عبارت Un caffè per favore استفاده نمایید. شما با گفتن این عبارت یک قهوه سفارش می دهید. یک قهوه لطفا!

نروژ

نروژی ها نیز برای گفتن سلام از کلمه Hallo استفاده می نمایند. از عبارات مهم و پرکاربرد دیگری که می توانید در سفر خود به نروژ بهره ببرید. عبارت Takk for maten به معنی از بابت غذا ممنون می باشد. تشکر و قدردانی از میزبان پس از صرف غذا یکی از آدابی است که در همه جای جهان رعایت می شود.

شاید عبارت Det er vakkert نیز در نروژ زیاد به کارتان بیاید. این عبارت به معنی بسیار زیبا است! می باشد. زمانی که از این کشور تماشا می کنید و به تماشای زیبایی هایی طبیعی این کشور می روید می توانید از این عبارت برای بیان احساس خود استفاده نمایید.

اسلوونی

لیوبلیانا مرکز اسلوونی را می توان یکی از امن ترین مرکز های اروپایی دانست. مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند اما بسیاری از آن ها نیز دوست دارند تا با زبان خودشان با گردشگران صحبت نمایند. برای آغاز ارتباط با مردم اسلوونی و گفتن سلام از واژه Zdravo استفاده نمایید.

دانمارک

دانمارکی ها برای سلام کردن به یکدیگر از کلمه Hej استفاده می نمایند. کوپنهاگ København مرکز کشور دانمارک است و یکی از شهرهایی است که حتما در سفر خود به دانمارک باید از آن تماشا کنید. با توجه به املاء و تلفظ واژه København مشاهده می شود که دانمارکی ها زبان ملایم تری نسبت به انگلیسی ها دارند. این زبان از زبان های خانواده اسلاوی است و بسیار شبیه به زبان های نروژی و سوئدی می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1429

به "استفاده کاربردی از اصطلاحات رایج زبان در سفر به اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده کاربردی از اصطلاحات رایج زبان در سفر به اروپا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده کاربردی از اصطلاحات رایج زبان در سفر به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید