تور ارزان گرجستان: برترین راستا برای تور پیاده روی در تفلیس، گرجستان!

به گزارش دوست داشتنی ها، پیاده روی در تفلیس

تفلیس، مرکز زیبای گرجستان از بسیاری جنبه ها مقصدی ایده آل و پرطرفدار است. جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان، غذاهای فوق العاده خوشمزه گرجی، هزینه های پایین بلیط هواپیما، اقامت و هتل و … باعث شده تا مسافران زیادی به گرجستان و شهر تفلیس سفر نمایند. گرجستان و تفلیس با ایران هم فاصله نسبتا نزدیکی دارد و به همین علت ایرانی های زیادی چه به وسیله تور تفلیس، با تهیه بلیط هواپیما یا حتی به صورت زمینی به این شهر سفر می نمایند. تفلیس شهر چندان بزرگی نیست و بیشتر جاذبه های گردشگری آن در بافت تاریخی و قدیمی شهر متمرکز شده اند. به همین علت می خواهیم پیشنهاد کنیم تفلیس را پای پیاده بگردید تا بهتر با فرهنگ و سبک زندگی مردمان گرجی آشنا شوید. در ادامه برترین تور پیاده روی در تفلیس را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان گرجستان: برترین راستا برای تور پیاده روی در تفلیس، گرجستان!

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

  • از خیابان مشهور روستاولی آغاز کنید!

خیابان روستاولی خیابان اصلی و مرکزی شهر تفلیس است. بسیاری از ساختمان های مهم و جاذبه های گردشگری، بعلاوه رستوران ها و کافه ها در امتداد همین خیابان قرار گرفته اند. به همین علت پیشنهاد می کنیم پیاده روی در تفلیس را از ایستگاه مترو روستاولی آغاز کنید و در طول جهت از مجسمه شوتا روستاولی تماشا کنید. شوتا روستاولی شاعر نام آوازه گرجی است که در قرن 12 می زیسته است و حماسه مشهور شهسوار ببرینه پوش یا پلنگینه پوش یکی از آثار معروف اوست. از این مکان جهتتان را ادامه بدهید تا به میدان آزادی برسید و در طول راه از ساختمان باشکوه اپرا و باله تفلیس، تئاتر روستاولی، ساختمان مجلس گرجستان، گالری ملی و چندین موزه و بنای تاریخی و زیبا هم تماشا بفرمایید.

  • در میدان آزادی توقف کنید!

در میدان آزادی هم یکی از میادین مشهور شهر است که در طول تاریخ بارها بازسازی شده و نامش تغییر نموده است. این میدان قبلا و زمانی که گرجستان تحت سلطه امپراتوری شوروی بود میدان اریوان نامیده می شد. بعد از فروپاشی شوروی، این میدان به میدان لنین تغییر نام پیدا کرد. امروزه در این میدان مرکزی بنای آزادی قرار گرفته است که یادبود استقلال ملت گرجستان است. این بنای مرتفع و باشکوه از طلا و گرانیت ساخته شده و 35 متر ارتفاع دارد و ارتفاع مجسمه سنت جرج (پدر ملت) که روی ستون قرار گرفته هم حدود 5.6 متر است. در جهت پیاده روی در تفلیس و بعد از طی کردن خیابان روستاولی پیشنهاد می کنیم کمی در این میدان توقف کنید و از حال و هوای تاریخی منطق لذت ببرید.

  • خانه تاریخی نویسنده گرجی | Writers House of Georgia

از میدان آزادی پیاده روی در تفلیس را به سمت خیابان گیورگی لونیدزه ادامه بدهید و بعد به خیابان ایوان ماچابلی بروید تا در نهایت به خانه نویسنده گرجستان یا سرای اهل قلم برسید. این ساختمان یکی از نمونه های زیبا و باشکوه سبک معماری آرت نوو یا هنر نو در تفلیس است و در معماری آن تلفیقی از معماری گرجی و مدرن اروپایی به کار رفته است. این ساختمان قبلا محل سکونت دیوید ساراجیشویلی، یکی از هنرمندان شهیر گرجی است که امروزه به سرای اهل قلم تفلیس تبدیل شده است. این ساختمان تاریخی و زیبا در سال 1905 ساخته شده و شامل مبلمان قدیمی، تابلوهای نقاشی و دکوراسیون های آن موقع است.

  • از مدرسه جادوگری هاگوارتز تماشا کنید!

بعد از تماشا خانه نویسنده، پیاده روی در تفلیس را ادامه بدهید و به خیابان لادو آساتیانی بروید تا در نهایت به مدرسه عمومی شماره 6 برسید. این مدرسه به علت ظاهر تاریخی و خاصش که به سبک نئوگوتیک ساخته شده در بین مردم محلی به مدرسه هاگوارتز یا مدرسه هری پاتر معروفیت پیدا نموده است. صد البته که در این مدرسه خبری از آموزش فنون جادوگری نیست و روزگاری مدرسه شبانه روزی دخترانه بوده است.

  • گشت و گذار در قدیمی ترین محله های تفلیس

از مدرسه هواگوارتز پیاده روی را ادامه بدهید تا تقریبا به پایانی خیابان برسید. زمانی که به میدان نان یا پوریس میدانی (Puris Moedani) رسیدید به سمت راست بپیچید تا وارد خیابان بتلمی برسید. این محله قدیمی با کف سنگفرش و زیبا، ساختمان های قدیمی، بالکن های چوبی و حیاط خلوت های قدیمی و باصفا شما را به سفری لذتبخش در عمق تاریخ تفلیس راهنمایی می نماید. پیاده روی در تفلیس بدون سر زدن به این محله ها لطف و صفایی نخواهد داشت. جهتتان را ادامه بدهید تا به خیابان گومی (Gomi Street) برسید.

  • منظره بی نظیر تفلیس از قلعه ناریکالا | Narikala Fortress

در پایانی خیابان بتلمی تپه ای با شیب ملایم را مشاهده می نماید که در بالا به قلعه ناریکالا می رسد. این قلعه در قرن 4 و در زمان حکومت ایرانی ها بر تفلیس ساخته است. قلعه ناریکالا مشرف به منطق قدیم تفلیس و کل شهر است و از آن بالا می توانید منظره زیبایی از شهر تفلیس داشته باشید. اگر کمی ماجراجوتر هستید می توانید روی دیوارهای قلعه هم راه بروید، اما مواظب باشید چون هیچ فنس و حفاظی در آن سوی دیوار وجود ندارد.

  • مجسمه مادر گرجستان | Mother of Georgia

بعد از تماشا قلعه به سمت مجسمه کارتلیس دِدا (Kartlis Deda) بروید که در زبان گرجی به معنای مادر کارتلی (گرجستان) است. از آن جا که این مجسمه در بلندهای شهر ساخته شده، تقریبا از همه جای شهر تعیین است و به نماد و سمبل تفلیس تبدیل شده است. این مجسمه 20 متری در سال 1958 و به مناسبت 1500 سالگی شهر تفلیس از جنس آلومینیوم ساخته شده است. در یک دست مادر گرجستان یک جام و در دست دیگر یک شمشیر وجود دارد و مفهوم آن میهمان نوازی و استقبال از دوستان و تهدید و جنگ با دشمنان است.

  • در باغ های گیاهشناسی قدم بزنید

از قلعه ناریکالا پله هایی وجود دارد که شما را به باغ های گیاهشناسی تفلیس می رساند. این باغ ها که در مساحتی بالغ بر 161 هکتار واقع شده اند مجموعه ای زیبا از گل ها و گیاهان مختلف است. البته این باغ در فصل بهار و تابستان زیبایی بیشتری دارد، بنابراین اگر در زمستان به تفلیس سفر کردید می توانید بازدید از این باغ ها را از برنامه پیاده روی در تفلیس حذف کنید.

  • حمام های سولفور | Sulfur Tbilisi

از هر دو خیابان بوتانیکوری (Botanikuri) یا میزا شافی (Miza Shafi) می توانید تور پیاده روی در تفلیس را ادامه بدهید تا به آبانوتوبانی (Abanotubani) یا حمام های سولفور در شهر قدیم تفلیس برسید. حمام های سولفور با سقف های گنبدی و آجری اش جزء جاذبه های گردشگری معروف تفلیس هستند و مسافران زیادی برای لذت بردن از حمام آب معدنی به این حمام ها می فرایند. اگر حدود یک ساعت فرصت دارید پیشنهاد می کنیم شما هم تنی به آب بزنید و نهایت آرامش را در این حمام های سنتی تجربه کنید. در غیر این صورت، می توانید در پارک نزدیک حمام ها بنشینید و از تماشای ساختمان، سقف و بنای تاریخی مجموعه لذت ببرید. البته یک گزینه دیگر هم دارید و آن این است که به سمت دره لگتاخوی (Legvtakhevi valley) بروید و از آبشار کوچک و زیبایی که در باغ های گیاهشناسی وجود دارد لذت ببرید.

  • از منظره بالکن های چوبی رنگارنگ تفلیس لذت ببرید

از پل متخی (Metekhi Bridge) عبور کنید و به سمت کلیسا و مجسمه واختانگ گورگاسالی، بنیان گذار تفلیس بالا بروید. گفته می گردد که واختانگ گورگاسالی کلیسا و قصرش را در قرن 5 ساخته است. با این حال، بقایای آن ها باقی نمانده و کلیسای فعلی در قرن 13 ساخته شده است. از این جا می توانید منظره زیبایی به شهر قدیم تفلیس، رودخانه کورا یا متکواری (Mtkvari river) و قلعه ناریکالا داشته باشید.

  • در پارک رایکه استراحت کنید

در کنار متخی، پارک بزرگی به نام پارک رایکه وجود دارد که تفریحگاه اصلی مردم شهر و همین طور گردشگر ها به شمار میرود. در این پارک ها آبنماها، حوض ها و برکه های کوچک و بزرگ و یک صفحه شطرنج غول پیکر وجود دارد. البته جاذبه اصلی این پارک بدون شک پل صلح است که یکی از مدرن ترین سازه های تفلیس به شمار میرود. این پل پیاده که از جنس شیشه و فولاد ساخته شده به وسیله معماری ایتالیایی به نام میچل دو لوچی طراحی شده است. پل صلح در سال 2010 افتتاح شده و خیابان ارکله دوم را به پارک مرتبط می نماید.

  • معماری مدرن و خلاقانه برج ساعت | Clock Tower

برج ساعت یکی از مشهورترین و مدرن ترین سازه های تفلیس است و به هیچ وجه در تور پیاده روی در تفلیس نمی توان آن را نادیده گرفت. بعد از عبور از پل صلح به سمت خیابان ارکله دوم بروید و به طرف خیابان لوآن شاوتلی قدم بزنید تا به محوطه ای عجیب و سورئال برسید. در این محله کافه های متعددی وجود دارند که می توانید در یکی از آن ها استراحت کنید. بقایای قدیمی ترین کلیسای شهر، آنچیسخاتی باسیلیکا، و برج مشهور ساعت از جمله تماشای های این منطقه هستند. برج ساعت اثر خلاقانه رزو گابریادزه، نویسنده، مجسمه ساز و نمایشنامه نویس مشهور گرجی است. اگر در تور پیاده روی در تفلیس بعد از ساعت 7 بعدازظهر به این مکان برسید می توانید از نمایش خیمه شب بازی که چرخه زندگی را به نمایش می گذارد هم تماشا کنید. در غیر این صورت، هر یک ساعت یک بار یک فرشته کوچک از بالای برج بیرون می آید و با چکش زنگوله ای را به صدا در می آورد.

به میدان آزادی بر می گردیم!

خب، تور پیاده روی در تفلیس به سرانجام رسید و وقت آن است که دوباره به نقطه آغاز پیاده روی، یعنی میدان آزادی برگردیم. خیابان برج ساعت را تا پایان ادامه بدهید و بعد به سمت چپ و به طرف خیابان نیکولاز باراتاشویلی بپیچید تا در نهایت به میدان آزادی برسید. در طول جهت می توانید کونکا، یک قطار کابلی قدیمی و بقایای دیواره های تاریخی شهر را هم ببینید. به این ترتیب تور یک روزه پیاده روی در تفلیس به سرانجام می رسد و در این جهت، با پای پیاده و بدون هزینه حمل و نقل توانسته اید تقریبا از تمام جاذبه های مشهور تفلیس تماشا کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1212

به "تور ارزان گرجستان: برترین راستا برای تور پیاده روی در تفلیس، گرجستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: برترین راستا برای تور پیاده روی در تفلیس، گرجستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید