سرمایه گذاری هنگفت انگلیس برای توسعه اکتشافات فضایی

به گزارش دوست داشتنی ها، دولت انگلستان میخواهد برای توسعه برقراری اتصال اینترنتی، مبلغ 500 میلیون دلار در شرکت وان وب سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری هنگفت انگلیس برای توسعه اکتشافات فضایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل ارشد در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از ورج، دولت انگلستان به تازگی اعلام نموده که در نظر دارد تا مبلغ 500 میلیون دلار روی پروژه شرکت وان وب(OneWeb) که در حوزه اکتشافات فضایی فعال است، سرمایه گذاری کند. شرکت بهارتی اینترپرایز(Bharti Enterprises) نیز که در زمینه مخابرات فعالیت دارد، 500 میلیون دلار سرمایه به این پروژه اختصاص خواهد داد.

وان وب، یکی از چندین شرکتی است که روی پروژه برقراری اینترنت از فضا کار می نماید و برای این پروژه، مجموعه ماهواره هایی را به کار می گیرد تا اتصال اینترنتی را روی زمین برقرار کند. این شرکت در نظر دارد تا مجموعه ای از 650 ماهواره را به فضا بفرستد تا پوشش اینترنتی را در ناحیه شمالگان برقرار کند. وان وب تا به امروز 74 ماهواره را برای این پروژه به فضا پرتاب نموده است.

یک سخنگوی دولت انگلستان گفت: قرارداد با دولت، به وان وب فرصت خواهد داد تا به تکمیل پروژه ساخت ماهواره ها بپردازد و انگلستان را به یک قدرت پیشرو در زمینه علم، پژوهش و توسعه تبدیل کند. این قرارداد، فرصت توسعه بیشتر زیرساخت های پیشرفته انگلستان را فراهم می نماید.

انگلستان در سال 2018، دسترسی خود را به سامانه ناوبری ماهواره ای گالیلئو(Galileo) که به اتحادیه اروپا تعلق دارد، از دست داد و در نظر دارد تا سامانه جهانی ماهواره ای خود را بسازد. وان وب در جدیدترین بیانیه خود گفت که سعی دارد عملیات مورد نظر خود را تا جایی که ممکن است، زودتر شروع کند.

خبر قرارداد جدید وان وب، با انتقاداتی از سوی بعضی متخصصان انگلستان همراه بود. دکتر بلدین باون(Bleddyn Bowen)، متخصص سیاست گذاری فضا در دانشگاه لستر(University of Leicester) گفت: این پروژه، به کارگیری ماهواره های تایید نشده ای است که برای هدف دیگری طراحی شده اند. ماهواره های وان وب، در مدار پایین زمین هستند؛ در حالی که سیستم های GPS بیشتر کشورها، در مدار میانی زمین قرار گرفته اند.

پیش بینی می گردد که این قرارداد، پیش از انتها سال منعقد گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 341

به "سرمایه گذاری هنگفت انگلیس برای توسعه اکتشافات فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری هنگفت انگلیس برای توسعه اکتشافات فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید