ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا الزامی است

به گزارش دوست داشتنی ها، معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: فرایند نوبت دهی و واکسیناسیون گروه های اولویت دار به وسیله سامانه کشوری ثبت نام واکسیناسیون کرونا انجام می گردد بنابراین ثبت اطلاعات افراد مذکور در این سامانه برای دریافت واکسن الزامی است.

ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا الزامی است

به گزارش خبرنگاران، دکتر ایاد بهادری منفرد روز دوشنبه گفت: سامانه مذکور به منظور معین زمان و نوبت تزریق واکسن کووید 19 براساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلامی راه اندازی شده است که در حال حاضر افراد بالای 80 سال و متولدین سال 1320 و قبل از آن در اولویت قرار دارند .

وی به تبیین فرایند نوبت دهی واکسیناسیون کرونا و نحوه مراجعه گروه های اولویت بندی شده در حوزه این دانشگاه پرداخت و اضافه نمود: تا به امروز انجام واکسیناسیون گروههای اولویت دار براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب و به وسیله مراکز جامع خدمات سلامت انجام می شد که با گروه سنی مثلا بالای 80 سال تماس گرفته و خواهان مراجعه آنان برای تزریق واکسن می شدند.

وی شرح داد: سالمندان بالای 80 سال (اعم از ثبت شدگان یا ثبت نشدگان در سامانه سیب) برای دریافت نوبت واکسن می توانند به سامانه کشوری ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه نموده و اطلاعات مورد احتیاج را ثبت نمایند .

به گفته بهادری، پس از ثبت نام در سامانه مذکور، در طی چند روز، زمان و محل تزریق واکسن به وسیله پیامک به تلفن همراه فرد ثبت نام شده ارسال خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با ذکر این مطلب که در حال حاضر واکسیناسیون صرفا براساس اطلاعات مندرج در سامانه انجام می گردد به سالمندان تهرانی بالای 80 سال توصیه کرد حتما در سامانه مذکور ثبت نام نمایند تا اطلاع رسانی و نوبت دهی واکسن کرونا برای آنان انجام گردد .

به گفته وی، افرادی که در بازه زمانی مربوطه به هر دلیلی پیروز به دریافت واکسن نشوند نگران نباشند و در اولین فرصت برای انجام واکسیناسیون خود مراجعه نمایند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران دیالیزی و مبتلایان به سرطان، تالاسمی، ام اس، هموفیلی و اتوایمیون را از دیگر گروه هایی برشمرد که در اولویت تلقیح واکسن کرونا قرار دارند و یادآور شد که واکسیناسیون این گروه از بیماران نیز در مراکز بهداشتی و یا درمانی تعیین شده دانشگاه انجام می گردد.

دکتر بهادری با اشاره به اطلاعات ثبت شده بیماران مذکور به وسیله مراکز درمانی یا انجمن های مربوطه گفت: طبق برنامه ریزی توامان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه مراکزی برای تزریق واکسن این بیماران در نظر گرفته شده است.

نحوه مراجعه بیماران سرطانی ثبت نشده در سامانه های سلامت برای دریافت واکسن

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهادری منفرد با اشاره به سردرگمی بعضی از بیماران صعب العلاج گفت: گروهی از بیماران ساکن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نظیر مبتلایان به سرطان ممکن است در مراکز خصوصی تحت درمان باشند و اطلاعات آنان در سامانه های سلامت دانشگاه ثبت نشده باشد.

وی اضافه نمود: با همکاری معاونت درمان و بهداشت دانشگاه ؛ این افراد می توانند ضمن همراه داشتن مدارک لازم شامل مدارک بالینی و محل سکونت خود به یکی از چهار مرکز دانشگاه شامل بیمارستان های طرفه، مهدیه ، 15 خرداد و اختر مراجعه نموده و پس از تایید مدارک توسط نماینده مستقر معاونت درمان در مرکز مذکور واکسن کرونا دریافت نمایند.

بهادری منفرد مجددا با تاکید بر این که واکسیناسیون صرفا طبق فراخوان گروه های سنی اولویت دار انجام می گردد از افراد خواست به هیچ عنوان خارج از نوبت خود به مراکز بهداشتی مراجعه ننمایند و پس از ثبت نام در سامانه منتظر اعلام نوبت و محل تزریق واکسن بمانند.

واکسیناسیون گروههای مختلف سنی به تدریج انجام می گردد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: واکسیناسیون به مرور برای گروههای سنی مختلف انجام می گردد. بنابراین مردم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود در مقابل بیماری کووید 19 حفاظت نمایند و منتظر باشند تا در موعد مقرر واکسن را دریافت نمایند.

وی با اشاره به این که همکاران مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تمامی روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل در دو شیفت صبح و عصر مشغول انجام واکسیناسیون مراجعان براساس فراخوان اعلام شده هستند از زحمات و تلاشهای مدافعان سلامت حوزه بهداشت دانشگاه در این راستا و طی 14 ماه گذشته قدردانی کرد.

راه اندازی مراکز تجمعی برای ارایه خدمات مطلوب واکسیناسیون به سالمندان

بهادری منفرد رویکرد معاونت بهداشتی دانشگاه را انتقال اجرای طرح واکسیناسیون از مراکز بهداشتی به سمت مراکز تجمعی ذکر کرد تا براساس آن امکانات رفاهی و استراحتی بیشتری برای دریافت نمایندگان واکسن (سالمندان بالای 80 سال) فراهم گردد.

وی همچنین به راه اندازی سه مرکز تجمعی در حوزه مرکز بهداشت شمال تهران و همچنین طرح واکسیناسیون سالمندان دراتومبیل در بوستان سرخه حصار توسط مرکز بهداشت شرق تهران اشاره نمود که دراین طرح سالمندان داخل ماشین معاینه شده و واکسینه می شوند و پس از دقایقی استراحت به منزل خویش بازمی گردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انتها سخنان خود بر لزوم هماهنگی و یکپارچگی بیشتر سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت درخصوص خدمت رسانی و اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکید نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 910

به "ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید