یاری 1.5میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای توسعه ارمنستان

به گزارش دوست داشتنی ها، اتحادیه اروپا برای برنامه های عمرانی در ارمنستان یک و نیم میلیارد یورو اعتبار اختصاص داده است. این اعتبار در پنج سال آینده جهت توسعه پنج برنامه اصلی در اختیار ارمنستان قرار می گیرد. این موضوع در بروکسل و در قالب ابتکاراتی که کمیسیون اروپا میخواهد تا سال 2025 در کشورهای عضو مشارکت شرقی اجرا کند، مطرح شد.

یاری 1.5میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای توسعه ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

کمیسیون اروپا میخواهد از 30 هزار بنگاه خرد و میانه در ارمنستان برای ایجاد یک اقتصاد پایدار، نوآور، رقابتی، ارتقای توسعه اقتصادی، اجتماعی و ارتباطات، سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات، علوم و فناوری، حمایت از پروژه ایروان سبز پشتیبانی کند و منطقه ها جنوبی را توانمند کند.

بخش خصوصی ارمنستان به وسیله بسته اقتصادی 10 میلیون دلاری تهیه شده به وسیله بانک بازسازی و توسعه اروپا با مشارکت صندوق آب وهوای سبز اتحادیه اروپا از بودجه تازه سبز بهره مند خواهد شد.

این بسته به مشاغل محلی یاری می نماید تا فناوری و خدمات خود را با استانداردهای سبز هماهنگ کند. به منظور انجام این پروژه در ارمنستان خط اعتباری EU4Business-EBRD فراهم خواهد شد.

نماینده اتحادیه اروپا برای افزایش رقابت و بهره وری بنگاه های خرد و میانه مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا و ارمنستان و توافق نامه مشارکت جامع برنامه ریزی نموده است. اولین برنامه اصلی اروپا با 500 میلیون یورو از 30 هزار بنگاه کوچک و میانه پشتیبانی می نماید.

دومین برنامه، بر حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی ارمنستان و موضوع اتصال ارمنستان از شمال به جنوب تمرکز دارد. در این برنامه تأکید به بهبود زیرساخت های حمل ونقل، امکان ایجاد ارتباط نزدیک تر استان های ارمنستان به کشورهای همسایه اشاره شده است.

اتحادیه اروپا تصریح نموده که سرمایه گذاری بر روی بخش های ساخته نشده بزرگراه شمال جنوب ازجمله تونل جاده سیسیان- کاجاران و بخش در حال ساخت متمرکز خواهد شد و 600 میلیون یورو برای اجرای این برنامه تخصیص داده خواهد شد.

برنامه سوم پشتیبانی از فناوری ها و علوم نوآورانه برای کشف و پشتیبانی از ظرفیت اطلاعاتی ارمنستان در نظر گرفته شده است که 300 میلیون یورو به این برنامه تخصیص داده خواهد شد.

چهارمین پروژه ذکرشده در گزارش کمیسیون اروپا به توانمندسازی منطقه ها جنوبی ارمنستان به ویژه منطقه سیونیک متمرکز است که به پشتیبانی زیادی احتیاج دارد.

هشتاد میلیون یورو برای ساخت مسکن، گردشگری، کشاورزی، آموزش وپرورش، بهداشت، منابع تتازهپذیر برق به کسب وکارهای خرد و میانه محلی تخصیص داده خواهد شد.

برنامه پنجم حمایت از ایده ایروان سبز خواهد بود که برای این برنامه 120 میلیون یورو پیش بینی شده است و برای بهبود کیفیت زندگی مردم و کیفیت هوا در ایروان و مدیریت پسماند و استفاده کارآمد از انرژی تمرکز خواهد نمود.

کمیسیون اروپا علاوه بر ارمنستان برنامه های مشابهی برای گرجستان، آذربایجان، مولداوی و اوکراین در نظر گرفته است و این طرح ها در اجلاس سران 28 کشور اتحادیه اروپا در خاتمه سال مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1008

به "یاری 1.5میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای توسعه ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 1.5میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای توسعه ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید