تور چین ارزان: چین بیشترین تعداد ثبت اختراع 6G را دارد؛ حتی بیشتر از ایالات متحده

به گزارش دوست داشتنی ها، حوزه های 5G و 6G محل جنگ قدرت کشورها در هزاره سوم هستند. دولت ها اعتقاد دارند کشوری ابرقدرت بعدی است که در 5G و 6G بتواند سلطنت خود را بر دنیا دیکته کند. اتفاقی که هواوی و چین توانستند در 5G رقم بزنند.

تور چین ارزان: چین بیشترین تعداد ثبت اختراع 6G را دارد؛ حتی بیشتر از ایالات متحده

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

حالا، موسسه تحقیقاتی Cyber Creative در گزارش جدیدی که منتشر نموده، می گوید از میان کل ثبت اختراع های ثبت شده در حوزه فناوری 6G تا آگوست 2021، بیش از 40.3 درصد سهم چین و 35.2 درصد سهم ایالات متحده است. کشورهای ژاپن با 9.9 درصد، اروپا با 8.9 درصد و کره جنوبی با 4.2 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

مطابق انتظار، بیشترین پتنت ثبت شده در کشور چین متعلق به شرکت هواوی هستند و براساس گزارش Cyber Creative، انتظار می رود در سال های آینده هم ثبت اختراع های بیشتری به وسیله شرکت های چینی در 6G ثبت گردد. چین سعی خواهد نمود این فزونی در پتنت ها را حفظ کند و مانند 5G یک قدرت بلامنازع در این فناوری هم باشد.

برای دستیابی به این آمار و ارقام حدود 20 هزار پتنت مربوط به فناوری 6G مورد آنالیز قرار گرفته است که شامل ارتباطات، فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی می گردد. به نظر می رسد کشورهایی که پتنت های ثبت شده بیشتری دارند، از نظر توسعه این فناوری هم در مراحل پیشرفته تری قرار دارند و تاثیر بسیار بیشتری روی استانداردهای صنعت خواهند داشت.

رقابت چین و امریکا در 6G

در سال های اخیر، ایالات متحده با اعمال سخت گیری ها و محدودیت ها و تحریم هایی بر ضد شرکت های چینی مانند هواوی و ZTE سعی کرد ترمز توسعه و پیشرفت آن ها را بکشد و باعث کاهش سرعت رشد آن ها در فناوری های نوظهور و مخابراتی گردد ولی کشور چین با حمایت از دانشگاه ها و سازمان دهی شرکت های فناوری محور بیشتر، سعی نموده فزونی خود را حفظ کند.

در گزارش پیشین، از میان 38 هزار پتنت ثبت شده در حوزه 6G، کشور چین با سهم 35 درصدی در صدر بود و ایالات متحده با 18 درصد پس از چین قرار می گرفت.

بعلاوه باید اشاره نمود که اندازه قابل توجهی از پتنت ها (حدود 12 درصد) به وسیله هواوی ثبت شده است که در سال گذشته 30 درصد از ایستگاه های پایه دنیا تحت کنترل داشت. از دیگر شرکت های برجسته ای که اندازه قابل توجهی از پتنت های فناوری 6G را ثبت نموده اند می توان به دو شرکت دولتی شرکت علوم فضایی و فناوری چین و استیت گرید کورپوریشن چین اشاره نمود.

هنوز مشخصات کاملی درباره فناوری 6G نداریم و اگرچه شرکت هایی مانند هواوی گفتند که در سال 2030 شبکه های نسل ششم موبایل را راه اندازی می نمایند؛ اما گفته می گردد سرعت آن 10 برابر 5G است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1038

به "تور چین ارزان: چین بیشترین تعداد ثبت اختراع 6G را دارد؛ حتی بیشتر از ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین بیشترین تعداد ثبت اختراع 6G را دارد؛ حتی بیشتر از ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید