برترین برند قلم نوری در بازار ایران بر اساس تجربه کاربران

به گزارش دوست داشتنی ها، اگر قصدتان خرید قلم نوری باشد، شایسته است با تمامی برندهای محبوب بازار و قیمت شان آشنایی قبلی داشته باشید.

برترین برند قلم نوری در بازار ایران بر اساس تجربه کاربران

اگر قصدتان خرید قلم نوری باشد، شایسته است با تمامی برندهای محبوب بازار و قیمت شان آشنایی قبلی داشته باشید. قلم های نوری در سال های اخیر به ابزاری مفید در صنعت معماری، طراحی گرافیک و آموزش الکترونیک تبدیل شده اند. محبوبیت و افزایش کاربردهای قلم های نوری باعث شده تا شرکت های بسیاری به سراغ فراوری این ابزار الکترونیکی بروند. در فهرست بهترین برند قلم نوری اغلب فقط سه نام وکام، هویون و ایکس پی پن مطرح می شود. البته مارک های دیگری مثل پاربلو، جنیوس، گامون و غیره هم جزء برندهای شناخته شدۀ بازار هستند. اما در ایران مشتری چندانی ندارد.

معرفی 5 برند معروف قلم نوری

بهترین برند های قلم نوری در ایران شامل برند XP-pen ، Wacom ، hoiun ، Genius ، Parblo می باشند. که پرچم دار این برند ها که با قیمت مناسب نسب به سایرین برند هویون می باشد

قلم نوری XP-pen

یکی بهترین برند قلم نوری ، ایکس پی پن است. تاریخ تأسیس این شرکت به سال 2005 و کشور ژاپن برمی شود. پس از گذشت ده سال و در سال 2015 این برند تصمیم گرفت تا در بازار الکترونیک و فراوری قلم های دیجیتال نیز سرمایه گذاری کند. نخستین قلم های نوری xp-pen در سال 2017 میلادی وارد بازار شد و به واسطۀ قیمت مناسب و بازاریابی توانست سهم خوبی از بازار را در اختیار بگیرد.

فهرست محصولات پر فروش XP-PEN

سال 2018 سال تحول کمپانی شرکت ایکس.پی.پن بود. در این سال کمپانی ژاپنی تصمیم به توسعۀ محصولات خود گرفت. نتیجۀ این توسعه فراوری محصولات متفاوت برای سلیقه ها و کاربران متفاوت بود. البته تمرکز اصلی این شرکت بر فراوری قلم های نوری عمومی است. این دسته از قلم های ایکس پی پن را می توانید با سری STAR بشناسید.

دو سری DECO و DECO PRO نیز جزء دیگر فراوریات این برند است که برای طراحان مبتدی و نیمه حرفه ای فراوری می شوند. از نظر سخت افزاری و کاربرد، سری دکو و دکو پرو را می توان با قلم های سری اینتوس وکام مقایسه کرد.

محبوب ترین محصول XP-PEN البته مانیتور طراحی این شرکت است که با نام ARTIST شناخته می شود. مانیتورهای آرتیست در سه مدل 12، 22 و 24 اینچی فراوری می شوند. برای خرید مانیتور طراحی و قیمت مانیتور طراحی میتوانید از سایت یاریس وان بهره ببرید.

آشنایی با برند قلم نوری Wacom

شرکت وکام معروف ترین مارک قلم نوری است. این برند از زیرمجموعه های شرکت سامسونگ است و تأسیس آن به سال 1983 میلادی برمی شود. در حال حاضر مهم ترین محصولات وکام شامل قلم های نوری light pen ، مانیتورهای طراحی و ابزارهای گرافیکی می شود. قدمتی که وکام در زمینۀ فراوری محصولات گرافیکی دارد، باعث شده تا محصولات این شرکت از نظر سخت افزاری و محبوبیت جزء بهترین های بازار باشد.

محبوب ترین قلم های نوری وکام

محصولات وکام را در سه زیردستۀ مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای می توان دسته بندی کرد.

سری بابمو وکام مقرون به صرفه ترین و معمولی ترین قلم های نوری این برند است. صفحه تبلت این قلم ها چیزی در اندازۀ یک ورق A5 یا A6 است و برای کارهای آموزشی یا سیستم های اتوماسیون اداری کاربرد دارد

سری اینتوس و اینتوس پروی وکام از محبوب ترین قلم های نوری بازار هستند. سری اینتوس جزء قلم های میانه و میان رده محسوب می شود؛ سری اینتوس پرو نیزتوسعه یافتۀ اینتوس است که کار با آن برای طراحان ساده تر شده است.

اگر در بین محصولات وکام در پی یک مانیتور طراحی مناسب هستید، باید به سراغ سری سینتیک بروید. این سری در ابعاد 13 تا 24 اینچ فراوری می شود.

آشنایی با برند قلم نوری hoiun

اینکه اغلب خریداران دیجیتال پن برند هویون را رقیب اصلی وکام می دانند، تصادفی نیست. این شرکت کار خودش را از سال 2011 و از کشور چین شروع کرد؛ اما خیلی زود به رقیب اصلی وکام تبدیل شد. فراوری محصولات متنوع در دسته بندی های مبتدی تا حرفه ای، به همراه استفاده از سخت افزارهای باکیفیت ازجمله ویژگی هایی است که هویون را بین تمامی کاربران قلم نوری معروف نموده است. محصولات هویون در سه سری H (یا همان Inspiroy)، HS و Kamvas فراوری می شود.

قلم های نوری Graphic Design Tablet سری H محصولات معمولی هویون هستند که بیشتر کاربری عمومی دارند.

اگر در پی قلم های نوری میان رده و بالاتر هویون هستید، باید به سراغ سری HS بروید. کیفیت خوب قلم و اندازه حساسیت به فشار آن باعث شده تا این سری موردتوجه طراحان حرفه ای و نیمه حرفه ای نیز قرار بگیرد.

و در خاتمه باید از مانیتورهای طراحی سری کامواس هویون صحبت کرد. این شرکت روی فراوری مانیتورهای طراحی سرمایه گذاری بالایی نموده است. این سری در دو مدل کامواس و کامواس پرو فراوری می شود و اندازۀ سایز مانیتور آن ها بین 12 تا 24 اینچ است.

فهرست فروشندگان هویون در ایران

اگرچه هویون جزء بهترین برندهای قلم نوری شناخته شده در ایران است، اما اغلب فروشندگان صرفاً توزیع نمایندۀ محصولات هویون هستند و بدون ارائۀ خدمات پس از فروش مناسب، فقط محصولات خاصی از این شرکت را برای فروش عرضه می نمایند.

خوشبختانه این مشکل با ورود شرکت سرزمین گجت های هوشمند (http://kemex.one/gadget)یاریس به بازار قلم های نوری برطرف شده است. این شرکت نمایندگی رسمی هویون در ایران بوده و توزیع نمایندۀ اصلی قلم های نوری این برند است. اگر قصد خرید یکی از محصولات هویون را دارید، کافی است سری به این سایت بزنید و گزینۀ مطلوب تان را انتخاب کنید. ارائۀ ضمانت نامۀ معتبر و مشاورۀ رایگان، دیگر مزیت های خرید از یاریس وان محسوب می شود.

قلم نوری Genius

شرکت تایوانی GCT با معرفی برند Genius در سال های اخیر سعی نموده تا وارد بازار قلم های نوری شود. محصولات این برند اگرچه در بین سه غول اصلی بهترین برند قلم نوری جایگاه ویژه ای ندارد، اما برای کارهای اتوماسیونی و آموزش مجازی گزینۀ مطلوبی به شمار میرود. اگر ترجیح می دهید به سراغ خرید قلم نوری مقرون به صرفه تری، می توانید روی فراوریات شرکت جینیوس حساب باز کنید.

قلم نوری Parblo

یکی از برندهای نوظهور در بازار قلم های نوری، پاربلو است. این برند نام خودش را از نقاش معروف اسپانیایی پابلو پیکاسو الهام گرفته و زمان تأسیس آن به سال 2015 برمی شود. پاربلو سعی نموده با فراوری قلم های نوری، تبلت های گرافیکی و مانیتورهای طراحی جایگاه خودش را در دسته بهترین مارک قلم نوری پیدا کند.

قیمت پایین تر محصولات پاربلو نسبت به سایر برندها باعث شده تا این شرکت بخشی از بازارهای چین، امریکا و اروپا را در اختیار بگیرد. در ایران اما به ندرت می توانید قلم های نوری این شرکت را پیدا کنید. نداشتن نمایندگی و ضعف در عرضۀ محصولات باعث شده تا مارک پاربلو در ایران کمتر شناخته شود.

خرید بهترین برند قلم نوری

برند وکام قدیمی ترین و بهترین برند قلم نوری و در فراوری به شمار می رود. اما این روزها جایگاه خودش را تقریباً از دست داده است. برندهای ایکس پی پن و هویون در سال های اخیر پیروز شده اند سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. در داخل ایران نیز برند هویون از شناخته شده ترین مارک های قلم نوری است. داشتن نمایندگی رسمی در ایران و فراوری محصولات متنوع و باکیفیت باعث محبوبیت بیشتر این برند شده است. در کنار این سه برند، احتمالاً با برندهای دیگری مثل پاربلو و جینیوس هم در بازار روبرو شوید. آشنایی با برندها و پیشینۀ آن ها یاری می نماید تا برای خرید قلم نوری بهتر تصمیم بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1426

به "برترین برند قلم نوری در بازار ایران بر اساس تجربه کاربران" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین برند قلم نوری در بازار ایران بر اساس تجربه کاربران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین برند قلم نوری در بازار ایران بر اساس تجربه کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید