هگمتانه یک قدم به ثبت جهانی نزدیکتر می گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، هگمتانه یک قدم به ثبت جهانی نزدیکتر می گردد.

هگمتانه یک قدم به ثبت جهانی نزدیکتر می گردد

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار همدان از طراحی و تصویب راستا جایگزین بازار آهن فروشان اطلاع داد و گفت: بزرگترین مانع ثبت جهانی هگمتانه ورود سواره به عرصه آن است که اگر اصلاح گردد، مهمترین قدم برای ثبت جهانی برداشته می گردد.

تیموری با اشاره به اینکه استاندار همدان با عزمی جزم پیگیر ثبت جهانی هگمتانه است، اظهار کرد: جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده و آخرین جلسه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی بود که در آن جلسه بحث موانع ثبت مطرح و مقرر شد اگر موانع برطرف شوند، برای ثبت جهانی مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمیته پیگیری ثبت جهانی هگمتانه در استانداری همدان تشکیل شده و جلسات مستمری برگزار می گردد، اضافه نمود: خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی در این زمینه رسیده ایم.

تیموری توضیح داد: یکی از اصلی ترین موانع ثبت جهانی هگمتانه بحث ورود سواره به عرصه هگمتانه و راستای است که برای بازار آهن فروشان ایجاد شده است که با پیگیری های اجرا شده، راستا جایگزین طراحی و در کمیسیون ماده 5 شهر همدان با ریاست استاندار به تصویب رسید.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه این طرح در شورای ترافیک شهرستان همدان و استان نیز مصوب شده، مطرح کرد: نقشه های این راستا هفته گذشته مصوب شد و پیگیر اجرای آن هستیم که اگر اجرایی گردد، یک قدم بزرگ برای ثبت جهانی هگمتانه برداشته می گردد.

وی با اشاره به اینکه پس از ایجاد معبر، آسفالت نیز از عرصه هگمتانه حذف می گردد، مطرح کرد: یکی دیگر از موانع ثبت جهانی، ساماندهی سیما و منظر جداره ها است که قرار شد با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی طرح ساماندهی سیما و منظر و نما و جداره خیابان اکباتان، میدان امام (ره) و خیابان بوعلی تهیه گردد که این کار در حال اجرا است و سپس در کمیته پیگیری مطرح می گردد و امیدواریم با مشارکت خوب مردم ساماندهی خیابان ها عملی گردد.

تیموری اضافه نمود: مورد دیگری که وجود دارد در رابطه با تاسیسات برقی و کابل های مخابرات روی جداره ها است که در این رابطه جلسه ای با ادارات برق و مخابرات برگزار و مقرر شد نقشه ساماندهی سیم و کابل های جداره بازار همدان و خیابان های بوعلی و اکباتان را ارائه دهند تا کار اجرایی انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1273

به "هگمتانه یک قدم به ثبت جهانی نزدیکتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هگمتانه یک قدم به ثبت جهانی نزدیکتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید