نشست آنالیز روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان

به گزارش دوست داشتنی ها، استاندار هرمزگان گفت: نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان ایران و عمان به وسیله استان هرمزگان باید ترسیم گردد.

نشست آنالیز روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،استاندار هرمزگان گفت: نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان ایران و عمان به وسیله استان هرمزگان باید ترسیم گردد.

فریدون همتی در ملاقات با سفیر عمان اضافه نمود: باتوجه به همسایگی و مرز های آبی مشترک ایران و عمان به وسیله هرمزگان و ارتباط نزدیک و صمیمانه دو کشور علاقه مند به افزایش همکاری ها به ویژه در زمینه تبادل کالا و تجارت با عمان در هرمزگان هستیم.

وی گفت: تجار و بازرگانان 2کشور می توانند به وسیله راه اندازی بازارچه مشترک مرزی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

همتی با اشاره به فعال کردن خط کشتیرانی بنادر هرمزگان با کشور عمان اضافه نمود: سرمایه گذاران کشور عمان می توانند در شهرک صنعتی دو هزار هکتاری جاسک، حضور و فعالیت داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان این که ایجاد زیرساخت های گردشگری بین 2 کشور امکان پذیر است، گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به عمان از دیگر ظرفیت ها برای همکاری است که باید فعالانه پیگیری گردد.

سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران هم در این ملاقات با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و عمان، گفت: از توسعه روابط تجاری با ایران به وسیله هرمزگان استقبال می کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

ابراهیم بن احمد المعینی اضافه نمود: کوشش می کنیم تجار و بازرگانان 2 کشور با هم ارتباط خوب و نزدیک داشته باشند و منافع دو طرف تامین گردد.

بیشتر بخوانید: اختصاص اعتبار برای جبران خسارت صنایع دستی در بندرعباس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان هم در این ملاقات با بیان اینکه راه اندازی مجدد دفتر تجاری عمان در بندرعباس تاثیر مهمی در مراودات تجاری ما با این کشور دارد، گفت: خواستار فعالیت دوباره این دفتر در بندرعباس هستیم.

محمدرضا صفا اضافه نمود: مراودات تجاری بین عمان و هرمزگان می تواند با ایجاد زیرساخت ها و ساز و کار های حمایتی به بالاترین سطح خود برسد و احیای دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس امری لازم است.

وی گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس از پارسال دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک را راه اندازی نموده است.

سعید شعبان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس هم گفت: اکنون به علت شیوع ویروس کرونا از ورود لنج های چوبی حامل مواد غذایی شهرستان جاسک به بنادر عمان جلوگیری می گردد و این مقوله لنج داران این شهرستان را برای امرار معاش با مشکل روبرو ساخته است و احتیاج به آنالیز بیشتر برای برطرف این مشکل کوشش کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 958

به "نشست آنالیز روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید