نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع سویه اُمیکرون فراهم گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ورود سویه اُمیکرن به کشور، تشدید نظارت ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی بالاخص در برگزاری امتحانات مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع این سویه فراهم گردد.

نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع سویه اُمیکرون فراهم گردد

علی اکبر عزیزی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن اشاره به ورود سویه تازه اُمیکرون به کشور، گفت: نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به منظور ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به مسئولان به منظور مقابله با این سویه برگزار گردید.

وی بر آمادگی مراکز برای ارائه خدمات واکسیناسیون بویژه نوبت سوم تاکید نمود و اضافه کرد: براساس آنالیز های انجام شده، سویه تازه اُمیکرون سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه استان و کشور در شرایط بسیار خوبی در زمینه کنترل کرونا قرار گرفته است، نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع این سویه فراهم گردد.

وی تاکید نمود: به همین دلیل باید پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

عزیزی در انتها مطرح کرد: به همین دلیل نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و آزمون های دانش آموزان، اصناف، سازمان ها، نهادها و صنایع باید تقویت و نظارت ها بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشدید گردد.

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نیز اظهار کرد: واکسیناسیون با وجود سویه اُمیکرن به کشور جدی تر باید تلقی گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسانی که 3 ماه از نوبت واکسن نوبت دومشان گذشته است، مشمول تزریق واکسن نوبت سوم خودشان هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اضافه کرد: در ستاد ملی بحث کاهش سن تزریق واکسن نوبت سوم از چهل سال مطرح است که به محض تصویب و ابلاغ، به اطلاع مردم خواهیم رساند اما درخواست کنونی ما از افرادی است که واکسینه نشده اند یا کسانی که سه ماه از نوبت دوم واکسنشان گذشته است تا به پایگاه های تزریق واکسن کرونا مراجعه و واکسن شان را دریافت نمایند.

شریفی در انتها اعلام نمود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کماکان به کار خود ادامه می دهند و علاوه بر آن، دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در نظر دارد واکسیناسیون نوبت سوم را در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تعمیم بدهد تا دسترسی شهروندان جهت دوز سوم بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1196

به "نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع سویه اُمیکرون فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید با سهل انگاری هایی احتمالی زمینه شیوع سویه اُمیکرون فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید