خبرنگاران خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، اراک - خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: شواهدی از خیز مجدد کرونا در سه شهرستان اراک، خنداب و دلیجان مشاهده شده که باید با رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل ها این معضل کنترل و از شیوع دوباره کووید 19 و موج چهارم آن پیشگیری گردد.

خبرنگاران خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل گردد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

بهروز اکرمی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، اضافه کرد: زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در استان به صدا درآمده و بچه ها و جوانان را بیشتر درگیر می نماید ،بنابراین برگزاری هرگونه تجمع به صورت حضوری ممنوع است و در موارد خاص باید مجوز ستاد استانی کرونا را داشته باشد و با متخلفان با جدیت برخورد می گردد.

وی شرح داد: عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی شهفرایندان نگران کننذه است و باید بازرسی ها در تمامی مناطق استان تشدید گردد و برای پیشگیری از اوج دریافت کرونا و افزایش شمار بستریان و فوتی ها با متخلفان قاطع برخورد گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اعلام کرد: برنامه های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه باشد چرا که وظیفه قانونی و شرعی مسئولان توجه جدی به سلامت شهفرایندان است و احتیاج است که عمده برنامه های دهه فجر به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

اکرمی گفت: فرمانداران مسئولیت مستقیم برگزاری برنامه های دهه فجر را دارند و نقض پروتکل های بهداشتی برای بازدید با مسئولان از سوی شهفرایندان پذیرفتنی نیست.

وی نصب اپلیکیشن ماسک در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان را ضروری دانست و گفت : تمامی نهادهای دولتی و خدمات رسان مکلف هستند این اپلیکیشن را نصب نمایند تا مراجعه نمایندگانی که کرونا مثبت هستند نتوانند در محیط های اداری وارد شده و بیماری را گسترش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآور شد: این استان برای تعطیلات 22 بهمن پذیرش مسافر ندارد و تدابیر سختگیرانه در این راستا اعمال می گردد.

اکرمی تاکید نمود : ستاد مدیریت کرونا در استان باید برای خریدهای نوروزی ، تعطیلات سال نو و انتخابات 1400 تدابیر پیشگیرانه لازم را اخذ کند تا شاهد افزایش دوباره بیماری کرونا در این بازه های زمانی نباشیم.

وی در مورد برگزاری و اکران جشنواره فیلم فجر در استان نیز گفت : برگزاری این جشنواره مستلزم مجوز ستاد ملی کرونا است و در صورت موافقت، اجرای این فعالیت فرهنگی در استان بلامانع است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت :ملت عظیم ایران در سال 57 ، عظیم ترین انقلاب قرن را در صلح آمیزترین شکل خود ثبت کردند و با وجود تهدیدها و سختی ها پای آرمان های امام راحل و نظام ایستادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: شواهد و آمارها بیانگر فرایند افزایشی مجدد کرونا در استان است که با شکل تهاجمی تر رخ کرده و این مهم حاصل بعضی عادی انگاری ها است.

دکتر سید محمد جمالیان اضافه کرد : اگر پروتکل های بهداشتی از سوی شهفرایندان با حساسیت و جدیت رعایت نگردد فرایند بیماری به گونه ای است که به زودی منجر به تعطیلی صنوف و ایجاد محدودیت ها در آستانه سال جدید خواهد شد.

وی تاکید نمود : شروع پیک ملایم چهارم در کشور و به تبع آن در استان مشهود و ملموس است که باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار گیرد چرا که شیوع مجدد کرونا شوخی بردار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید نمود : تصمیم گیری ها نباید بر مبنای رنگ بندی وزارت بهداشت باشد و همه مناطق آبی نیز باید ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی شوند چرا که با کوچک ترین غفلت باید دوباره تاوان سنگینی پرداخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در نشست ستاد ملی کرونا بیان داشت : شواهذ خیز کرونا در هفته نخست بهمن ماهجاری در استان مشهود است و این امر زنگ خطری محسوب می گردد.

علی علیمحمدی اضافه کرد : شمار مبتلایان به کرونا در هفته اول بهمن ماه سال جاری برای استان 46 درصد، موارد بستری 21 درصد و فوتی ها 38درصد نسبت به آمار هفته آخر دی ماه رشد دارد که باید جدی گرفته گردد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت : تا سرانجام دی ماه جاری 27 هزار و 285 بازرسی از تمام صنوف اجرا شده که یک هزار و 875 واحد صنفی متخلف اخطار دریافت کردند و 79 واحد نیز مهر و موم شدند و 242واحد به مراجع قضایی معرفی شده اند .

مسعود فراهانی گفت : رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بیشتر در نانوایی ها، شعب بانک ها ، رستوران ها و دفاتر خدمات پیشخوان دولت گزارش شده بود که اقدامات لازم در این راستا صورت گرفت.

ویروس کرونا از بهمن ماه سال 98 در ایران شیوع یافت که استان مرکزی پس از قم اولین موارد مثبت بالیننی کووید 19 را شاهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 699

به "خبرنگاران خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید