تور روسیه ارزان: ناشر روس خواهان توسعه همکاری فرهنگی ایران و روسیه شد

به گزارش دوست داشتنی ها، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ناشر روس خواهان توسعه همکاری فرهنگی ایران و روسیه شد.

تور روسیه ارزان: ناشر روس خواهان توسعه همکاری فرهنگی ایران و روسیه شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی دمیتریف در حاشیه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی مسکو با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و روسیه در سطح عالی واقع شده است و دو کشور در عرصه های مالی هم کمابیش همکاری می نمایند، اضافه نمود: زمینه های بسیار گسترده و افق روشنی برای توسعه همکاری های فرهنگی بین ایران و روسیه وجود دارد که مسئولان دو کشور می توانند از آن برای توسعه روابط دوجانبه استفاده نمایند.

رئیس موسسه انتشاراتی وچه پایین بودن سطح روابط فرهنگی ایران و روسیه را موضوع ناخوشایندی خواند و گفت: من 6 بار به ایران سفر نموده ام و با آشنایی به وضع روابط فرهنگی دو کشور به این نتیجه رسیده ام که باید روابط گردشگری و فرهنگی بین دو کشور توسعه یابد.

دمیتریف افزود: باید کتاب های ایرانی را در روسیه و کتاب های روسی را در ایران منتشر کرد و در آن صورت روابط فرهنگی دو کشور توسعه خواهد یافت.

به گفته این رئیس موسسه انتشاراتی روسیه، وچه که 30 سال از تاسیس آن می گذرد تا به امروز بیش از 25 کتاب ایرانی در عرصه تاریخ و ادبیات ایران به زبان روسی چاپ و منتشر نموده است.

وی گفت اخیرا با مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت و گو نموده و قرار شده است موسسه وچه در نمایشگاه سال آینده کتاب تهران شرکت کند و این موسسه روسی کتاب های ایرانی را منتشر خواهد نمود.

دمیتریف گفت: ما قصد داریم تفاهمنامه خواهر خواندگی با انتشارات سروش ایران امضا کنیم، زیرا موسسه وچه سال جاری 30 ساله و این موسسه ایرانی هم 40 ساله می گردد. به این ترتیب، کتاب های یکدیگر را چاپ می کنیم.

تاسیس سودمند کانال های تلویزیونی روسی و فارسی

رئیس موسسه انتشاراتی وچه ایده تاسیس کانال های تلویزیونی روسی در ایران و فارسی در روسیه را سودمند خواند و در همین حال گفت که مساله این است که این کانال ها بیننده و مخاطبان کافی داشته باشند.

دمیتریف با روشن خواندن افق همکاری های ایران و روسیه در عرصه های فرهنگی و هنری گفت: زمینه های بسیار گسترده ای برای توسعه همکاری ها وجود دارد و باید کالاهای ایرانی بیشتری به روسیه و کالاهای روسی به ایران صادر گردد.

ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران هم پیشتر اظهار داشت که براساس توافق اجرا شده بین موسسه وچه و انتشارات سروش ایران، تفاهمنامه و پیوند خواهرخواندگی در راستای تعاملات فرهنگی دو کشور امضا و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از موسسات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نمایندگی از مجموعه ناشران کشور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی مسکو شرکت کرد، اضافه نمود: براساس این توافق که امیدواریم بزودی اجرایی گردد، کتاب های انتشارات سروش به وسیله انتشارات وچه (veche publishing) به زبان روسی ترجمه و منتشر خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد که ما بتوانیم بزوی شاهد امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی این دو موسسه بزرگ فرهنگی ایران و روسیه و اجرایی شدن آن باشیم و بر همین اساس، کتاب های انتشارات سروش به وسیله انتشارات وچه به زبان روسی ترجمه و منتشر خواهند شد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1057

به "تور روسیه ارزان: ناشر روس خواهان توسعه همکاری فرهنگی ایران و روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: ناشر روس خواهان توسعه همکاری فرهنگی ایران و روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید