مستندی از اولین شهید مدافع سلامت گلستان به تلویزیون می آید، رشادت های کادر درمان در قاب موج اول

به گزارش دوست داشتنی ها، مستند موج اول که در اولین روز های شیوع ویروس کرونا ساخته شده است، روایتی از اولین شهید مدافع سلامت در گلستان است.

مستندی از اولین شهید مدافع سلامت گلستان به تلویزیون می آید، رشادت های کادر درمان در قاب موج اول

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشجو، مستند موج اول به کارگردانی زهرا مسلمی پور در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می شود.

مسلمی پور، کارگردان این اثر درباره سوژه این فیلم گفت: مستند موج اول روایتی از اولین شهید مدافع سلامت استان گلستان، آقای دکتر عبدالله عباسی است. او زندگی بسیار پرباری از نظر علمی و اجرایی داشته است، اما این مستند روایت کل زندگی ایشان نیست، بلکه بخش کوتاهی از زندگی ایشان یعنی از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شده و ایشان به نام خط مقدم مبارزه با آن در بیمارستان حضور دارند تا زمانی که خودشان مبتلا شده و در نهایت به شهادت می رسند را به تصویر کشیده ایم.

وی اضافه کرد: در این مستند 2 نکته بسیار قابل توجه است؛ یکی اینکه فردی را می بینید که تمام زندگی اش را برای یک کار اختصاص داده و بار ها جان بیماران را نجات داده است، اما حالا که خودش درگیر این بیماری شده نمی تواند برای خودش کاری بکند. نکته دوم هم اینکه یک پزشک چه قدر می تواند فداکار باشد که حتی علیرغم اینکه خودش بیمار بود، شرایط بیماران را پیگیری می کرد و به کار خودش ادامه می داد.

این مستندساز درباره پرداخت به سوژه ای مثل کرونا در قالب اسناد تصویری و مستند گفت: در زمان وقوع بحرانی مثل کرونا عده ای معتقدند که باید بگذاریم بحران تمام شود، چند سال هم بگذرد و سپس فیلم بسازیم که این اتفاق باعث می شود که دقیق تر به سوژه نگاه کنیم. این دیدگاه درست است، اما آیا در روز های ابتدایی وقوع یک بحران نباید هیچ عکس یا تصویری گرفته شود؟ آیا به این بهانه که اشراف دقیقی از سوژه نداریم و نمی توانیم کار عمیقی از آن بسازیم، کل سوژه را باید فراموش کنیم؟ به نظرم روایت های دست اول از یک بحران بسیار مجذوب کننده تر و پربازدیدتر است

مسلمی پور با اشاره به فرایند تولید این فیلم مستند گفت: این اثر در همان روز های ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور یعنی در اسفندماه سال 1398 ساخته شد و به همین دلیل نامش را موج اول گذاشتیم. در آن روز های ابتدایی علیرغم وجود بیماری و ترس هایی که از آن وجود داشت تصویربردار ما در بیمارستان حضور پیدا کرد و تصاویر بسیار ماندگاری را تهیه کرد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از:

کارگردان: زهرا مسلمی پور، تهیه کننده: حسین حضوری، مشاور کارگردان: محمدرضا اکبری، تصویربرداران: محمدرضا اکبری و حسین حضوری، تصویربردار هوایی: احمد ناماعیلی، صدابردار: علی مسیح آبادی، تدوین: حسین حضوری، منشی صحنه: محدثه مظفری، موسیقی: بلیک نیلی، طراح پوستر: محدثه عامری و عکاس: فائزه کابلی

براساس این گزارش، مستند موج اول امشب، 8 مهرماه ساعت 20 از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن امشب ساعت 24 و فردا ساعت 9 صبح است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1061

به "مستندی از اولین شهید مدافع سلامت گلستان به تلویزیون می آید، رشادت های کادر درمان در قاب موج اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندی از اولین شهید مدافع سلامت گلستان به تلویزیون می آید، رشادت های کادر درمان در قاب موج اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید