10 بازی برتر درباره موسیقی؛ از اکشن تا پازل و ریتمیک

به گزارش دوست داشتنی ها، بازی های موسیقی می توانند بسیار جالب باشند. به علت اینکه همه افراد از موسیقی لذت می برند. حال زمانی که مکانیک های گیم پلی مثل پازل، پایکوبی یا استفاده از ساز اضافه می شوند هیجان بازی چندین برابر خواهد شد. از طرفی تجربه این بازی ها با دوستان لذتی دیگر دارد. با این حال ژانر موسیقی در دنیای بازی های ویدیویی چندان نمونه های شاخصی ندارد. در این سبک بازی نمونه های بسیار خلاقانه ای وجود دارند که به طور کلی ذهنیت شما را از یک بازی عوض خواهند کرد. البته تعداد بازی های موجود در این سبک هم به شدت زیاد بوده و انتخاب یک گزینه خوب کمی سخت شده است. حال در این مقاله ما قصد داریم تا برترین بازی های سبک موسیقی را به شما نشان دهیم. عناوین موجود در این فهرست باعث خواهند شد تا شما تجربه ای متفاوت داشته باشید.

10 بازی برتر درباره موسیقی؛ از اکشن تا پازل و ریتمیک

10. فیوزر (Fuser)

تهیه کننده: NCSoft / سازنده: Harmonix

سال انتشار: 2020

پلتفرم ها: پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، سری اس و ایکس به همراه سوییچ و کامپیوتر

بازی فیوزر به وسیله شرکت هارمونیکس (Harmonix) ساخته شده است. علت خاص بودن این بازی، این است که شما در حال تجربه آن یک موسیقی تازه خواهید ساخت. شما در جایگاه یک دی جی (DJ) قرار گرفته و کاراکتر شما باید کوشش کند تا در فستیوال موسیقی پیشرفت کند. چیزی که این بازی را از اثر دیگر این شرکت یعنی گیتار هیرو (Guitar Hero) جدا می نماید، این است که شما یک آهنگ می سازید. پس شما برخلاف نمونه های دیگر تنها نت نمی نوازید بلکه باید خودتان یک اثر خلق کنید. شما می توانید قسمت ساز کوبشی را از یک آهنگ برداشته و روی گام های آهنگ دیگر قرار دهید. بعلاوه به آهنگ خود سازهای مختلف را اضافه کنید و حتی در خاتمه می توانید صدای خوانندگان مختلف را به آن اضافه کنید. هدف شما این است که مخاطبان از آهنگ شما خوششان بیاید. فیوزر در حال حاضر نزدیک ترین تجربه به دی جی شدن است. البته بدون اینکه واقعا تبدیل به آن بشوید.

9. راک بند 4 (Rock Band 4)

تهیه کننده: Harmonix / سازنده: Harmonix

سال انتشار: 2020

لتفرم ها: کنسول های نسل نهم و هشتم سونی و ایکس باکس

راک بند نسخه تکامل یافته از مجموعه گیتار هیرو بود. با وجود اینکه گیتار هیرو کوشش کرد تا یک گروه موسیقی را به طور کامل شبیه سازی کند، نتوانست مانند راک بند پیروز گردد. هارمونیکس کوشش خود را کرد تا راک بند را در کنار نمونه های دیگر خود توسعه دهد. این باعث شد تا در سال 2015 ما شاهد چهارمین بازی در این مجموعه باشیم. این نمونه هم همان چیزی است که از مجموعه راک بند انتظار دارید. با وجود سیستم Backwards Compatibility بازی راک بند روی کنسول های نسل 9 هم قابل اجرا است. البته استفاده از سازهای الکترونیکی در کنسول های نسل 9 آنچنان راحت نیست. شما و دوستانتان می توانید یک گروه راک ساخته و از این بازی لذت ببرید. از طرفی با انتخاب آهنگ دلخواه خود در این بازی لذت آن چندین برابر خواهد شد.

8. ریتم هایرول (Cadence of Hyrule)

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Brace Yourself Games

سال انتشار: 2019

پلتفرم ها: نینتندو سوییچ

این بازی هم مانند نمونه های بسیاری در این فهرست از فرمول مشابه استفاده می نماید. یعنی شما با بازی کردن خود یک موسیقی می سازید. تنها تفاوت آن استفاده از دنیای افسانه زلدا (The Legend of Zelda) است. بعلاوه از بازی Crypt of the Necrodancer هم الهام گرفته است. مانند بازی که از آن استفاده نموده است، کاراکتر اصلی این کادنس (Cadence) است. او وارد هایرول شده و باید لینک و زلدا را بیدار کند. برای اینکار کادنس باید در هایرول بگردد. در این محیط آهنگ های بسیار خاصی پخش خواهند شد. در اصل این نمونه ٰها همان آهنگ های زلدا هستند که کمی ریمیکس شده اند. نه تنها به خاطر وجود موسیقی آشنا تجربه این بازی بسیار لذت بخش است بلکه بسیار زیبا و مجذوب کننده طراحی شده است. نکته بسیار مثبت این است که شما احتیاج به تجربه زلدا یا Crypt of the Necrodancer ندارید. به علت اینکه توضیحات این بازی برای یک درک پایه کافی خواهد بود.

7. رِز اینفینیت (Rez Infinite)

تهیه کننده: SEGA / سازنده: United Game Artists

سال انتشار: 2001 (نسخه اصلی)، 2016 (نسخه اینفینیت)

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

رز اینفینیت یک بازی جداگانه است که به نوعی دنباله بازی اصلی رز است. رز در سال 2001 عرضه شد. البته شما بازی اصلی را هم می توانید بخرید. پس شما در این بازی نه تنها مراحل تازه دریافت خواهید کرد بلکه می توانید یکی از اصیل ترین بازی ها در زمینه موسیقی را تجربه کنید. بعلاوه این بازی به طور کامل برای PSVR وجود دارد. همین باعث می گردد تا اینفینیت یک تجربه بسیار جالب باشد. اگر شما نورهای نئونی و موسیقی الکترونیک را دوست دارید قطعا از این بازی لذت خواهید برد. البته اگر به آن معتاد نشوید!

6. تتریس افکت (Tetris Effect)

تهیه کننده: Enhance Games / سازنده: Monstar، Resonair

سال انتشار: 2018

پلتفرم ها: پلی استیشن 5 و 4، ایکس باکس سری اس و ایکس و وان، کامپیوتر و سوییچ

تتریس افکت بیشتر به خاطر اینکه در سبک پازل است شناخته شده است. شاید حتی بتوان گفت که این بازی برترین تتریس ساخته شده است. با این حال تتریس افکت جایگاه خاصی در سبک موسیقی دارد. به علت اینکه هر حرکت شما باعث خواهد شد تا یک صدا بوجود بیاید و در خاتمه یک آهنگ بسازید. در یک مرحله شما با سازهای کوبه ای کار خواهید کرد. در مرحله بعدی هر تکه از پازل صدای یک نت پیانو را خواهد داد. بعلاوه در این بازی تعدادی از آهنگ های غم انگیز وجود دارند که فکر شما را منحرف خواهند کرد. اگر شما تا الان تتریس افکت را بازی ننموده اید تقریبا روی تمام پلتفرم ها وجود دارد. البته نسخه واقعیت مجازی از بقیه بسیار جالب تر است.

5. تامپر (Thumper)

تهیه کننده: Drool / سازنده: Drool

سال انتشار: 2016

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، سوییچ، کامپیوتر، PSVR، Oculus Quest، اندروید و آی او اس

تامپر یک سؤال از شما می پرسد که تا به حال نشنیده اید. اگر ریتم ترسناک بود چگونه می شد؟ این بازی در سال 2016 عرضه شده و به طور کلی یک اثر فرق دارد. موسیقی در آن بسیار خشن بوده و از طرفی هرچه شما به پیش می روید، بازی کوبنده تر می گردد. بعلاوه تمرکز این بازی هم بسیار روی بیت هر آهنگ است. به همین علت بیشتر شما صدای سازهای کوبشی را می شنوید. در تامپر شما نقش یک سوسک فلزی را خواهید داشت که روی یک ریل حرکت می نماید. شما باید کوشش کنید تا موانع را از بین ببرید. دوام آوردن شما احتیاجمند واکنش های سریع و دقیق و همین طور دقت شدید به ریتم است. تامپر قطعا برای آرامش نیست و به شما استرس خواهد داد. با این حال اگر شما در پی یک بازی خاص هستید اصلا این گزینه را از دست ندهید. بعلاوه نسخه واقعیت مجازی آن هم وجود دارد.

4. گلوله در دقیقه (BPM: Bullets Per Minute)

تهیه کننده: Playtronic Friends / سازنده: Awe Interactive

سال انتشار: 2020

پلتفرم ها: کنسول های نسل 8 و 9 به همراه کامپیوتر

به نظر شما ادغام ریتم با سبک اول شخص شوتر چه نتیجه ای خواهد داشت؟ به نظر جالب می رسد نه؟ حال اگر حالت روگ لایک (Rogue Like) را به آن اضافه کنیم چه؟ بهتر خواهد شد! تمام نمونه های بالا چیزی است که شما در گلوله در دقیقه تجربه خواهید کرد. یک شوتر بسیار خاص که تا به حال وجود نداشته است. در ابتدا این بازی شما را به یاد دوم (Doom) خواهد انداخت. تفاوت این بازی با گزینه های دیگر این است که شما باید با دقت و روی ریتم شلیک کنید. به حالتی که صدای تیر شما مانند مترونوم باشد. شما این کار را در حال گشت و گذار در قلعه های قدیمی انجام خواهید داد که به نوبه خود جالب است. از طرفی این قلعه ها از اساطیر نورث الگو برداری نموده اند. شاید به نظر عجیب برسد اما این بازی بسیار جالب است. بعلاوه در آن از آرامش خبری نیست. اگر شما بتوانید با سیستم خاص آن کنار بیایید با یکی از برترین شوترهای موجود روبه رو خواهید بود.

3. آدیکا (Audica)

تهیه کننده: Harmonix / سازنده: Harmonix

سال انتشار: 2019

پلتفرم ها: PSVR، کامپیوتر و Oculus Quest

آدیکا هم یکی دیگر از بازی های ریتمیک از شرکت هارمونیکس است. به جای اینکه شما یک گیتار در دست داشته باشید، باید ریتم را با کنترلر دستگاه واقعیت مجازی راهنمایی کنید. البته کنترلر شما در بازی به شکل یک اسلحه است. به این علت که آدیکا یک بازی اول شخص شوتر ریتمی است. این بازی بیشتر به سبک علمی تخیلی است. به همین علت تقریبا بیت سیبری است که به شکل شوتر است. یعنی زمانی که اشکال خاصی روی صفحه ظاهر شدند شما باید شلیک کنید. با از بین بردن موانع شما یک ریتم خاص را بوجود آورده و در خاتمه یک آهنگ بسیار جالب خواهید ساخت.

2. جاست دنس 2022 (Just Dance 2022)

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft

سال انتشار 2021

پلتفرم ها: کنسول های نسل 8 و 9 به همراه سوییچ

اگر شما قبلا مجموعه جاست دنس را تجربه نموده اید به همین علت محتوای خاصی در نسخه 2022 پیدا نخواهید کرد. آهنگ ها تازه شده و کمی از لحاظ گرافیکی این بازی نسبت به قبل پیشرفت داشته است. چیزی که این بازی را از نمونه های دیگر جدا می نماید، تمرکز آن روی لذت پایکوبی است. به همین علت شما مهم نیست که روی ریتم باشید یا نه این حرکات شماست که اهمیت دارد. اگر شما به بازی علاقه دارید که اسلحه یا شمشیر ندارند، حتما جاست دنس را تجربه کنید.

1. بیت سیبر (Beat Saber)

تهیه کننده: Beat Games / سازنده: Beat Games

سال انتشار: 2019

پلتفرم ها: PSVR، کامپیوتر و Oculus Quest

هیچ بازی در سبک موسیقی حسی مشابه بیت سیبر به شما نخواهد داد. این بازی نه تنها ریتمی مشابه گیتار هیرو دارد بلکه به شما دو عدد لایت سیبر می دهد. اینکه شما با دو عدد شمشیر لیزری موانع را نابود کنید به تنهایی لذت بخش است. حال شما این را تصور کنید که این کار را روی ریتم انجام دهید! بیشتر آهنگ های موجود در این بازی یک بیت قوی دارند. به همین علت نه تنها شما از آن لذت خواهید برد بلکه تا حدی ورزش هم خواهید کرد. بعلاوه آهنگ های نام آشنای زیادی در این بازی حضور دارند. اگر شما این بازی را روی کامپیوتر بگیرید، آزادی عمل شما در زمینه آهنگ بسیار بیشتر هم خواهد بود. پس به راحتی می توان گفت بیت سیبر برترین بازی موسیقی است که در این چند سال عرضه شده است.

منبع: Gameinformer.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1189

به "10 بازی برتر درباره موسیقی؛ از اکشن تا پازل و ریتمیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی برتر درباره موسیقی؛ از اکشن تا پازل و ریتمیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید