غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد، گفت: میزان انباشت ذخایر اورانیوم 20 درصد ما بیش از 90 کیلوگرم است.

غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) با اشاره به خاتمه مهلت سه ماهه ضبط دوربین های مستقر آژانس و تماس تلفنی صبح امروز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات 1+4 که در وین در جریان است تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه ها ضبط گردد و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به جناب آقای گروسی ابلاغ شد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما تبادل نظر می کرد، ادامه داد: ما هیچ بیانیه مشترکی این بار نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد ادامه غنی سازی 60 درصد اضافه نمود: غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم 20 درصد ما بالای 90 کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یک سال به 120 کیلوگرم می رسید و الان بعد از حدود 4 ماه به 90 کیلوگرم رسیده است.

صالحی گفت: میزان اورانیوم 60 درصد ما بالای 2.5 کیلوگرم رسیده است و اورانیوم 5 درصد ما هم بالای 5 تن است و فعالیت های هسته ای ما همچنان ادامه دارد.

امروز (دوشنبه) سوم خرداد ماه تصمیم ایران برای تمدید تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادامه ضبط داده های دوربین های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع دیده بان هسته ای سازمان ملل رسید.

در همین خصوص کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس گفت: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی گردد و داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 911

به "غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید