ملاقات صدر اعظم اتریش و رئیس شورای اروپایی با موضوع تروریسم

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس شورای اروپایی و صدر اعظم اتریش شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در وین بر لزوم مبارزه هماهنگ و موثر با تروریسم تاکید کردند.

ملاقات صدر اعظم اتریش و رئیس شورای اروپایی با موضوع تروریسم

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کرونن سایتونگ، چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی به منظور مبارزه با افراط گرایی و ترور در اروپا پیشنهاد تاسیس یک انستیتوی اروپایی برای آموزش ائمه را ارائه داد.

این مقام اروپایی که شب گذشته در ملاقات با صدر اعظم اتریش در وین سخن می گفت توضیح داد: در این مسئله توافق وجود دارد که سرویس های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی در اروپا باید بیشتر و قدرتمندانه تر با هم همکاری نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم بعد از یک مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی وین با حضور رئیس شورای اروپایی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی به سه نکته که در مبارزه با تروریسم اهمیت دارد اشاره نمود.

کورتس یک اقدام قاطع و هماهنگ علیه مبارزان خارجی که در عراق و سوریه مبارزه کردند و یا می خواستند به آن ها بپیوندند را خواهان شده و تاکید نمود که این افراد بعد از بازگشت از مناطق جنگی هم مانند بمب ساعتی هستند. صدر اعظم اتریش همچنین حمایت منظم از مرزهای خارجی اروپا برای تامین امنیت در منطقه شنگن را خواهان شد.

رئیس شورای اروپایی سفر خود به وین را علامت دوستی اروپا با خانواده های قربانیان حمله تروریستی وین و دوستی با صدر اعظم این کشور دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سباستین کورتس قرار است امروز (سه شنبه) به فرانسه سفر کند و در آنجا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم مذاکرتی را درباره حملات تروریستی اخیر انجام دهد.

رئیس جمهور فرانسه بعد از حمله تروریستی هفته گذشته در وین اعلام نموده بود که برای ملاقات با صدر اعظم اتریش به وین سفر می نماید که البته این سفر به دلیل اوضاع وخیم کرونایی در اروپا لغو شد.

آلمان هم که ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد رایزنی های گسترده ای را با سران اروپایی برای تنظیم یک واکنش مشترک اروپایی علیه حملات تروریستی اخیر در دستور کار قرار داده است.

مرکل می خواهد روز سه شنبه درباره یک طرح مشترک اروپایی علیه ترور با صدر اعظم اتریش، رئیس جمهور فرانسه، رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس شورای اروپایی در یک ویدئو کنفرانس صحبت کند.

یکی از هواداران تروریسم داعش دوشنبه هفته گذشته در یک حمله تیراندازی در وین چهار نفر را کشته و بیش از 20 نفر را مجروح کرد. چند روز قبل از آن هم یک پناهنده تونسی عضو داعش در شهر نیس فرانسه سه نفر را با حمله چاقو کشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 551

به "ملاقات صدر اعظم اتریش و رئیس شورای اروپایی با موضوع تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات صدر اعظم اتریش و رئیس شورای اروپایی با موضوع تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید