طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در 8 مرحله آسان

به گزارش دوست داشتنی ها، کیک شکلاتی به راحتی و بدون استفاده از فر قابل تهیه بوده و با تزیین آن می توان شیک ترین کیک مجلسی را درست کرد. در این مقاله با طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و در قابلمه به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در 8 مرحله آسان

خبرنگاران | سرویس آشپزی - با کاکائو و شکلات می توان انواع کیک های خوشمزه نظیر کیک خیس شکلاتی، کیک زبرا و ... را تهیه و تزئین کرد. اغلب کیک ها در فر پخته می شوند؛ اما اگر به فر دسترسی نداشته باشیم چه؟ طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی بدون فر چگونه خواهد بود و چه تفاوتی با پخت آن در فر خواهد داشت؟ اکنون قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه را بدون استفاده از فر به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده بدون فر

این طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر برای 5 نفر مناسب بوده و زمان آماده شدن آن 60 دقیقه خواهد بود.

آرد گندم8 قاشق غذاخوری
شکر8 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ2 عدد
روغن مایع6 قاشق غذاخوری
شیر10 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در قابلمه

1. ابتدا آرد گندم را در کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید.

2. پودر کاکائو را به مخلوط فوق افزوده و با قاشق مخلوط کنید، بکینگ پودر را به مواد اضافه نموده و سپس تخم مرغ را بیفزایید.

3. روغن مایع را به مواد اضافه نموده و مواد را خوب هم بزنید، سپس شیر را اضافه نموده و خوب هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل.

4. کمی روغن مایع در ظرفی ریخته و با قلم مو همه قسمت های داخل قالب مورد نظر را چرب کنید و سپس مایه کیک را درون قالب بریزید.

5. در پنجمین مرحله از طرز تهیه کیک ساده شکلاتی در قابلمه، به سراغ قابلمه ای با اندازه مناسب با قالب کیک مان می رویم. در قابلمه به اندازه یک بند انگشت آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. زیر قابلمه شعله پخش کن قرار داده و قالب را درون قابلمه قرار دهید.

6. روی درب قابلمه دمی قرار داده و درب قابلمه را ببندید، شعله را تا حدی که در تصویر نشان داده شده، ملایم کنید. بهتر است در حین پخت درب قابلمه برداشته نشود.

7. پس از 30 دقیقه درب قابلمه را برداشته و کیک را به مدت 20 دقیقه درون سینی قرار دهید تا خنک شود.

8. پس از 20 دقیقه، برای اینکه کیک به صورت قالبی خارج شود، ابتدا با چاقو کیک را از کناره های قالب جدا کنید تا آزاد شود و کمی قالب را تکان دهید، سپس ظرف مورد نظر را بر روی قالب قرار داده و قالب را برگردانید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ده نفر نیز دقیقا به همین شکل خواهد بود؛ تنها کافی است مواد لازم را دو برابر نموده و ظرف بزرگتری برای آن در نظر بگیرید و یا در دو ظرف مختلف درست نموده و آن را دوطبقه کنید. روی کیک را می توانید با ، مروارید خوراکی، ترافل رنگی و و ... تزئین کنید.

تاریخچه شکلات و مراحل تهیه کاکائو

حالا که با طرز تهیه کیک شکلاتی روی گاز و بدون احتیاج به فر آشنا شدید، بد نیست کمی هم درباره شکلات این ماده غذایی خوشمزه و بی نظیر بدانید.

با کشف دنیای جدید در قرن شانزدهم، شکلات به دنیا غرب معرفی گردید. اولین بار اسپانیایی ها با شکلات به عنوان یک نوشیدنی پر ادویه برخورد کردند که توسط آزتکس، پادشاه مکزیک نوشیده می شد. با صادر شدن شکلات به اروپا، این ماده به عنوان یک محصول ارزشمند مختص طبقه ثروتمند اسپانیا شناخته شد. در قرن هجدهم پس از توزیع و پخش شکلات در سطح اروپا، از آن به عنوان یک نوش دارو یاد می کردند.

شیرینی فروشی ها به داروسازانی معروف شده بودند که وعده علاج بیماری ها از سرفه و سوء هاضمه گرفته تا التهاب و گرفتگی عضلات را به وسیله شکلات به مردم می دادند. هرچند امروزه غیر خواص کاکائو، مضراتی نیز برای آن بر شمرده اند، اما هر روز بازار تقاضا برای این خوراکی لوکس و تشریفاتی بیشتر می شود.

شکلات از دانه میوه های لوبیا شکل درخت کاکائو که غلاف های بزرگی دارد، تهیه و فراوری می شود. پس از چیدن، آن ها را در مقابل آفتاب می گذارند تا تخمیر شوند و طعم شکلاتی آن ها بیشتر شود. بعد از آنکه غلاف آن را جدا نموده، دانه های شکلات را یا تفت می دهند یا برای مدت طولانی در مقابل آفتاب نگه می دارند.

در مرحله آخر پوسته روی دانه ها را نیز می نمایند و از مغز داخلی آن برای درست کردن کاکائو و شکلات استفاده می نمایند. پس از آسیاب کردن این دانه ها و طی چندین مرحله، کاکائوی خالص فراوری می شود که کیفیت شکلات را براساس این کاکائوی خالص برآورد می نمایند. با تحت فشار قرار دادن کاکائوی خالص، روغنی را که کره کاکائو نامیده می شود از آن استخراج می نمایند. کاکائوی خالص بعد از گذراندن چند مرحله دیگر به محصولی پرطرفدار تبدیل می شود که به شکلات معروف است.

همراهان عزیز؛ اگر طبق دستور پخت این مطلب، کیک شکلاتی خانگی درست کردید، برای ما بنویسید که نتیجه چه بود و چقدر راضی بودید؟ در انتها به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه دنت شکلاتی؛ دسر محبوب بچه ها را نیز در خبرنگاران بیاموزید و به راحتی در منزل تهیه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 656

به "طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در 8 مرحله آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در 8 مرحله آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید