طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی؛ شیرینی خوشمزه برای نوروز

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگارانـ با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی های خوشمزه خانگی رونق می گیرد. شیرینی های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند.

طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی؛ شیرینی خوشمزه برای نوروز

شیرینی فندقی شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خانگی خوشمزه است که پودر فندق از مواد اصلی تشکیل دهنده این شیرینی به شمار می رود و در ترکیب با شکلات طعم بسیار دلچسبی دارد. این شیرینی علاوه بر طعم خوب، ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و برای پذیرایی در ایام نوروز مناسب است؛ بعلاوه دستور پخت بسیار آسانی دارد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به پخت این شیرینی خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی فندقی شکلاتی

آرد سفید شیرینی: 100 گرم

پودر قند: 80 گرم

فندق آسیاب شده: 100 گرم

کره: 100 گرم

شکلات تخته ای: 50 گرم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است مقدار آن کم تر یا زیاد تر از میزانی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز میزانی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره میزان آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این میزان با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

2 ـ نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر نموده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت گردد؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت کوب بکوبید و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی

1 ـ ابتدا کره را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد؛ سپس کره را داخل یک کاسه بریزید و پودر قند، پودر فندق، و آرد سفید شیرینی را به آن اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

2 ـ خمیر را با دست جمع کنید و داخل یک کیسه فریزر بریزید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

3 ـ بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، از خمیر به مقدار گلوله های 8 گرمی بردارید و کف دستتان گرد کنید و با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. کف سینی فر را حتما کاغذ روغنی پهن کنید. حالا سینی فر را به مدت یک ساعت دوباره داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید و ده دقیقه زمان بدهید تا گرم گردد؛ سپس سینی شیرینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا شیرینی بپزد و بعد از فر خارج کنید و اجازه بدهید شیرینی ها کاملا خنک شوند.

4 ـ شکلات تخته ای را با روش بن ماری روی بخار آب جوش کتری یا سماور آب کنید و اجازه بدهید از حرارت بیفتد؛ سپس از شکلات آب شده ته شیرینی بمالید و ته شیرینی دیگر را روی آن بگذارید تا با شکلات به هم بچسبند و بعد کنار بگذارید تا شکلات سفت گردد و ببندد. شیرینی فندقی شکلاتی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1460

به "طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی؛ شیرینی خوشمزه برای نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی فندقی شکلاتی؛ شیرینی خوشمزه برای نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید