سنجش کیفیت ضدعفونی کننده ها در دوران کرونا؛ تجهیزات داخلی به کمک معین ماهیت فرآورده ها آمد

به گزارش دوست داشتنی ها، یکی از لازمه های فراوری و عرضه محصولات با کیفیت غذایی، بهداشتی و دارویی بهره مندی از آزمایشگاه های مجهز برای بررسی و کنترل کیفی این فراوریات است.

سنجش کیفیت ضدعفونی کننده ها در دوران کرونا؛ تجهیزات داخلی به کمک معین ماهیت فرآورده ها آمد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، خدمات فناورانه ای که شرکت امین آزمای شرق به عنوان یکی از مجموعه های فناور توانمند در کنترل کیفی محصولات فراوریی و وارداتی ارائه می دهد، به همین دلیل است و توانسته بخشی از احتیاج صنایع کشور را به خدمات کیفیت سنجی محصولات، تامین کند.

هما حبیبی مدیرعامل امین آزمای شرق با بیان این که با استفاده از تجهیزات فناورانه و پیشرفته، کیفیت سنجی و معین ماهیت فرآورده های فراوریی انجام می گردد گفت: آزمایشگاه های مجهز به تجهیزات فناورانه، طیف عملکردی گسترده ای را برای سنجش و ارزیابی محصولات و در نتیجه ارتقای کیفی فراوریات به ارمغان می آورد.

این فعال فناور ادامه داد: ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای به شرکت های دانش بنیان که در زمینه های مختلف ازجمله مکمل ها، خوراک دام و طیور، داروها، ویتامین ها بر پایه دارو های گیاهی و محصولات سلامت محور، حوزه آب و فاضلاب و محیط زیست فعالیت می نمایند، توسط بخش پژوهشی امین آزمای شرق صورت می پذیرد.

توانمندی در ماهیت سنجی و کنترل کیفیت فرآورده ها

مدیرعامل امین آزمای شرق با اشاره به فراوری و فروش مواد مرجع در حوزه سنجش و کیفیت سنجی گفت: امین آزما درحوزه آزمون های دستگاهی فعالیت می نماید و ضمن تأمین احتیاجآزمایشگاه های خود، زمینه را برای تامین احتیاج صنایع و دیگر مجموعه های دانش بنیان، فناور و تحقیقاتی فراهم نموده است.

حبیبی، اصلی ترین بخش موسسه امین آزمای شرق را مجموعه آزمایشگاه ها دانست و اضافه نمود: بخش تحقیقاتی در زمینه های صنایع غذایی وکشاورزی، مولکولی، زیست فناوری، میکروب شناسی، تجزیه دستگاهی، نساجی، مصالح ساختمانی و معین ماهیت و محیط زیست فعالیت می نماید.

این فعال فناور، با اشاره به اینکه مواد مرجع آزمایشگاهی ایران ساخت دارای کیفیتی هم پای نمونه های وارداتی است گفت: فراوری این مواد توانسته به کمک فعالان دانش بنیان، تحقیقاتی و آزمایشگاهی بیاید که در این زمینه به صورت شاخص می توان از فراوری ستون های SPE و آکریلامید نام برد.

حبیبی همچنین طراحی و فراوری نرم افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی را یکی دیگر از دستاورد های فناورانه امین آزمای شرق دانست و ادامه داد: حوزه مهم و جذاب فعالیت ما که از دوسال پیش به مجموعه خدمات امین آزما اضافه شده، فراوری نرم افزار تخصصی آزمایشگاهی است که ضمن به حداقل رساندن هزینه های اقتصادی و زمانی نامحسوس، اما درخور توجه، گوی سبقت را از دیگر نرم افزار های موجود در ایران ربوده است.

وی از توانمندی در انجام آزمایش های تشخیص نوع و سویه های خاص باکتریایی گفت و اعلام کرد: در آزمایشگاه میکروبیولوژی، کار تشخیص و کشت انواع باکتری ها، ویروس ها، قارچ و مخمر انجام می گردد. همچنین ضمن معین نوع و حد مجاز میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی فرآورده های غذایی، آرایشی، بهداشتی و خوراک دام و طیور از مهمترین فعالیت های بخش میکروب شناسی است.

مدیرعامل موسسه تحقیقاتی امین آزمای شرق با بیان این که توانمندی های فناورانه این مجموعه در شرایط بحران کرونا به کمک فعالان حوزه بهداشت و سلامت آمد، ادامه داد: در این شرایط و با ا توانمندی های فناورانه خود توانستیم خدمات متنوعی از جمله معین خلوص ضدعفونی نماینده ها، ارزیابی تقلبات ضدعفونی نماینده ها، سنجش دستگاه های تصفیه هوا و میکروب زدایی هوا توسط آن ها را ارائه دهیم.

حمایت از توسعه فناوری ها و پژوهش های کاربردی

حبیبی، به حمایت از پژوهش های کاربردی داخلی و خارج از کشور اشاره نمود و گفت: در راستای توسعه ارتباطات بین المللی و انتقال دانش فنی روز دنیا در زمینه های کشاورزی، محیط زیست و فرآورده های غذایی، در چندین پروژه فوق دکترا برای فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های مختلف در سطح دنیا سرمایه گذاری انجام شده است.

این فعال فناور از ایجاد اشتغال برای متخصصان و دانش آموختگان دانشگاه گفت و ادامه داد: با توجه به دامنه فعالیت ها و خدماتی که تا کنون در موسسه ایجاد شده است میزان اشتغال زایی مؤسسه امین آزما بالغ بر 50 نفر بوده که این تعداد به صورت مستقیم وغیر مستقیم به کار گرفته شده اند. بخش عمده این افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا و سابقه کار مرتبط هستند.

حبیبی با اشاره به ارتقای سطح علمی و فنی فعالان حوزه تحقیقاتی و آزمایشگاهی با برگزاری دوره های تخصصی آموزشی اعلام کرد: در این راستا با برگزاری سمینارها، دوره های کوتاه مدت وبلند مدت، کارگاه های عمومی و تخصصی برای متقاضیان این حوزه یعنی دانشجویان، متخصصین صنعت، شرکت های دانش بنیان و خلاق و همچنین بخش های پژوهشی زمینه را برای ارتقای توانمندی فناورانه این حوزه فراهم می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 858

به "سنجش کیفیت ضدعفونی کننده ها در دوران کرونا؛ تجهیزات داخلی به کمک معین ماهیت فرآورده ها آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش کیفیت ضدعفونی کننده ها در دوران کرونا؛ تجهیزات داخلی به کمک معین ماهیت فرآورده ها آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید