رونمایی از تست سریع تشخیص کرونا در منزل

به گزارش دوست داشتنی ها، دانشمندان آمریکایی از تست سریع تشخیص ابتلا به کووید 19 در خانه خبر دادند.

رونمایی از تست سریع تشخیص کرونا در منزل

به گزارش خبرنگاران به نقل از آکسیوس، مقامات سازمان دنیای بهداشت تاکید دارند یکی از موثرترین راه چاره ها برای کنترل همه گیری کرونا شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آنهاست. افراد مبتلا در صورت حضور در جامعه می توانند به سرعت دیگر افراد را آلوده نموده و بر شدت همه گیری کرونا بیافزایند.

امروزه کشور های دنیا با انجام گسترده تست های تشخیص کرونا (PCR) می کوشند افراد مبتلا را شناسایی نمایند. این روش گرچه موثر است، اما افراد برای دریافت این خدمات باید به مراکز درمانی مراجعه نمایند. همین موضوع باعث شده است که مراکز درمانی به کانون همه گیری کووید 19 تبدیل شوند.

خوشبختانه محققان به تازگی از تست های خانگی تشخیص کرونا رونمایی کردند. در این روش فرد می تواند در خانه و طی یک ساعت به ابتلای خود به کووید 19 آگاهی یابند. متخصصان می گویند این روش مقرون به صرفه قیمت بوده و فرد می تواند با سهولت بیشتر و در منزل اقدام به تست کرونا کند.

این روش همچون تست های آزمایشگاهی کرونا انجام می گردد و فرد باید اقدام به گرفتن نمونه از هر سوراخ بینی کند. سپس این نمونه ها با مواد شیمیایی یخ زده ترکیب شده و در یک ظرف پلاستیک قرار می گیرد. پس از یک ساعت رنگ تست تغییر نموده و مثبت یا منفی بودن ابتلا فرد معین می گردد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است این تست خانگی تشخیص کرونا می تواند با دقت 97.3 درصد ابتلای فرد به کووید 19 را تشخیص دهد. هم اینک مرکز ملی سلامت آمریکا قراردادی به ارزش بیش از 8 میلیون دلار برای خرید این تست ها به منظور تشخیص سریع ابتلای افراد به امضا رسانده است.

مقامات بهداشتی آمریکا پیش تر هم قرارداد بزرگی برای پیش خرید قرص های درمانی کرونا ساخت شرکت فایزر را به امضا رسانده بودند. استفاده از واکسن، تست های گسترده تشخیص کرونا و استفاده از قرص های درمانی شرکت فایزر راه چاره هایی است که آمریکا برای کنترل همه گیری این بیماری در کشور در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1244

به "رونمایی از تست سریع تشخیص کرونا در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تست سریع تشخیص کرونا در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید