آتش سوزی های آمریکا تعداد مرگ کرونایی ها را افزایش داده است

به گزارش دوست داشتنی ها، نتایج یک آنالیز نشان می دهد، آتش سوزی در ایالات متحده موارد و مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است.

آتش سوزی های آمریکا تعداد مرگ کرونایی ها را افزایش داده است

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، براساس یک مطالعه تازه که در نشریه ساینس ادونسز (Science Advances) منتشر شده، قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی ذرات ریز ناشی از آتش سوزی ها ممکن است منجر به هزاران مورد و مرگ و میر بیشتر ناشی از کووید 19 گردد.

به گفته این مطالعه، آتش سوزی در ایالات متحده موارد و مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است؛ یک مطالعه دانشگاه هاروارد نشان می دهد دود ناشی از آتش سوزی گسترده در شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده به مقدار قابل توجهی مقدار عفونت و مقدار مرگ و میر کروناویروس را افزایش داده است.

به گفته فرانچسکا دومینیچی، نویسنده مطالعه و متخصص آمار زیستی هاروارد، بدون آتش سوزی تقریباً 20 هزار ابتلا کمتر و تقریبا 750 نفر کمتر جان خود را از دست می دادند. این مطالعه موارد کووید 19 را در پی آتش سوزی در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن در سال 2020 مورد آنالیز قرار داد.

دومینیچی به نشنال جئوگرافیک که این مطالعه را مرور نموده گفت: آتش سوزی های پی در پی همه گیری را تشدید کرد؛ نوع خطرناکی از ذرات معلق به نام PM 2.5 از عوامل مهم تشدید همه گیری و افزایش تعداد مبتلایان بوده است.

به گفته سارا هندرسون از مرکز کنترل بیماری بریتیش کلمبیا، وقتی ذرات معلق PM 2.5 وارد ریه ها می گردد، با مخاطی که به طور طبیعی آلاینده ها را فیلتر می نماید تداخل ایجاد می نماید و ورود ویروس کرونا به بدن را آسان می نماید.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1001

به "آتش سوزی های آمریکا تعداد مرگ کرونایی ها را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی های آمریکا تعداد مرگ کرونایی ها را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید