دانشگاه آزاد اسلامی نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت، برای ترم بعد باید وارد آموزش عالی سطح دو در قالب ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی شویم

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت، برای ترم بعد باید وارد آموزش عالی سطح دو در قالب ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی شویم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دکتر محمدمهدی طهرانچی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار شاد شدم که امروز در جمع اعضای شورای عالی استان ها حضور پیدا کردم، با توجه به اینکه این عزیزان منتخبان شورای اسلامی شهر هستند و شورا مجموعه ای از بدنه کشور است، سؤالاتی مطرح شد که پرسش های این روزهای بدنه دانشجویی دانشگاه بود و برای من فرصت بسیار مغتنمی بود که در این زمینه پاسخ دهم.

وی اضافه کرد: به هر حال کرونا، واقعیتی است که پیش آمده و مناسبات اجتماعی و زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است، منتهی باید با تصمیمات کاملاً منطقی و در راستای سیاست های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا خودمان را منطبق کنیم؛ در حال حاضر ترمی را گذراندیم که نه دانشجو را دیدیم و نه حتی بسیاری ازآن ها را در آزمون ها مشاهده کردیم، اما بالاخره نظام آموزش عالی قرار نیست متوقف بگردد. در حال حاضر برای برگزاری دروس عملی کار خود را به صورت مدل های جدیدی که فاصله گذاری اجتماعی را کاملاً حفظ کنیم، شروع نموده ایم.

شروع طرح تعاون دروس عملی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان از شبکه مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور استفاده می نمایند و با این شبکه نسبت به امتحان جامع و دروس عملی جوابگو هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر طرح تعاونی دروس عملی را شروع نموده ایم که در هر آزمایشگاه بیش از سه نفر حاضر نگردد ولی دانشجویان دو روز به طور کامل آزمایشگاه در اختیارشان باشد و آزمایش های خود را انجام دهند، باید به هر حال زندگی کردن با این ویروس منحوس را یاد بگیریم.

برای ترم بعد باید وارد آموزش عالی سطح دو شویم

دکتر طهرانچی در پاسخ به این سؤال که برای ترم بعد چه تمهیداتی دارید که با برنامه ریزی قبلی و خیلی بهتر از این ترم برگزار گردد، گفت: هم اکنون آموزش مجازی سطح یک را گذرانده ایم و باید وارد آموزش عالی سطح دو شویم، یعنی باید روش های آموزش مجازی خود را ارتقا دهیم، البته برای برطرف اشکالات خود تا 20 روز آینده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی جلسات بسیاری برگزار می گردد.

دانشگاه آزاد اسلامی نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت

وی ادامه داد: در حال برآورد کردن از آنچه در ایام کرونا در دانشگاه رخ داد هستیم، به همت همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور توانستیم نمره قابل قبولی در آموزش مجازی در ایام کرونایی بگیریم؛ البته برای سال تحصیلی آینده برنامه ریزی آموزشی این دانشگاه تغییر می نماید و باید برای دروس نظری و عملی، ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی را با روشی نو طراحی کنیم. ستاد ملی کرونا هر چقدر به ما اجازه دهد آموزش را حضوری برگزار می کنیم و هر مقدار که اجازه ندهد آموزش مجازی برای دانشجویان در نظر می گیریم، در مجموع برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی برای یک آموزش قابل قبول است که إن شاءالله نظام یادگیری کشور مختل نگردد.

خدمت دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان دکتری

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان دکتری پیش از دفاع از رساله باید حتماً مقاله انتها نامه را ارائه دهند، گفت: خیر، در گذشته اشکالی عظیم وجود داشت و این بود که دانشجوی ما وقتی مقاله اش پذیرش می شد، به خاطر برخی از جعل هایی که رخ داده بود، منتظر می شد تا مقاله اش چه در داخل و چه در خارج چاپ گردد. در واقع این موضوع فرصتی بسیار طولانی بود که دانشجو به اجبار شهریه پرداخت می کرد و این مسئله ظلم به دانشجو بود.

دکتر طهرانچی ادامه داد: اما در حال حاضر قاعده جدیدی گذاشتیم که براساس آن زمانی که دانشجوی دکتری رساله اش را به انتها رساند و این موضوع به تأیید اساتیدش رسید، دیگر لازم نیست برای ارائه دستاورد علمی خود مقاله ارائه دهد بلکه در صورت ثبت اختراع، ارائه محصول جدید در حوزه کشاورزی، ایجاد کرسی نظریه پردازی و یا خلق یک اثر هنری بدیع می تواند پیش دفاع خود را انجام دهد و پس از آن دانشجو تا چاپ مقاله، دیگر نباید شهریه ای پرداخت کند، این قاعده را برخی از دانشجویان توجه نکردند که دانشگاه آزاد اسلامی چه خدمتی به آن ها انجام داده و باری که بی جهت روی دوش دانشجویان دکتری می افتاد را برداشته است.

وی در انتها اظهار داشت: ما در جهتی پیش می رویم که دیگر دانشجویان خسارت ناشی از تأخیرهای چاپ مقاله را نپردازند. دانشجویان از ما سؤال می نمایند که چرا پذیرش مقاله را قبول نمی کنید و پاسخ ما به سؤال خبرنگارانن این است که با توجه به تخلفات بسیاری که در بحث پذیرش به وجود آمده ممکن است حتی بعد از سه سال آن مقاله به چاپ نرسد.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 355

به "دانشگاه آزاد اسلامی نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت، برای ترم بعد باید وارد آموزش عالی سطح دو در قالب ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد اسلامی نمره قابل قبولی در آموزش مجازی گرفت، برای ترم بعد باید وارد آموزش عالی سطح دو در قالب ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید