خطری که مشتاقان قهوه را تهدید می نماید

به گزارش دوست داشتنی ها، محققان اظهار کردند که مصرف زیاد قهوه، خطر کلسیفیکاسیون شریانی شکمی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش می دهد.

خطری که مشتاقان قهوه را تهدید می نماید

به نقل از مدیکال، نتایج تحقیق نو نشان داد که مصرف زیاد قهوه با افزایش خطر کلسیفیکاسیون شریان شکمی (AAC) در افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

کلسیفیکاسیون تجمع بیش از حد کلسیم در شریان ها، کلیه ها یا پریکارد (غشایی که قلب را در بر می گیرد) است و می تواند خطرناک باشد. کلسیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است که در استخوان ها، دندان ها و جریان خون وجود دارد.

محققان می گویند: در حالی که اعتقاد بر این است مصرف میانه قهوه بیماری های تهدیدنماینده زندگی مانند سندرم متابولیک، بیماری پارکینسون (PD)، دیابت نوع 2 و بعضی سرطان ها را معکوس می نماید اما به گفته محققان مصرف بیش از حد کافئین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد.

نتایج تحقیق کنونی نشان داد که برای کاهش خطر ابتلا به کلسیفیکاسیون شریان شکمی باید در مصرف قهوه احتیاط کرد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که ماهیت افزایش دهنده فشار خون کافئین ممکن است به افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون شدید یاری کند. علاوه بر این محققان ارتباطی بین مصرف کمتر قهوه و کلسیفیکاسیون عروق کرونر پیدا کردند. در این مطالعه از کلسیفیکاسیون شریان شکمی به عنوان نشانگر اولیه آترواسکلروز استفاده شد که قبل از آغاز علائم ایجاد می گردد.

این گروه، اطلاعات نظرسنجی بزرگ شامل بیش از 2500 فرد را مورد آنالیز قرار داد. آنان از اسکن های ویژه برای آنالیز مسئله ای به نام کلسیفیکاسیون آئورت شکمی(AAC) استفاده کردند که می تواند علائم اولیه بیماری قلبی را نشان دهد.

گروه دریافت، کسانی که زیاد قهوه می نوشند و دارای شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت یا مسائل قلبی هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسیفیکاسیون شریان شکمی قرار دارند؛ به این معنا که باید مراقب اندازه نوشیدن قهوه باشند تا قلب خود را سالم نگه دارند.

این مطالعه بعلاوه تاکید نمود که قهوه می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد، عملکرد عروق خونی و جذب گلوکز را مختل کند، پاسخ استرس را افزایش دهد و در الگوهای خواب اختلال ایجاد کند.

مصرف بیش از حد قهوه ممکن است اثرات مضری روی افراد مبتلا به کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) داشته باشد. بعضی از مطالعات افزایش خطر مرگ قلبی عروقی و مرگ ناگهانی قلبی را در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا مبتلایان به بیماری قلبی عروقی (CVD) که بیش از حد قهوه مصرف می نمایند را نشان دادند اما تحقیقات بیشتری برای روشن شدن این یافته ها مورد احتیاج است.

نتایج این تحقیق در نشریه Nutrition, Metabolism, and Cardiovascular Diseases منتشر شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1506

به "خطری که مشتاقان قهوه را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که مشتاقان قهوه را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید