توسعه شهرک های صنعتی در شمال و شرق مشهد ضروری است

به گزارش دوست داشتنی ها، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه شهرک های صنعتی مشهد با توجه به حجم بالای تقاضا برای استقرار واحدهای صنعتی پیرامون این کلانشهر اجتناب ناپذیر است.

توسعه شهرک های صنعتی در شمال و شرق مشهد ضروری است

به گزارش از، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی دوشنبه در نشست بررسی توسعه شهرک های صنعتی اطراف مشهد در محل استانداری گفت: مادامی که زمین صنعتی مناسب در شرق و شمال مشهد ایجاد نشود، همچنان تقاضا برای استقرار واحد های صنعتی در محور غربی مشهد وجود خواهد داشت.

او با تاکید بر لزوم تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج مشهد و خطرناک بودن استقرار پراکنده صنایع در اطراف شهر افزود: هر روز تاخیر در اجرای این طرح به ضرر شهر است، باید زمین مورد نیاز برای متقاضیان سرمایه گذاری در عرصه صنعت وجود داشته باشد تا راه ورود غیرمجاز در سایر نقاط برای صاحبان صنایع باز نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات استاندار خراسان رضوی بر تامین برق، آب، گاز و زمین برای شهرک صنعتی شماره 5 مشهد از سوی دستگاه های اجرایی متولی، ادامه داد: تخصیص آب زیرزمینی به میزان 60 لیتر در ثانیه و صدور مجوز حفر دو حلقه چاه و همچنین تخصیص آب از محل سد دوستی برای این شهر از طریق شرکت آب منطقه ای الزامی است.

اشرفی بیان نمود: زمین محل احداث ایستگاه تقلیل فشار CGC به شرکت گاز استان تحویل شده است و این شرکت به نام دستگاه خدمت رسان باید هرچه سریعتر با ارائه یک برنامه زمان بندی شده، در مورد اجرای این ایستگاه، خطوط تغذیه و ایستگاه های TBS اقدام کند.

او شرح داد: همچنین تفاهم نامه ای بین شرکت توزیع نیروی برق مشهد و شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی منعقد و مقرر شد 30 میلیارد ریال به حساب شرکت توزیع برق برای اختصاص هفت مگاوات برق به شهرک صنعتی شماره پنج مشهد واریز شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم با توسعه شهرک صنعتی شماره پنج مشهد به میزان پنج هکتار موافقت کرده و تا به امروز مجوز زیست محیطی برای هزار و 160 هکتار از این شهرک صادر شده است.

اشرفی اظهار کرد: در مورد قرار گرفتن بخشی از اراضی شهرک صنعتی شماره 5 مشهد در بخشنامه محیط زیستی مبنی بر شعاع ممنوعه و فاصله 30 کیلومتری شهرک های صنعتی غیردولتی باید مذاکرات لازم با سازمان حفاظت محیط زیست انجام گیرد.

او افزود: با توجه به دستور استاندار خراسان رضوی به مدیرکل دفتر فنی استانداری در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره 5 مشهد، مبنی بر واگذاری پروژه بازگشایی ورودی و آماده سازی معابر این شهرک، طرح مذکور آماده و اعتبار آن تامین شده است که در این راستا برای اجرای عملیات، مناقصه عمومی برای آن از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار و پیمانکاران آن مشخص شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به توسعه 100 هکتاری شهرک صنعتی کلات در ضلع شاقتصادی مشهد اشاره و ادامه داد: توسعه این شهرک موافقت اولیه کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی را دریافت کرده است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

/ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1044

به "توسعه شهرک های صنعتی در شمال و شرق مشهد ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شهرک های صنعتی در شمال و شرق مشهد ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید