تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)

به گزارش دوست داشتنی ها، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی گفت: شبکه اجتماعی شاد به یک سیستم آموزشی یادگیری تبدیل خواهد شد و یک سیستم مدیریت یادگیری (lms) در آن طراحی می گردد.

تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، علی باقر زاده در سفر به استان کرمان جهت آنالیز آمادگی آغاز سال تحصیلی و در جلسه ویدیو کنفرانس اعضای شورای معاونان آموزش وپرورش و مدیران و روسای آموزش وپرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان، گفت: در پروژه مهر میزان آمادگی مدارس از همه نظر ازجمله تعمیر، تجهیز، بهسازی، زیباسازی، ابلاغ معلمان، کلاس بندی و...باید سنجیده گردد، اما سال جاری برای آغاز سال تحصیلی جدید علاوه بر همه این آمادگی ها، یک آمادگی ویژه دیگر احتیاج است و آن هم آمادگی برای کار در شرایط متغیر و بحران است.

وی اضافه کرد: سال جاری به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط متغیری در پیش داریم که باید آمادگی لازم برای هرگونه تغییر در شرایط بحرانی داشته باشیم.

رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش وپرورش بابیان این که شرایط سفید به این معنی نیست که شرایط عادی است و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند، گفت: حتی در شرایط سفید هم احتیاج به آمادگی لازم برای شرایط بحران داریم و در شرایط بحران هم احتیاجمند تصمیم گیری سریع، صریح و صحیح هستیم.

باقرزاده با اشاره به سه پیوستار برای آموزش و فرایند یاددهی-یادگیری گفت: در شرایط فعلی با شرایط آموزش حضوری یا غیرحضوری روبرو هستیم که شامل معلم محوری یا دانش آموز محوری در کلاس مدرن با بهره گیری از فناوری اطلاعات یا سنتی و بدون بهره مندی از فناوری اطلاعات است.

وی گفت: هدف کانونی وزارت آموزش وپرورش آموزش در جریان است مشخص شده و این به معنای تعطیل نشدن آموزش در هر شرایطی است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش وپرورش، 8 برنامه و محور را در بحث آموزش مجازی مطلوب و مؤثر دانست و گفت: معلم، مسئول اصلی عرضه راهبردی و پایدار نگاه داشتن جریان یادگیری است.

باقر زاده با اشاره به نقش کاربردی خانواده ها در موفقیت آموزش مجازی، توضیح داد: خانواده ها همکاران ما، همکارانی جدی، معلم یار و معلم دوم دانش آموزان هستند و سال جاری خانه، مدرسه اول است.

وی گفت: برنامه درسی منعطف است و مدیران و معلمان به تناسب احتیاج دانش آموزان در مورد برنامه کلاسی می توانند تصمیم گیری نمایند، ضمن این که راهبرد تدریس بر عهده معلم است و معلم، مسئول اصلی نحوه جریان فرایند یاددهی - یادگیری است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش وپرورش گفت: مدیریت ها و ادارات آموزش وپرورش در بحث آموزش مجازی نقش حامی و پشتیبان دارند و اختیار اصلی با مدرسه و معلم است، مدیران و کارشناسان حوزه ستادی فقط باید راه را برای این امر هموار نمایند که معلمان و دانش آموزان به راحتی و با روش های متنوع و خلاقانه عبور نمایند و به مقصد برسند، هر کاری که منجر به تمرکزگرایی گردد مانع رشد معلمان و دانش آموزان می گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، باقرزاده اضافه کرد: دانش آموز، محور است او باید تصمیم بگیرد، باید مهارت های یادگیری مستقل را بیاموزد و شبکه شاد یک وسیله و جهت ارتباطی است نه هدف و نسخه جدید شاد هم متفاوت شده، سرویس های متعددی به آن اضافه شده و یاری به معلم برای حضوروغیاب، گزارش گیری، آزمون سازی، ذخیره محتوا در فضای اختصاصی و... از قابلیت های آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 410

به "تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شبکه شاد به سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید