تاتو سرطان پوست را کاهش می دهد

به گزارش دوست داشتنی ها، چطور تاتوکارها می توانند با هنر خود سرطان پوست را کاهش دهند.

تاتو سرطان پوست را کاهش می دهد

به گفته محققان، تاتوکارها در کاهش سرطان پوست پیشرفته نقش دارند. یافته های نو حاکی از آن است که تاتو یا خالکوبی می تواند گاهی سرطان پوست را مخفی کند و تشخیص زودهنگام این نوع سرطان را برای پزشکان به دشواری بکشانند.

محققان به این نتیجه رسیدند که تاتوکارها شیوه ای استاندارد برای رفتار با خال هایی که ممکن است روی بدن مشتریان خود ببینند ندارند و برعکس چیزی که پزشکان توصیه می کنند، بسکمک از تاتوکارها به درخواست مشتری روی خال آنها را می پوشانند.

البته، کمتر از یک سوم از تاتوکارها (29 درصد) گفتند که اول از همه به مشتریان خود توصیه می کنند که اگر زخم یا ضایعه مشکوکی روی پوست خود دارند قبل از انجام تاتو روی بدن، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنند.

این تحقیقات فرصتی را برای متخصصان پوست فراهم آورد تا به تاتوکارها در مورد سرطان پوست مخصوصاً ملانوما آموزش دهند و به کاهش ابتلا به این سرطان پوست که زیر تاتو پنهان می شود کمک کنند. باید به تاتوکارها آموزش داده شود که چطور یک زخم یا ضایعه پوستی مشکوک روی بدن مشتریان را شناسایی کنند و در صورت مشاهده چنین علائمی روی پوستشان خود را به مشاوره با متخصص پوست ملزم کنند.

در همین رابطه بخوانیم: علائم هشداردهندۀ سرطان پوست

محققان می گویند مواردی را مشاهده کرده اند که تاتو باعث مخفی کردن سرطان پوست شده است. در این تحقیق، محققان از 42 تاتوکار در تابستان 2016 آمار گرفتند و از آنها در مورد رویکردشان در مواجهه با خال و ضایعات پوستی یا مسائل دیگر مشتریان پرسیدند.

بیش از نیمی از تاتوکارها (55 درصد) اعلام کردند که اگر لکه، زخم یا ضایعه دیگری روی پوست ببینند تاتو نمی کنند. وقتی دلیل انجام این کار پرسیده شد، 50 درصد از آنها گفتند که ممکن است ظاهر نهایی تاتو آن طور که دلشان می خواهد نشود. 29 درصد هم نگران سرطان پوست بودند و 19 درصد دیگر گفتند که نگران خونریزی در خال های مشتریان خود هستند.

وقتی از تاتوکارها پرسیدند چطور با خال ها کنار می آیید و کار خود را انجام می دهید، حدود 40 درصد از آنها گفتند که اطراف خال را تاتو می کنند. 43 درصد هم گفتند که روی خال را هم تاتو می کنند یا هر کاری که مشتری خواست انجام می دهند. 70 درصد از تاتوکارها هم گفتند که هرگز به مشتریان خود نگفته اند که روی خال یا ضایعات پوستی را تاتو نکنند.

اندازه ابتلا به سرطان خاصی به نام ملانوما مخصوصاً در میان جوان ها افزایش پیدا کرده است. یکی از نکات مهم این است که بسکمک از مشتریانی که مدام اقدام به تاتو می کنند باید از طریق تاتوکارها نظارت شوند.

به گفته پژوهشگران، مطالعات بیشتری باید در مورد تاتوکارها انجام شود و اندازه تأثیر آموزش در مورد سرطان پوست در این گروه مشخص شود.

به گفته مؤسسه ملی سلامت، ملانوما یکی از کشنده ترین سرطان های پوست است که از علائم اولیه آن اغلب تغییر در خال های کنونی ماند تغییر در اندازه، شکل یا رنگ آنهاست.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1356

به "تاتو سرطان پوست را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتو سرطان پوست را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید