بیانیه اندیشمندان دنیا درباره کرونا: دعوت به شورش اخلاقی برای ارج نهادن به زندگی

به گزارش دوست داشتنی ها، شماری از شخصیت های برجسته بین المللی در بیانیه ای نسبت به سیستم مراقبت های بهداشتی گزینشی زیر فشار بحران کرونا هشدار دادند. آنها معتقدند که زندگی همه انسان ها ارزش یکسانی دارد و نباید در قبال سالمندان تبعیض قائل شد.

بیانیه اندیشمندان دنیا درباره کرونا: دعوت به شورش اخلاقی برای ارج نهادن به زندگی

ارزش زندگی باید برای همه یکسان باشد. هر کس که به زندگی شنماینده و ضعیف سالمندان کم بها دهد، راه را برای کاهش ارزش زندگی در کل هموار می نماید.

این بخشی از بیانیه ای است که شمار زیادی از شخصیت های برجسته علمی، سیاسی، اجتماعی و دینی در روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ منتشر نموده اند.

در میان امضانمایندگان نام یورگن هابرماس (فیلسوف)، رومانو پرودی (رئیس پیشین کمیسیون اتحادیه اروپا)، آنته شاوان (وزیر پیشین فرهنگ) و ماتئو تسوپی (اسقف اعظم بولونیای ایتالیا) به چشم می خورد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه همگان باید تمامی توان خود را برای نجات جان شمار بیشتری از مبتلایان به کووید-19 به کار بگیرند آمده است، بحران کرونا نباید باعث گردد که انسان ها بر مبنای گروه سنی شان ارزش گذاری شوند.

سرمایه جامعه

امضانمایندگان بیانیه یادآور شده اند که سالمندان در تمامی فرهنگ های دنیا سرمایه جامعه به شمار می فرایند.

آنها در این راستا تصریح نموده اند، سالمندان امروز متعلق به نسلی هستند که با دیکتاتوری مبارزه نموده، برای بازسازی پس از جنگ دنیای دوم از جانش مایه گذاشته و اروپای امروز را ساخته است.

امضانمایندگان معتقدند، برای تجدید نظر در این باره که جان سالمندان کم ارزش تر از جان جوانان است و آنها برای جامعه مفید نیستند، یک شورش اخلاقی ضروری است.

در ماه های اخیر بارها این پرسش مطرح شده که آیا نجات زندگی مبتلایان به کووید-19 که عموما سالمند هستند، به قیمت بحران ژرف مالی، کار درستی است یا خیر.

آخرین مورد، سخنان بوریس پالمر، از سیاستمداران حزب سبز آلمان و شهردار توبینگین بود. او معتقد است، ویروس سارس کوو-2 جان افرادی را می گیرد که شش ماه دیگر به علت کهولت سن فوت می نمایند، بنابراین بهتر است به خاطر نجات جان آنها بیش از این به بحران مالی دامن زده نگردد.

حزب سبزها ضمن انتقاد از پالمر، اعلام نمود که این نظر شخصی اوست و به حزب ربطی ندارد.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 275

به "بیانیه اندیشمندان دنیا درباره کرونا: دعوت به شورش اخلاقی برای ارج نهادن به زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اندیشمندان دنیا درباره کرونا: دعوت به شورش اخلاقی برای ارج نهادن به زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید