بازدید وزیر صمت از کارخانجات نساجی و شرکت سامان کاشی بروجرد

به گزارش دوست داشتنی ها، تهران (پانا) - در تداوم برنامه های سفر به استان لرستان، وزیر صمت از شرکت نساجی بروجرد و شرکت سامان کاشی بروجرد بازدید کرد.

بازدید وزیر صمت از کارخانجات نساجی و شرکت سامان کاشی بروجرد

به گزارش شاتا شرکت نساجی بروجرد یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پارچه در ایران است. این شرکت مجموعه ای از چند کارخانه مجاور و مرتبط با هم است که خطوط مختلف فرآوری آماده سازی تولید پارچه و رنگ آمیزی آن راانجام می دهد.

در سال 1362 در زمینی به مساحت 50 هکتار و با زیربنایی به اندازه 124 هزار متر مربع شامل قسمت های ریسندگی بافندگی رنگرزیچاپ و تکمیل و بوبین رنگ کشی می باشد ظرفیت تولید واحد در زمینه انواع نخ 7500 تن در سال انواع پارچه 36 میلیون متر مربعرنگرزی چاپ و تکمیل 2567 تن در سال است.

تکنولوژی واحد مربوط به کشورهای آلمان سوئیس هلند و اتریش است که در حال حاضر جهت اجرای طرح توسعه نیاز به تامین منابعمالی دارد.

در نساجی بروجرد بالغ بر 1000 نفر مشغول به فعالیت هستند.

سیدرضا فاطمی امین همچنین از شرکت سامان کاشی شهرستان بروجرد نیز بازدید کرد. شرکت سامان کاشی یکی از صنایع بزرگ استان لرستان محسوب می شود.

در سال 1363 در زمینی به مساحت 10 هکتار و در زمینه تولید انواع کاشی دیواری با ظرفیت سالانه 3 میلیون متر مربع و با اشتغال500 نفر فعالیت خود را آغاز نمود.

تجهیزات و تکنولوژی این کارخانه مربوط به کشور ایتالیا است.

این واحد بزرگ صنعتی با توجه به تعطیلی چند سال اخیر نیاز به اورهال دارد و در صورت رفع مسائل و مسائل (بانکی و تامین اجتماعی) امکان استفاده بهینه از امکانات موجود (100 هزار متر مربع زمین،43 هزار متر مربع زیربنا و تاسیسات کامل برق، گاز، آب وخطوط تولید) فراهم می شود.

فعالیت سامان کاشی تا خاتمه سال جاری

وزیر صمت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واحد سامان کاشی بروجرد به دلیل مسائلی با ورشکستگی روبرو شد، عنوان نمود: با توجه به پیگیری های اجرا شده پنجاه میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات مصوب شده است و این تسهیلات را بانک صنعت و معدن پرداخت میکند.

فاطمی امین گفت: طبق وعده مدیر عامل کارخانه قرار است این واحد تا خاتمه سال جاری فعال و 400 نفر مشغول به کار شوند.

با احیا این کارخانه بار دیگر می توان شاهد عرضه محصولات با کیفیت شرکت سامان کاشی در سطح بازارهای داخلی و بین المللی بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1252

به "بازدید وزیر صمت از کارخانجات نساجی و شرکت سامان کاشی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر صمت از کارخانجات نساجی و شرکت سامان کاشی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید