اگر این 9 نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!

به گزارش دوست داشتنی ها، مشکل در کیسه صفرا معمولا به علت تغییر در ترکیب صفرا ایجاد می گردد. در این مطلب با علائمی آشنا می شوید که نشان می دهد کیسه صفرای شما مشکل دارد.

اگر این 9 نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!

وظیفه اصلی صفرا یاری به تجزیه چربی هاست. هنگامی که غذا به روده کوچک می رسد، کیسه صفرا منقبض می شود. سپس صفرا حرکت می نماید تا عملکرد گوارشی خود را انجام دهد. با این حال، تغییرات گوناگون می تواند بر این فرایند تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث بیماری شود. علائم سنگ کیسه صفرا را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

علائم احتمالی مشکل کیسه صفرا

در ادامه با 9 نشانه خطر که نشان می دهند کیسه صفرای شما در خطر است آشنا می شوید.

درد شکم

یکی از علائم هشدار دهنده اصلی در مشکل کیسه صفرا درد شکمی است. این نوع درد به عنوان کولیک صفراوی شناخته می شود. کولیک صفراوی معمولا در قسمت سمت راست بالای معده و زیر دنده ها حس می شود. مطالعات اجرا شده نشان می دهد که این درد معمولا به علت انسداد مجاری صفراوی به علت تشکیل سنگ ایجاد می شود و اغلب پس از خوردن وعده های غذایی زیاد، درد آن شدیدتر می شود.

سوء هاضمه

زمانی که شیره صفرا به علت انسداد یا التهاب مجاری، به درستی به روده نرسد سوءهاضمه ایجاد می شود. این اتفاق موجب می شود که هضم غذا سخت تر شده و شکم متورم شود. این درد معمولا بعد از غذا (به ویژه غذاهای دارای چربی زیاد) رخ می دهد.

حالت تهوع و استفراغ

یکی از علائم سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا ممکن است حالت تهوع و استفراغ ناگهانی باشد. هرچند باید بگوییم علت دقیق این علامت ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می دهد که این حالت ممکن است به علت فیستول کوله سیستودئودنال باشد.

بی اشتهایی

بی اشتهایی ممکن است به علت مشکل کیسه صفرا، مانند تشکیل سنگ کیسه صفرا یا التهاب مجاری صفراوی باشد. بی اشتهایی می تواند نشانگر بیماری های مختلفی باشد اگر به مدت طولانی این مشکل را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

یرقان

تجمع صفرا در کیسه صفرا می تواند باعث مسائل کبدی و گوارشی شود که به مرور زمان باعث می شود پوست و سفیدی چشم ها رنگ زرد به خود بگیرند که به این شرایط یرقان می گویند. همه اینها به این علت است که صفرا در خون به جای مانده و به راحتی به سلول ها و بافت های بدن می رسد. این احتمال هم وجود دارد که یرقان پس از جراحی کبد و صفراوی به علت آسیب یا نشت مجرای صفراوی ایجاد شود.

تغییرات در ادرار

اگرچه تغییرات در ادرار معمولاً مربوط به مسائل کلیه است، اما باید به این نکته توجه کنید که این تغییرات ممکن است به علت اختلال کیسه صفرا نیز ایجاد شود. جمع شدن رنگدانه های صفراوی با سنگ ها، باعث زرد یا قهوه ای شدن رنگ ادرار می شوند. در صورت بروز این علامت باید در اسرع وقت به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

اسهال

اختلالات گوارشی ناشی از عملکرد نادرست کیسه صفرا یکی از دلایل ایجاد اسهال است. این علامت معمولا همراه با تورم و درد شکم است که به تدریج در سراسر شکم پخش می شود.

تغییر در مدفوع

سنگ های صفراوی مخلوطی از کلسترول، صفرا و بیلی روبین هستند. این مواد با سفت شدن، مانع هضم غذا می شوند. این سنگ ها می توانند به طور قابل توجهی رشد نمایند، بنابراین باعث انسداد مجاری می شوند و می توانند باعث تغییر رنگ در مدفوع شوند.

تب

اگر همراه با بعضی از اختلالات دستگاه گوارش به تب نیز دچار شدید ممکن است نشانه ای از ایجاد سنگ های صفراوی در کیسه صفرا یا عفونت در مجاری کیسه صفرا باشند. طبق تحقیقات اجرا شده، حدود یک سوم بیماران مبتلا به مسائل کیسه صفرا از این علائم رنج می برند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با خواص بی نظیر پای مرغ بیشتر آشنا شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1434

به "اگر این 9 نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این 9 نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید