خواص شگفت انگیز پای مرغ که از آن بی اطلاعید

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران : یک متخصص طب ایرانی گفت: پای مرغ یکی از مغذی ترین و پرخاصیت ترین مواد غذایی است که بیشتر افراد از خواص درمانی آن غافل هستند.

خواص شگفت انگیز پای مرغ که از آن بی اطلاعید

به گزارش خبرنگاران ، ناصر رضایی پور دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد خواص پای مرغ در طب ایرانی اظهار کرد: پای مرغ از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است که معمولا بیشتر افراد از آن بی خبر هستند و تمایلی برای مصرف این ماده غذایی ندارند.

او اعلام کرد: پای مرغ در کشور ما چندان مورد استفاده نیست درحالی که استان اردبیل، یکی از مهمترین صادرنماینده های پنجه مرغ به کشور های آسیای جنوب شرقی محسوب می گردد، اما بیشتر مردم از خواص دارویی و درمانی این ماده غذایی اطلاعی ندارند.

رضایی پور اعلام کرد: طبق نتایج پژوهش های اجرا شده این ماده غذایی حاوی بعضی پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورداحتیاج بدن، ازجمله ویتامین A و ویتامین D، فسفر، کلسیم، منیزیم و اسید های چرب است.

او اضافه کرد: مصرف این ماده غذایی برای کسانی که از نرمی غضروف رنج می برند بسیار مناسب خواهد بود، زیرا سولفات کندرویتین موجود در پای مرغ یک غضروف ساز طبیعی است که می توان از آن در کنار دیگر دارو ها استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی و ایرانی گفت: از دیدگاه طب ایرانی، پنجه مرغ زودهضم است و فضولات کمی از آن تولیدمی گردد، به همین دلایل، سوپ جو و پای مرغ، غذای مناسبی برای دوره نقاهت و همچنین مبتلایان به تب و سرفه های گرم و زخم های گوارشی است همچنین عصاره پنجه مرغ به ترمیم زودتر شکستگی استخوان ها یاری می نماید، البته باید توجه داشت که پنجه مرغ، تنها می تواند بخش کوچکی از کلسیم، آهن مورد احتیاج بدن را تأمین کند.

او اعلام کرد: از جمله دیگر خواص غذایی این خوراکی می توان به پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری و درمان راشیتیسم یا نرمی استخوان، یاری به درمان استئوآرتریت، پیشگیری و درمان سائیدگی و صدای مفاصل، پیشگیری و درمان دیسک کمر و بهبود علایم آن، یاری به ترمیم شکستگی استخوانها، بهبود شرایط غضروف تخریب شده به علت داشتن میزان زیادی مواد غضروف ساز، بهبود رشد بچه ها، یاری به درمان نکروز سر استخوان ران بچه ها، درمان سرماخوردگی و برطرف ضعف شدید، یاری به برطرف خشکی، حفظ سلامتی و جوانی پوست و ناخن ها اشاره نمود.

رضای پور در نهایت اضافه کرد: تا به امروز عوارضی از مصرف این ماده غذایی شناخته نشده است، اما باید توجه داشت که در مصرف پای مرغ باید حداعتدال رعایت گردد. هرچند کلسترول و ترکیبات چربی آن زیاد نیست و بچه ها درحال رشد و افرادی که از سلامت جسمانی کاملی برخوردارند، می توانند پنجه مرغ را مصرف نمایند، اما بهتر است بیماران قلبی- عروقی که کلسترول خونشان بالا است، احتیاط بیشتری در مصرف این ماده غدایی داشته باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 612

به "خواص شگفت انگیز پای مرغ که از آن بی اطلاعید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز پای مرغ که از آن بی اطلاعید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید