اوکراین محور اصلی سفر بلینکن به بروکسل

به گزارش دوست داشتنی ها، دستیار وزیر خارجه آمریکا، اوکراین را محور اصلی سفر آنتونی بلینکن به بروکسل خواند و گفت در این هفته از ابزار سازمان امنیت و همکاری اروپا هم استفاده خواهیم کرد.

اوکراین محور اصلی سفر بلینکن به بروکسل

فیلیپ ریکر روز دوشنبه در یک نشست خبری به تشریح اهداف سفر وزیر خارجه آمریکا به بروکسل همزمان با اجلاس وزیران دفاع ناتو، این مطلب را عنوان کرد.

وی درباره اولویت سفر بلینکن به بروکسل از بین اوکراین، افغانستان و ایران گفت: وزیر خارجه در ماه گذشته سفری بسیار پیروز به ناتو داشت و همه جلسات حاشیه نشست اصلی، بسیار مورد استقبال متفقین ناتو و سایر شرکا بود.

وی اضافه نمود: سفر فردا، فقط فرصتی برای انجام این کار با این مزیت است که وزیر دفاع هم در آنجاست. بنابراین فرصتی برای ادامه بعضی از موارد در مکانی است که در این دو روز به تعداد بیشتری از شرکای خود دسترسی داشته باشیم و تا آنجا که می توانیم هماهنگی و رایزنی داشته باشیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در خصوص اوکراین فکر می کنم وزیر خارجه کاملاً واضح بود. آنچه اکنون می بینیم نگرانی های واقعی درباره اقدامات روسیه در مرزهای اوکراین است.

ریکر اضافه نمود: از سال 2014 که روسیه برای نخستین بار بر خلاف تمام تعهدات خود بر اساس منشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا و قوانین و قوانین بین المللی، اوکراین را مورد حمله قرار داد بیش از هر زمان دیگر نیروهای روسی در این مرزها جمع شده اند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل است که ما با متحدان و شرکای اروپا بسیار نزدیک و هماهنگ بوده ایم. همه ما درگیر این نگرانی ها هستیم و دوباره، این سفر فرصتی خواهد بود که به صورت متمرکز در خصوص آن بحث کنیم.

دستیار وزیر خارجه آمریکا یادآور شد: همانطور که رئیس جمهوری کاملا واضح بوده است: اگر روسیه بی پروایانه یا تهاجمی رفتار کند ، هزینه هایی وجود دارد و عواقبی در پی خواهد داشت.

ریکر در پاسخ به این سوال که اگر روسیه اقدامی انجام دهد، ابزارهای شما برای پاسخ چیست چرا که پیش از این از تحریم استفاده نموده اید، گفت: ما این هفته از ابزارهایی همچون سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین استفاده می کنیم تا سعی کنیم این نگرانی ها را رفع کنیم و شاهد تنش زدایی روسیه از نظر نه تنها تهدید نظامی، بلکه اطلاعات نادرست و لفاظی های جاری باشیم.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 829

به "اوکراین محور اصلی سفر بلینکن به بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین محور اصلی سفر بلینکن به بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید