انگلیس نسبت به خطر جنگ هسته ای با چین و روسیه هشدار داد

به گزارش دوست داشتنی ها، استفان لاوگرو مشاور امنیت ملی انگلیس هشدار داد که غرب باید ارتباط بهتری با چین و روسیه برقرار کند در غیر این صورت خطر اشتباه محاسباتی راه خود را برای ورود به یک جنگ هسته ای طی خواهد نمود.

انگلیس نسبت به خطر جنگ هسته ای با چین و روسیه هشدار داد

به گزارش ایرنا از چاینا پست مورنینگ، لاوگرو در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن گفت: دنیا در حال ورود به عصر تازه خطرناک توسعه سلاح های هسته ای است، جایی که پیشرفت های تکنولوژیکی آسیب های احتمالی سلاح ها را افزایش داده و آن سیستم های تسلیحاتی را به طور گسترده تر در دسترس قرار می دهد.

لاوگرو در ادامه اضافه نمود: انگلیس و متحدانش نگرانی های آشکار در خصوص برنامه نوسازی هسته ای چین دارند که هم تعداد و هم انواع سیستم های تسلیحات هسته ای را در زرادخانه این کشور افزایش می دهد.

مشاور امنیت ملی انگلیس بعلاوه گفت: در طول جنگ سرد ما از یک سری مذاکرات و تبادل نظر ها بهره بردیم که درک ما از دکترین و توانایی های شوروی را بهبود بخشید. این به هر دوی ما اعتماد به نفس بالاتری داد که راه خود را به سمت جنگ هسته ای اشتباه محاسبه نخواهیم کرد.

لاوگرو خاطر نشان کرد: امروز ما با دیگرانی که ممکن است در آینده ما را تهدید نمایند - به ویژه با چین، چنین ارتباطاتی نداریم. یک رویکرد یکپارچه تر برای کنترل تسلیحات در زمینه های مختلف توسعه برای کاهش خطر یک درگیری هسته ای در آینده مورد احتیاج است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1350

به "انگلیس نسبت به خطر جنگ هسته ای با چین و روسیه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس نسبت به خطر جنگ هسته ای با چین و روسیه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید