انسان های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟

به گزارش دوست داشتنی ها، یک مطالعه تازه نشان می دهد که انسان های باستان 26 هزار سال پیش، یعنی 10 هزار سال زودتر از آنچه تا به امروز تصور می شد به قاره آمریکا مهاجرت نموده اند.

انسان های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟

زمانی اعتقاد بر این بود که سیبریایی های باستان از روی تنگه برینگ که روسیه امروزی و آلاسکا را به هم وصل می نماید، عبور نموده اند و اجداد بومیان آمریکا بوده اند.

این گروه با تجزیه و تحلیل دی ان ای میتوکندری که از مادران به بچه ها آن ها منتقل شده است، اصل و نسب یک زن را ردیابی کردند و پیوند های جمعیت های عصر پارینه سنگی آسیای شرقی را با جمعیت های پایه در شیلی، پرو، بولیوی، برزیل، اکوادور، مکزیک و کالیفرنیا یافتند.

این کار بعلاوه منجر به کشف یک رویداد مهاجرتی دیگر در 19 هزار و 500 سال پیش شد که به علت بهبود آب و هوا شاهد افزایش سریع جمعیت بوده است.

دکتر یو، چون لی، انسان شناس مولکولی در آموزشگاه علوم چین و سرپرست این مطالعه می گوید: نسب آسیایی بومیان آمریکا پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا ذکر شده است. علاوه بر منابع اجدادی که قبلاً در سیبری، استرالیا-ملانزیا و آسیای جنوب شرقی شرح داده شده بود، نشان دادیم که شمال ساحلی چین نیز در استخر ژنی بومیان آمریکا نقش داشته است.

این دودمان که به نام D 4 h شناخته می گردد، در این پژوهش مورد آنالیز نهاده شد و به گروه اجازه داد تا اجداد مادری را در طول 10 سال ردیابی نمایند.

آن ها 100 هزار نمونه دی ان ای مدرن و 15 هزار نمونه باستانی را در سراسر اورآسیا آنالیز کردند و در نهایت به 216 فرد معاصر و 39 فرد باستانی رسیدند.

پژوهشگران با تجزیه و تحلیل جهش هایی که در طول زمان به وجود آمده بودند، با نگاهی به موقعیت های جغرافیایی نمونه ها و استفاده از تاریخ گذاری کربن توانستند منشاء و تاریخچه توسعه D 4 h را بازسازی نمایند.

این کشف به شرح شباهت های باستان شناسی میان مردمان پارینه سنگی چین، ژاپن و قاره آمریکا یاری می نماید.

نتایج این مطالعه دو رویداد مهاجرتی را نشان داد. اولین مورد بین 19500 تا 26000 سال پیش در زمان آخرین یخبندان حداکثری بود، زمانی که پوشش یخ در بالاترین حد خود بوده و شرایط آب و هوایی در شمال چین احتمالاً نامساعد بوده است.

دومین مورد نیز در دوره ذوب یخ بین 19000 تا 11500 سال پیش اتفاق افتاده است.

افزایش جمعیت انسانی در این دوره ممکن است موجب مهاجرت شده باشد.

در طول دومین مهاجرت بود که دانشمندان یک پیوند ژنتیکی شگفت انگیز را بین بومیان آمریکا و ژاپنی ها پیدا کردند.

در این مطالعه آمده است که در دوره ذوب یخبندان، یک زیرگروه از شمال ساحلی چین به ژاپن مهاجرت نموده شباهت های باستان شناسی بین مردم باستان در قاره آمریکا، چین و ژاپن را شرح می دهد.

لی گفت که نقطه قوت این مطالعه تعداد نمونه هایی است که آن ها کشف نموده اند و شواهد تکمیلی از دی ان ای کروموزومی Y که نشان می دهد اجداد مرد بومیان آمریکا همزمان با اجداد زن در شمال چین زندگی می کردند و این یافته، آن ها را نسبت به یافته های خود مطمئن کرد.

وی گفت: با این حال، ما نمی دانیم که این توسعه در کدام مکان خاص در شمال ساحلی چین اتفاق افتاده است و چه رویداد های خاصی باعث ترویج این مهاجرت ها شده است و شواهد بیشتری، به ویژه ژنوم های باستانی برای پاسخ به این سؤالات مورد احتیاج است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1483

به "انسان های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "انسان های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید