امنیت ضدتقلب در اسکناس ها با فناوری نانو ارتقا می یابد

به گزارش دوست داشتنی ها، یک شرکت کانادایی به دنبال این است که اطمینان پیدا کند هر اتم در مواد در جای مناسب قرار گرفته اند تا ویژگی های امنیتی ضدتقلب در اسکناس ها پدید آیند.

امنیت ضدتقلب در اسکناس ها با فناوری نانو ارتقا می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دولت فدرال در کانادا 40 میلیون دلار سرمایه گذاری در شرکت سی بی ان نانوتکنولوژیز (CBN Nano Technologies) نموده است. این شرکت در بخش فراوری با دقت اتمی فعالیت دارد.

این حمایت مالی از برنامه ای موسوم به صندوق نوآوری راهبردی نشات گرفته است، صندوقی که 1.26 میلیارد دلار برای تحقیقات و نوآوری و همچنین تجاری سازی در بخش های با رشد بالا نظیر علوم زنده در نظر گرفته است.

به گفته ران ارندز، مدیرعامل این شرکت، سی بی ان نانوتکنولوژیز در طول تاریخ 120 ساله خود، بیشترین سرمایه گذاری تحقیق و توسعه را در این پروژه فناوری نانو انجام داده است.

این شرکت خواهر شرکت کانادایی فراورینماینده اسکناس است که روی توسعه اسکناس های پلیمری، سامانه اطلاعات وسائل نقلیه موتوری و گذرنامه ها کار می نماید. سی بی ان نانوتکنولوژیز در حال اجرا یک پروژه 220 میلیون دلاری در حوزه فناوری نانو است که به موجب آن قرار است از فناوری نانو برای فراوری اسکناس با دقت اتمی استفاده کند. به ادعای این شرکت، این سطح از دقت اتمی برای فراوری اسکناس در دنیا بی سابقه است.

سی بی ان نانوتکنولوژیز در این پروژه به دنبال این است که اطمینان پیدا کند هر اتم در مواد در جای مناسب قرار گرفته اند تا ویژگی های امنیتی ضدتقلب در اسکناس ها پدید آیند.

ران آرندر می افزاید: ما از دولت کانادا متشکریم که ارزش تحقیقات نوآورانه ما را به مردم کانادا و دیگر کشور ها نشان داد. این پروژه پتانسیل بالایی دارد و باعث شد که کانادا را در موقعیتی برجسته قرار دهد و این امر به نسل جدیدی از فراوری مالی ختم خواهد شد.

دولت کانادا خاطرنشان کرد که این پروژه کاربرد های بالقوه ای در درمان های پیشرفته، کاهش آلودگی، ایجاد قابلیت محاسبات با کارایی بالا و فراوری انرژی خورشیدی دارد.

پیش بینی می گردد که این سرمایه گذاری، 469 شغل جدید ایجاد نموده که 364 نفر این افراد بسیار ماهر خواهند بود. محققان یا دانشجوی کانادایی نیز به وسیله این پروژه موقعیت های کاری مناسبی پیدا می نمایند، در این پروژه موسسه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در کشور کانادا با هم همکاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 31

به "امنیت ضدتقلب در اسکناس ها با فناوری نانو ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت ضدتقلب در اسکناس ها با فناوری نانو ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید