افزایش فراوری نفت روسیه پیش از توافق اوپک پلاس

به گزارش دوست داشتنی ها، فراوری نفت و میعانات گازی روسیه در آوریل به 46.45 میلیون تن معادل 11.35 میلیون بشکه درروز در مقایسه با 11.29 میلیون بشکه در روز در مارس افزایش یافت.

افزایش فراوری نفت روسیه پیش از توافق اوپک پلاس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری اینترفکس به نقل از آمار وزارت انرژی روسیه خاطرنشان کرد این افزایش فراوری پیش از شروع پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس در ماه مه روی داده است و بالاترین میانگین فراوری ماهانه از ژانویه سال 2019 بوده که این کشور 11.38 میلیون بشکه در روز نفت فراوری نموده بود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، اوایل ماه گذشته موافقت کردند برای جبران افت شدید تقاضای جهانی در بحبوحه شیوع پاندمی کووید 19 و تقویت قیمتها، فراوریشان را در ماه های مه و ژوئن 9.7 میلیون بشکه در روز محدود نمایند. کاهش فراوری از سوی کشورهای دیگر خارج از این گروه شامل آمریکا، نروژ، کانادا و برزیل ممکن است مجموع کاهش فراوری را به 20 میلیون بشکه در روز معادل 20 درصد عرضه جهانی برساند با این حال بحران ویروس کرونا تقاضای جهانی را حداکثر 30 درصد کاهش داده و باعث پایین رفتن قیمتهای نفت شده است.

قرار است تحت پیمان اوپک پلاس، فراوری نفت روسیه به میزان 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. با این حال فراوری میعانات گازی یا نفت سبک شامل این کاهش نمی گردد.

وزارت انرژی روسیه آمار فراوری میعانات گازی را جداگانه اعلام نمی کند.

روسیه متعهد شده است به سهمیه کاهش فراوری خود به طور کامل عمل کند و پیش بینی شده که فراوری این کشور به 480 تا 500 میلیون تن معادل 9.6 تا 10 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که نخستین کاهش سالانه از سال 2008 خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، فراوری گاز طبیعی روسیه در آوریل به 55.14 میلیارد متر مکعب رسید که 14.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

صادرات نفت روسیه در فاصله ژانویه تا آوریل بر مبنای سال به سال 2.2 درصد رشد کرد و به 83.79 میلیون تن رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 222

به "افزایش فراوری نفت روسیه پیش از توافق اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری نفت روسیه پیش از توافق اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید