نگرانی آمریکا از دامپینگ نفتی عربستان و روسیه

به گزارش دوست داشتنی ها، وین کریستیان، رئیس هیات مدیره کمیسیون خط آهن تگزاس که رگولاتور انرژی این ایالت است، گفت: سرازیر کردن نفت به بازار در طول مذاکرات با پرزیدنت ترامپ و جامعه جهانی غیر صادقانه بوده است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی، بیش از 100 هزار شغل نفت و گاز در آمریکا از دست رفته اند. دولت فدرال آمریکا باید با کوشش های بین المللی برای ضربه زدن به نفوذ انرژی آمریکا مقابله کند.

نگرانی آمریکا از دامپینگ نفتی عربستان و روسیه

عربستان سعودی در مارس و آوریل حجم بالایی نفت به آمریکا ارسال کرد و میانگین صادرات این کشور در مارس 516 هزار بشکه در روز بود که بالاترین میزان در 12 ماه گذشته بود و تنها در هفته نخست آوریل حدود 14 میلیون بشکه در روز نفت به آمریکا نفت صادر کرد. روزنامه وال استریت ژورنال اندکی بعد در اواخر آوریل گزارش کرد که میزان نفت سعودی که در جهت رسیدن به آمریکا است، هفت برابر خرید نفت آمریکا از عربستان سعودی در سال 2019 است.

افزایش چشمگیر صادرات نفت عربستان سعودی تنها شامل آمریکا نبود و با افت شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا هم زمان شد. طبق برآورد بعضی از تحلیلگران، تقاضای جهانی برای نفت در آوریل به میزان 30 درصد معادل 30 میلیون بشکه در روز در مقایسه با سطح عادی مصرف جهانی کاهش پیدا کرد.

این تحولات باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کند واردات نفت عربستان سعودی را ممنوع خواهد نمود و ریاض را وادار کرد حداکثر 40 میلیون بشکه نفت را از جهت آمریکا برگرداند.

به گفته رئیس رگولاتوری انرژی تگزاس، پس ازاین که شیوع کووید 19 صنعت نفت و گاز آمریکا را فلج کرد، عربستان سعودی 1.3 میلیون بشکه در روز نفت به آمریکا صادر کرد که حدود چهار برابر حجم صادرات روزانه در فوریه و بالاترین آمار از سال 2014 بود. وی به قرارگیری نام روسیه در فهرست کشورهایی که دامپینگ نفت دارند، اشاره ای نکرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار رویترز نشان می دهد روسیه در نیمه اول سال 2020 با پر کردن خلأ نفت ونزوئلا، رکورد بالایی نفت به آمریکا صادر نموده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 370

به "نگرانی آمریکا از دامپینگ نفتی عربستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از دامپینگ نفتی عربستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید