افراد میگرنی ماهی زیاد بخورند

به گزارش دوست داشتنی ها، متخصصان به افراد مبتلا به میگرن توصیه می نمایند مصرف ماهی های چرب را در رژیم غذایی خود افزایش دهند.

افراد میگرنی ماهی زیاد بخورند

به گزارش خبرنگاران، میگرن یک بیماری عصبی است که به صورت سردرد های مزمن بروز می نماید.

دارو های مختلفی برای این بیماری تجویز می گردد، اما به طور عمومی متخصصان برای کاهش خطر بروز حملات میگرنی به فرد توصیه می نمایند رژیم های غذایی خاصی را هم رعایت کند.

یکی از این توصیه های غذایی، افزایش مصرف اسید چرب امگا 3 است. از منابع حیوانی غنی از امگا 3 می توان به ساردین، ماهی آزاد، موتو ماهیان، ماهی خال دار و ماهی تن اشاره نمود.

افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند هم می توانند از منابعی مانند دانه کتان آسیاب شده، دانه چیا و گردو برای تامین امگا 3 بهره بگیرند.

از سوی دیگر، افراد مبتلا به میگرن در کنار باید های غذایی، به نباید های غذایی هم باید توجه داشته باشند.

به طور معمول به این افراد توصیه می گردد از مصرف غذا های سرخ کردنی، فرآوری شده، فست فودها و غذا هایی که دارای چربی های زیاد و اشباع شده هستند، اجتناب نمایند. بعلاوه باید رژیم غذایی آن ها دارای سطح پایین روغن امگا 6 باشد.

این افراد بهتر است در فرآیند پخت و پز از روغن هایی مانند روغن زیتون، آووکادو، نارگیل و کره استفاده نمایند. این روغن ها سطح پایینی از امگا 6 را نسبت به روغن های دیگر دارند. تحقیقات نشان داده است بیماران میگرنی باید به مصرف 5 وعده میوه و سبزیجات در طول روز اهمیت ویژه ای بدهند.

یکی از متخصصان در این باره می گوید: میوه ها و سبزیجات دارای سطح بسیار پایینی از اسید چرب امگا 6 هستند. از این رو، افراد مبتلا به میگرن می توانند بدون واهمه به مصرف این مواد غذایی اقدام نمایند.

تحقیقات متعدد نشان داده است بعضی مواد غذایی و ترکیبات می تواند باعث بروز حملات میگرنی و شدت سردرد در بیماران گردد.

غذا های سرخ کردنی، قرار گرفتن در محیط های شلوغ و حتی نور زیاد در این مسئله تاثیر گذار هستند. افراد مبتلا به میگرن برای مدیریت بیماری خود باید در کنار مصرف دارو های تجویزی پزشک، رژیم غذایی و شرایط محیطی خود را کنترل نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 996

به "افراد میگرنی ماهی زیاد بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد میگرنی ماهی زیاد بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید