آوسبیلدونگ آلمان 2023؛ بهترین راه مهاجرت کاری به آلمان

به گزارش دوست داشتنی ها، کشور آلمان یکی از کشور های بسیار پیشرفته و پیشرفته در جهان است و هرساله افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. این کشور هم از نظر اقتصاد و هم از نظر تجارت در جهان پیشرو بوده و نرخ بیکاری در آن 5 درصد است. این موضوع باعث شده خیلی از افراد در کشور ما هم تصمیم به مهاجرت به این کشور را داشته باشند.

آوسبیلدونگ آلمان 2023؛ بهترین راه مهاجرت کاری به آلمان

از آنجایی که جمعیت کشور آلمان رو به پیری می رود، این کشور در نظر دارد افراد متخصص و ماهری را از کشور های دیگر جذب کند یا نیرو های جوان و پرانگیزه در کشور های دیگر را آموزش داده و به کار گیرد. این آموزش ها تحت عنوان دوره های آوسبیلدونگ برگزار می شوند. در واقع این دوره ها فرصتی برای افراد مشتاق است که به آن ها امکان می دهد بدون تحصیلات آکادمیک یا سابقه کاری، برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری درمورد آوسبیلدونگ آلمان به شما ارائه خواهیم داد، همراه ما باشید!

آوسبیلدونگ چیست؟

Ausbildung به یکی از دوره های کارآموزی در آلمان گفته می شود که در دو نوع مختلف ارائه می شود. این دوره های کارآموزی معمولاً بین 2 تا 4 سال طول خواهد کشید. این دوره های کارآموزی به گونه ای برگزار شده که فرد در این دوره علاوه بر آموزش نظری، به صورت عملی نیز مورد آموزش قرار می گیرد.

پس از طی کردن این دوره های حرفه ای فرد می تواند در بازار کار آلمان مشغول به کار شود. افرادی که تخصص و مهارت بیشتری داشته باشند، می توانند در کمپانی بزرگ این کشو نظیر بی ام دبلیو، فولکس واگن و غیره مشغول به کار شوند. جالب است بدانید در بعضی از دوره های آوسبیلدونگ آلمان برای افراد حقوق در نظر گرفته می شود و به مقدار ای است که بتوان از پس هزینه های زندگی در این کشور برآمد.

شرایط لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ آلمان

برای ثبت نام در آوسبیلدونگ آلمان سه شرط مهم برای متقاضیان در نظر گرفته شده که این سه شرط در خصوص مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سن فرد است. در ادامه هر یک از این سه شروط را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرط اول تحصیل

یعنی شما برای شرکت در دوره های Ausbildung باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید. به علاوه در صورتی که دوره های دیگری را گذرانده باشید که در زمینه کاری شما باشد، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از این طریق به کشور آلمان مهاجرت کنید. مدرک تحصیلی فرد در این کشور از طریق مراجع مربوطه با دقت بالایی ارزیابی و بررسی خواهد داشت.

جالب است بدانید اگر شما در ایران مدرک دیپلم دبیرستان و هنرستان داشته باشید، می توانید در این دوره ها ثبت نام کنید؛ چراکه چنین مدارکی در برای این دوره پذیرفته می شود. البته با مدرک کاردانی یا این که اگر دوره های خاصی را قبلاً گذرانده باشید، می توانید در این دوره ثبت نام کنید.

مدرک زبان

شرط بعدی داشتن مدرک زبان است. قوانینی که در حال حاضر برای شرکت در این دوره ها وجود دارد این است که فرد باید حداقل مدرک زبان B2 را دارا باشد. البته اگر می خواهید در دوره های عملی بدون مشکل و راحت تر شرکت کنید و برای شرکت در امتحانات انتها ترم با مشکل روبرو نشوید، بهتر است سطح زبان خود را به سطح پیشرفته مانند B2 برسانید.

به طور کلی در خصوص مدرک زبان برای شرکت در آوسبیلدونگ آلمان باید گفت این سطح به رشته ای که قصد شرکت در آن را دارید بستگی دارد. در بعضی رشته ها داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می تواند برای شما مفید باشد.

سن فرد

در آلمان آنچه که برای شرکت در Ausbildung در نظر گرفته شده، سن متقاضیان است. افرادی که قصد شرکت در این دوره ها را دارند باید بین 18 تا 25 سال سن داشته باشند. البته در بعضی مواقع بعضی رشته ها می توانند افراد بالای 25 سال سن را پذیرش کنند (برای مثال پرستاری که تا 40 سال نیز می توانید اقدام کنید). اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که زبان آلمانی یاد نگرفته اید، حداقل از دو سال قبل برای آموزش این زبان اقدام کنید.

معرفی رشته های آوسبیلدونگ

این دوره های کارآموزی تنوع بسیار بالایی دارند و بسکمک از رشته های مختلف را ارائه می دهند. در حال حاضر حدود 400 رشته در این دوره ها برگزار می شود. ما در این بخش بعضی از پرطرفدارترین رشته هایی که در دوره های Ausbildung ارائه می شود را به شما معرفی می کنیم.

  • دوره مکانیک خودرو
  • دوره مالی و حسابداری
  • دوره آی تی
  • دوره دستیار دندان پزشک و تکنسین
  • دوره کار در ارتفاع
  • دوره مدیریت
  • دوره آرایشگری
  • دوره شیمی و فیزیک
  • دوره پرستاری

مدارک لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ

مدارک لازم برای هر فرد با توجه به این که می خواهد در چه رشته ای شرکت کند، می تواند متفاوت باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به عنوان یک ایرانی می خواهید در این دوره های شرکت کنید، باید ویزای این کشور را دریافت کنید؛ چراکه همان طور که می دانید کشور ما خارج از اتحادیه اروپا محسوب می شود.

بنابراین، علاوه بر این که باید مدارک لازم برای هر دوره را ارائه دهید باید مدارکی را برای دریافت ویزای Ausbildung آماده کنید. اگر برای تکمیل مدارک و دریافت ویزای خود به مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای برای دریافت ویزای Ausbildung مراجعه کنید، می توانید روند دریافت ویزای خود را سریع تر طی کنید. ما در ادامه مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را بررسی خواهیم کرد.

  • رزومه
  • تکمیل دو نسخه فرم برای درخواست ویزا همراه با امضا
  • ارائه دو قطعه عکس در ابعاد عکس گذرنامه
  • کاور لتر
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه قرارداد Ausbildung در دو نسخه همراه با مشخصات کارفرما، مدت آموزش فرد، نوع
  • آموزش شغلی و دستمز ناخالص در ماه
  • ارائه دو فرم مربوط به شرح شغلی
  • ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و دوره های طی شده در صورت موجود بودن
  • شرح سابقه کاری در صورت وجود
  • ارائه بیمه سلامت
  • دارا بودن تمکن مالی حداقل 853 یورویی در ماه
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

جمع بندی

شرکت در دوره های آوسبیلدونگ برای متقاضیان این امکان را فراهم می کنند تا بتوانند با گذراندن دوره های 2 تا 4 ساله وارد بازار کار این کشور شوند. این دوره ها به فرد اجازه می دهند تا بدون این که در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند، همچنین بتوانند در حوزه ای که به آن علاقه دارند شرکت نموده و در نهایت مشغول به کار شوند.

بنابراین، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بدون گذراندن دوره های دانشگاهی، حرفه ای را بیاموزید و در نهایت در آن زمینه وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید، می توانید برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ اقدام نموده و به این کشور مهاجرت کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت هرمس اپلای مراجعه نموده و از کارشناسان باتجربه این موسسه کمک بگیرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1466

به "آوسبیلدونگ آلمان 2023؛ بهترین راه مهاجرت کاری به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوسبیلدونگ آلمان 2023؛ بهترین راه مهاجرت کاری به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید