هزینه ساخت ویلا دوبلکس: شروع برداشت انار از باغات کردستان، پیش بینی فراوری 10 هزار تن محصول

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/کردستان مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می گردد سال جاری 10 هزار تن انار از سطح 600 هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان برداشت گردد.

هزینه ساخت ویلا دوبلکس: شروع برداشت انار از باغات کردستان، پیش بینی فراوری 10 هزار تن محصول

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مهدی فتحی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که برداشت انار از سطح انارستان ها شروع شده، اظهار کرد: در امسال هزار بهره بردار کردستانی از نیمه دوم شهریور ماه به استقبال برداشت انار رفته و تا اوایل آبان ماه هم برداشت این محصول در سطح باغات ادامه خواهد داشت.

فتحی به تاثیر خشکسالی بر سطح باغات اشاره نمود و گفت: باتوجه به اینکه باغات انار استان به روش آبی آبیاری می شود بنابراین با در اختیار بودن منابع آبی، خشکسالی نتوانسته بر مقدار فراوری این محصول ارزشمند در استان تاثیر منفی بگذارد.

وی بیان نمود: 600 هکتار از سطح باغات استان زیر کشت محصول انار قرار گرفته است که پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن انار در این باغات برداشت شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان مهمترین ارقام انار فراوریی در کردستان را ملس، رباب، محلی اورامان، شیرین ساوه و شیشه کپ برشمرد و اضافه کرد: منطقه هورامان شهرستان سروآباد از لحاظ سطح باغات و مقدار فراوری سالانه انار رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات سطح کشت این محصول در روستاهای ژیوار، بلبر، سلین و ناو این منطقه قرار گرفته است.

فتحی اضافه کرد: استان کردستان فاقد فرآوری صنعتی انار است که همین امر موجب شده 90 درصد این محصول بصورت تازه خوری مصرف شود و 10 درصد مابقی آن هم بە صورت سنتی در فرآورده هایی، چون آب انار و رب انار استفاده می شود که این همممکن است حین عملیات برداشت دچار آسیب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1046

به "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: شروع برداشت انار از باغات کردستان، پیش بینی فراوری 10 هزار تن محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: شروع برداشت انار از باغات کردستان، پیش بینی فراوری 10 هزار تن محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید