ویژگی هایی درباره ماه که نمی دانید!

به گزارش دوست داشتنی ها، کره ماه یکی از سیاره های نزدیک به کره زمین می باشد که این کره دارای قطر حدود 3500 کیلومتر می باشد و شب ها با انعکاس نور خورشید به سطح کره زمین، منجر به روشنایی این کره می گردد.

ویژگی هایی درباره ماه که نمی دانید!

سمت پنهان ماه نیمکره ای از کره ماه است که به طور دائمی از کره زمین روی گردان است. سمت رو به زمین از کره ماه را سمت پیدای ماه می نامند. برای دانستن ویژگی های کره ماه این مطلب از مجله اینترنتی خبرنگاران را مطالعه کنید.

ویژگی های کره ماه

ماه چیست؟

ماه تنها قمر سیاره زمین است که با بازتاباندن نور خورشید، شب های زمین را کمی روشن می نماید. ماه پنجمین قمر طبیعی بزرگ در سامانه خورشیدی در میان 173 قمر موجود در این سامانه است. قطر سیاره ماه حدود 3٬476 کیلومتر است.

ماه جو ندارد و در پهنه آن دهانه های برخوردی در پی برخورد سنگ های آسمانی پدید آمده است. مساحت سطح آن حدود 38 میلیون کیلومتر مربع است که در مقام مقایسه، از مساحت قاره آسیا کمتر است.

آشنایی با عجایب ماه

جاذبه ماه باعث بوجود آمدن جذر و مد آب های کره زمین می گردد. درصورت عدم وجود ماه، انحراف محوری زمین مرتبا تغییر می کرد. این امر باعث آشفته شدن آب و هوا و فصل ها در زمین می شد.

تفاوت های کره ماه و زمین

کره ماه برخلاف زمین دارای زیست بوم زنده در سطح خود نیست. انسان ها در کره ماه نمی توانند به کشاورزی و رشد دام برای مصارف مختلف بپردازند.

یکی دیگر از تفاوت های کره ماه با زمین، آسیب پذیر بودن ماه در برابر پرتو کیهانی و طوفان های خورشیدی به نسبت زمین است.

طبق آنالیز های انجام شده بر روی ماه، یخ وجود دارد. دانشمندان ناسا معتقد هستند که این یخ ناشی از ذرات رها شده از دنباله دارها است که در سطح سرد ماه تبدیل به یخ می گردد.

کره ماه کامل را می توان از روی زمین مشاهده کرد؟!

بیشتر کتاب های مرجع در این مورد این گونه اعلام نموده اند که هرگز نمی توان کره کامل ماه را از سطح زمین مشاهده کرد. حداکثر ما می توانیم نیمی از آن را مشاهده کنیم. حقیقت این است یکی از ویژگی های کره ماه این است که در طول مدار بیضوی، ما می توانیم حدودا 59 درصد کره ماه را از سطح زمین به خوبی مشاهده کنیم. از این رو 41 درصد باقی کره ماه به هیچ وجه قابل مشاهده از کره زمین نیست. قطعا اگر کسی در این 41 درصد ماه قرار بگیرد نمی تواند کره زمین را مشاهده کند.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص زمان تعویض باتری گوشی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1496

به "ویژگی هایی درباره ماه که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی هایی درباره ماه که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید