9 خاصیت شگفت انگیز میوه ای که نباید در مصرفش زیاده روی کرد

به گزارش دوست داشتنی ها، خوردن سیب می تواند به اندازه قابل توجهی اشتهای شما را کاهش دهد. کم شدن اشتها می تواند به مدیریت وزن یاری کند. بعلاوه آنتی اکسیدان های موجود در سیب اثرات ضد چاقی دارند.

9 خاصیت شگفت انگیز میوه ای که نباید در مصرفش زیاده روی کرد

مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن سیب تقریباً برای هر قسمت از بدن یک فایده مجزا دارد. شاید جالب باشد که بدانید خوردن روزانه یک سیب، نه تنها شما را از بیماری ها دور نگه می دارد، بلکه از مراجعه پزشک هم بی نیازتان می نماید.

به گزارش خبرآنلاین، سیب سرشار از مواد مفید است و در مقایسه با میوه های دیگر، فیبر بالایی دارد که به کاهش وزن و تقویت سلامت روده یاری می نماید. سیب به علت برخورداری از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات و مواد مغذی، در پیشگیری از ابتلا به سرطان، مدیریت وزن، کنترل دیابت، سلامت مغز، قلب و حتی سلامت دندان نقش چشمگیری دارد. سیب بعلاوه حاوی ویتامین ها و ترکیبات مفیدی مانند ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، بتا کاروتن، فولات و لوتئین است.

کاهش وزن

خوردن سیب می تواند به اندازه قابل توجهی اشتهای شما را کاهش دهد. کم شدن اشتها می تواند به مدیریت وزن یاری کند. بعلاوه آنتی اکسیدان های موجود در سیب اثرات ضد چاقی دارند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

خوردن سیب، خطر ابتلا به دیابت را تا 18 درصد کاهش می دهد. در هر یک عدد سیب میانه 4 گرم فیبر وجود دارد که می تواند به کاهش سرعت جذب قند در بدن یاری نموده و از افزایش ناگهانی قند و انسولین در خون جلوگیری کند.

ارتقای سلامت مغز

مطالعات نشان می دهد مواد شیمیایی موجود در این میوه می تواند عملکرد مغز را تقویت نموده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. ترکیبات طبیعی موجود در سیب می تواند به تحریک فراوری سلول های تازه مغزی یاری کند و موجب افزایش یادگیری و حافظه گردد.

بهبود سلامت قلب

به باور محققان، افرادی که کلسترول بالایی دارند، با مصرف دو سیب در روز می توانند کلسترول بد خون را کاهش دهند. علاوه بر این، مصرف سیب موجب انبساط عروق خونی و در نتیجه کاهش ناراحتی های قلبی می گردد.

کاهش فشارخون

اگر می خواهید فشارخون خود را در محدوده سالم و نرمال حفظ کنید، خوردن سیب بصورت یک روز در میان، ساده ترین راه برای انجام این کار است. مواد غذایی سرشار از فلاونول، از جمله سیب، می توانند به کاهش فشار خون یاری نمایند. علاوه بر این، فلاونول خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد ویروسی نیز دارد.

تقویت میکروبیوم روده

سیب سرشار از فیبر است و همین عامل سبب تسهیل هضم مواد غذایی می گردد. مصرف منظم سیب به حرکات روان روده، جلوگیری از یبوست و بهبود اختلالات معده یاری می نماید.

حفظ سلامت دهان و دندان

خوردن سیب، مینای دندان را قوی و مستحکم می سازد و از جرم گرفتن دندان ها پیشگیری می نماید. اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهابی و باکتری زدایی دارند و به طور بالقوه از تخریب تدریجی دندان جلوگیری می نمایند.

خوشبو کردن دهان

سیب به علت آنزیم هایی که در خود دارد، به اندازه قابل توجهی بوی ناخوشایند دهان را کاهش می دهد.

کاهش خطر ابتلا به بعضی سرطان ها

سیب یک میوه ضد سرطان قوی است که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه می دارد. خوردن یک سیب در روز به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد، بعلاوه مصرف سیب با کاهش خطر سرطان ریه نیز مرتبط است.

زیاده روی در مصرف سیب چه بلایی سر بدن ما می آورد؟

بهداشت نیوز نوشت: سیب میوه ای سرشار از فواید سلامتی برای بدن انسان است، اما زیاده روی در مصرف آن می تواند آسیب زا باشد.

دکتر ریما مویزینکو، کارشناس تغذیه روسی بیان کرد که نظر غالب مبنی بر سالم بودن سیب و خوردن آن به هر میزان نادرست است و نسبت به عواقب زیاده روی در آن هشدار داد. مصرف زیاد سیب می تواند منجر به اختلال در متابولیسم بدن گردد.

او می گوید: یک عبارت رایج وجود دارد: میوه ها و سبزیجات خوب هستند و انسان می تواند هر چقدر که می خواهد بخورد. اما این عبارت مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا سبزیجات را می توان به میزان زیاد خورد. اما خوردن میوه ها به میزان زیاد به خصوص سیب، می تواند بیماری های مزمن قدیمی یا حتی ایجاد بیماری های مزمن تازه را تشدید کند.

این متخصص توصیه می نماید که بیش از سه سیب در روز نخورید. در خصوص مصرف میوه توصیه هایی وجود دارد که به طور میانه هر فرد می تواند روزانه 300 گرم میوه بخورد، چه سیب، چه آلو یا گلابی. یعنی این حداکثر میوه ای است که می توان در یک روز خورد. این بدان معناست که شما می توانید 2 تا 3 سیب در روز بخورید، اما بهتر است فقط یک سیب بخورید.

او می افزاید، افرادی که از دیابت رنج می برند نباید در مصرف سیب زیاده روی نمایند، زیرا حاوی درصد بالایی فروکتوز است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1488

به "9 خاصیت شگفت انگیز میوه ای که نباید در مصرفش زیاده روی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خاصیت شگفت انگیز میوه ای که نباید در مصرفش زیاده روی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید