75 میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت، ز تعیین شدن سقف قیمت مسکن استقبال می کنیم

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان این که در طرح سلامت محور مربوط به بیماری کرونا 6545 پرونده تخلف تشکیل شده است گفت: متخلفین به پرداخت 75 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

75 میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت، ز تعیین شدن سقف قیمت مسکن استقبال می کنیم

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، یاسر رایگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح آمار و عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی پرداخت و گفت: از اول فروردین تا 15 تیر، 135 هزار و 208 پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که برای 119 هزار و 904 پرونده حکم صادر شده است و متخلفین به پرداخت 18 هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

75 میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت

وی اضافه نمود: در بخش اجرای احکام در همین بازه زمانی، 94 هزار و 137 پرونده تشکیل و به بخش اجرای احکام ارجاع شده است که از این تعداد 81 هزار و 818 پرونده اجرای حکم و مختومه شده است ومتخلفین 807 میلیارد تومان به دولت و 26 میلیارد تومان در حق شاکی خصوصی پرداخت نموده اند.

وی در ارتباط با آمار و عملکرد سازمان تعزیرات در پرونده های سلامت محور مربوط به بیماری کرونا نیز اظهار کرد: 6545 پرونده در طرح نظارتی سلامت تشکیل شده است که برای 5640 پرونده حکم صادر شده است و متخلفین به پرداخت 75 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

سخنگوی سازمان تعزیراتحکومتی ادامه داد: در طرح نظارتی سلامت، 8 میلیون و 936 هزار عدد ماسک، 566 هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی نماینده، 75 میلیون و 461 هزار جفت دستکش و 68 هزار روپوش بیمارستانی کشف شد که بیشترین کشفیات مربوط به استان های تهران، قم، آذربایجان غربی و فارس بود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تعزیراتحکومتی برای بالا رفتن هزینه تخلف و جلوگیری از تکرار تخلفات گفت: با پیشنهاد و پیگیری وزیر دادگستری اصلاح ماده 28 قانون مجازات اسلامی در اردیبهشت 99، از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد و به همین ترتیب 59 عنوان تخلفی که به روز نشده بودند نیز در هیئت دولت طرح و مقرر شد که طی این هفته تا هفته آینده، به روزرسانی و تصویب گردد.

وی با اشاره به چند قانونی که در این به روزرسانی 59 عنوان تخلف اصلاح می شوند گفت: در قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی از ماده 1 تا ماده 40، 100 درصد جرایم به روز شدند و هم چنین چند ماده قوانین تعزیرات حکومتی مصوب 1367، مجازات اخلالگران در نظام مالی مصوب 1369، کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در مورد تعزیرات مصوب 1375 و مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و موازین قانونی نیز اصلاح شدند.

تا خاتمه تیر 400 هزار عدد خودرو در بازار توزیع گردد

رایگانی هم چنین با اشاره به نظارت بر حوزه خودرو اظهار کرد: وزیر صمت در حوزه خودرو اعلام کردند که 1 میلیون و 200 هزار عدد خودرو در امسال توزیع می گردد و خواهش ما این است که این توزیع ها مناسبتی و فصلی نباشد و تا خاتمه تیر یک سوم خودروها یعنی 400 هزار عدد در بازار توزیع گردد کما این که تعداد توزیع خودروها تا امروز زیر 100 هزار عدد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه خودرو شاهد افزایش قیمت 80 تا 100 درصد بین بازار و کارخانه هستیم ابراز امیدواری کرد که با توزیع به هنگام این مشکل برطرف گردد.

در حوزه رسیدگی به تخلفات مسکن قانون شفافی نداریم

وی در زمینه نظارت بر حوزه مسکن نیز گفت: باتوجه به این که ما در حوزه رسیدگی به تخلفات مسکن قانون شفافی نداریم در بحث اجاره بها و خرید و فروش عملا دستمان بسته است اما ما با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور از معین شدن سقف قیمت استقبال می کنیم تا دست سازمان تعزیرات برای برخورد با متخلفینی که بالاتر از سقف قیمت عمل می نمایند باز گردد.

اختیارات سازمان تعزیرات در سطح جوابگویی به مردم و حاکمیت تصویب گردد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سوال که اگر سازمان تعزیرات زیر مجموعه قوه قضاییه باشد دستش بازتر نخواهد بود؟ گفت: این که سازمان تعزیرات زیرمجموعه دولت باشد یا قوه قضاییه تفاوتی در حوزه صلاحیت های این سازمان ایجاد نمی نماید زیرا ما طبق قانون عمل می کنیم.

وی ادامه داد: مشکل اساسی ما اختیاراتی است که باید برای سازمان تعزیرات مصوب گردد تا بتوانیم جوابگوی مردم و حاکمیت باشیم ولی این که زیرمجموعه قوه مجریه هستیم محدودیتی برای ما ایجاد نمی نماید.

قانون بهداشت، دارو و درمان به روز می گردد

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مهمترین تخلفات اصلاح شده در حوزه بهداشت و دارو و همچنین سیستمی کردن پرونده های ارجاع شده به سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قانون بهداشت، دارو و درمان یکی از مهمترین قوانینی بوده که با آن نسبت به میزان جرایم و تخلفاتش مشکل داشتیم که همه مواد این قانون در یکی دو هفته آینده به روز می گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه سیستمی کردن پرونده ها کوشش ما این است تا همه پرونده هایی که به ما ارجاع می گردد سیستمی گردد و سازمان حمایت اولین سازمانی است که این پرونده ها را به شکل سیستمی و الکترونیکی به ما ارسال می نماید. این روش سرعت رسیدگی را بالا میبرد و باعث می گردد امکان دخل و تصرف در پرونده ها وجود نداشته باشد و در عین حال متخلف می تواند به صورت الکترونیکی پرونده ها را رصد کند.

یشترین تمرکز بر رعایت قیمت تخم مرغ، مرغ و ملزومات بهداشت دارو و درمان

سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به سوالی درباره تخلفات ارزی رسیدگی شده در این سازمان گفت: پرونده های مربوط به عدم ایفای تعهدات ارزی انرژی و زمان بسیار زیادی را از ما گرفته است ما قصد داریم عدد دقیق این پرونده ها را احصا کنیم و به محض احصا آمار آن ها اعلام خواهد شد، اما بخش زیادی از پرونده های عدم ایفای تعهدات ارزی ارجاع شده در سازمان تعزیرات رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است.

رایگانی در خاتمه در ارتباط با ظرفیت گشت های مشترک در حوزه نظارت بر بازار گفت: ما با 100 درصد توان خود این گشت ها را در سراسر کشور تا خاتمه سال 99 فعال کردیم و در تمام استان هایی که شعبه مستقر داریم بنا داریم تا هر روزه گشت ها فعال باشند. در حال حاضر بیشترین تمرکز ما بر رعایت قیمت تخم مرغ، مرغ و ملزومات بهداشت دارو و درمان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 246

به "75 میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت، ز تعیین شدن سقف قیمت مسکن استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت، ز تعیین شدن سقف قیمت مسکن استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید