7 کتابخوان الکترونیکی که در سفر لازمتان می گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، کتابخوان الکترونیکی

کتابخوان الکترونیکی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با مفهوم کتاب الکترونیکی آشنا شوید. کتاب الکترونیکی یا e-Book، کتابی می باشد که به صورت دیجیتالی برای شما فراهم شده که در هر جا و هر زمان که می خواهید، مطالعه کنید. با اینکه این کتاب ها را می توانید روی تبلت یا موبایل نیز بخوانید، اما در این بین دستگاه هایی وجود دارند که به طور اختصاصی برای کتاب های الکترونیکی ساخته شده اند که نام آن ها کتابخوان الکترونیکی (e-Book Readers) می باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا 7 کتابخوان الکترونیکی برتر را به شما معرفی کنیم.

7 کتابخوان الکترونیکی که در سفر لازمتان می گردد

کتابخوان های الکترونیکی مزیت های زیادی نسبت به خواندن کتاب دیجیتالی به وسیله گوشی یا تبلت دارند:

  • آنها دارای صفحه هایی هستند که برای خواندن طولانی طراحی شده اند که در برابر درخشندگی نور خورشید مقاوم هستند و به همین علت موجب کاهش خستگی چشم نمی شوند.
  • از آنجایی که آنها هیچ کدام از ویژگی های اضافی و معمول تبلت را ندارند، معمولا سبک تر، مقرون به صرفه تر و عمر باتری بسیار طولانی دارند (باطری یک کتابخوان الکترونیکی معمولا هفته ها شارژ می ماند).
  • آن ها سبک هستند و حمل و نقل شان مخصوصا در طول سفر بسیار راحت و بی دردسر است.

1- Amazon Kindle Paperwhite

این کتابخوان الکترونیکی باطری بسیار خوبی دارد که شارژ آن 8 هفته به طور نرمال طول می کشد و تجربه خواندن بسیار بهتری از یک تبلت دارد. صفحه نمایش سیاه و سفید آن واضح تر از نسخه های قبلی است، که دارای کنتراست خوبی می باشد که حتی در نور مستقیم خورشید، بازتاب ندارد. برای مطالعه در شب می توانید از نورهای LED آن استفاده نمایید.

2- Kindle Oasis

این کتابخوان با اینکه قیمت بالاتری نسبت به بسیاری از کتابخوان های دیگر دارد اما می توان گفت که برترین کتابخوان Amazon است. مطمئن باشید، این کتابخوان، رولز رویس کتابخوان های الکترونیکی است، طراحی نو ارگونومیک، دکمه اختصاصی برای تغییر صفحات و نور پس زمینه برای خواندن در تاریکی، این ادعا را ثابت می نماید.

کتابخوان کیندل اوسیس کاملا برای خواندن یک دستی مناسب است. صفحه نمایش 7 اینچی آن، متن با کیفیت لیزری را ارائه می دهد. بعلاوه وزن آن سبک است و خاصیت ضد آب آن باعث می گردد که تا 60 دقیقه در آب بماند.

ویژگی محبوب آن نیز قابلیت پخش کتاب های صوتی است.

3- Amazon Kindle Voyage

با اینکه این کتابخوان گران ترین مورد در این لیست می باشد اما جایگاه رقابتی آن به خاطر صفحه صیقلی، طراحی سبک و عمر باطری بسیار فوق العاده اش است. باطری این کتابخوان الکترونیکی قادر است شارژ خود را تا هفته ها نگه دارد.

بعلاوه یک تفاوت عمده بین خواندن کتاب الکترونیکی به وسیله کیندل و یک تبلت وجود دارد:

این کتابخوان 6اینچی از تکنولوژی E-Ink Carta استفاده می نماید، به این معنا که کیفیت صفحه آن که شبیه کاغذ می باشد، هرگز چشم شما را اذیت نمی نماید؛ اما اگر با تبلت کتاب بخوانید، به راحتی چشمتان خسته شده و در طولانی مدت نیز ممکن است آسیب هایی داشته باشد.

4- Amazon Fire 7 Tablet

این دستگاه چیزی فراتر از یک کتابخوان می باشد: این بعلاوه یک تبلت تمام عیار است! با اینکه شاید شما همه ویژگی های آن را احتیاج نداشته باشید، اما آن ها به مقدار کافی مجذوب نماینده هستند که خوانندگان را ترغیب به خرید این دستگاه نمایند.

  • صفحه نمایش آن کنتراست بسیار بالایی دارد که در آن رنگ ها به خوبی نمایان هستند و متن هایی که در این دستگاه مشاهده می کنید، به مقدار کافی وضوح دارند که ساعت ها مطالعه، برایتان راحت باشد و از آن لذت ببرید.
  • با اینکه این دستگاه چنین ویژگی هایی دارد، اما باطری آن تا 8 ساعت شارژ را نگه می دارد.
  • آمازون فایر 7، بعلاوه سیستمی دارد که به طور اتوماتیک نور پس زمینه را با توجه به نور محیط تنظیم می نماید.

5- Kobo Glo HD

این کتابخوان الکترونیکی صفحه 6 اینچی بسیار خوبی دارد که در در مقایسه با آمازون کیندل، پیکسل های بیشتر را در صفحه دارا می باشد. این کتابخوان یک کارت حافظه 4 گیگابایتی (تا 3000 کتاب) داشته و باطری آن دو ماه شارژ نگه می دارد.

کتابخوان کوبو، 14 نوع فایل کتاب را پشتیبانی می نماید که از جمله آن ها می توان به PDFs و Amazons Mobi format اشاره نمود. این کتابخوان بعلاوه یک مرورگر اینترنتی دارد که بسیار به دردتان می خورد.

با اینکه فروشگاه کتاب کوبو به مقدار Amazons Kindle Store، استفاده اش راحت نیست اما می توان گفت که تقریبا به همان مقدار کتاب الکترونیکی در خود جای داده است.

6- Kobo Aura H20

کتابخوان الکترونیکی کوبو اورا H20 به این علت بسیار محبوب است که هم ضد آب می باشد و هم طراحی آن ضد گرد و غبار است. صفجه نمایش آن نور را بازتاب نمی دهد و بسیار شبیه به کاغذهای معمولی است، حتی وقتی که نور مستقیم خورشید به آن بتابد. البته وضوح تصویر آن کمی از باقی مدل ها پایین تر است اما این تفاوت چشمگیر نیست.

با نور راحت (ComfortLight) این کتابخوان هرگز چشمان شما را خسته نمی گردد. اگر از فونت کتابی که دارید می خوانید خسته شدید، در این دستگاه قابلیت این را دارید که با 24 فونتی که در اختیارتان است، نوشته را طور دیگری ببینید.

بعلاوه شما می توانید به وسیله این دستگاه در نقاط مختلف کتاب علامت گذاری (هایلایت) کنید و ویژگی مثبت دیگر اینکه اگر معنی واژه ای را نمی دانید روی آن کلیک کنید و می بینید که معنی آن برایتان نمایش داده می گردد.

7- Barnes and Noble Nook Glowlight Plus

صفحه نمایش برجسته این کتابخوان الکترونیکی، Kindle ها را به رقابت با خود وا می دارد. حتی این کتابخوان سبک تر و کوچکتر از مدل Kindle Paperwhite است و سایز صفحه نمایش و وضوح بسیار خوبی دارد. یک کارت حافظه 4 گیگاباتی در آن دیده می گردد و باطری اش نیز تقریبا 6 هفته دوام دارد.

Glowlight Plus بعلاوه استانداردهای ضد آب را با گواهینامه IP67 دارا می باشد. این کتابخوان اگر در آب بیوفتد تا 30 دقیقه هیچگونه آسیبی نمی بیند.

منبع: ifewire.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1229

به "7 کتابخوان الکترونیکی که در سفر لازمتان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کتابخوان الکترونیکی که در سفر لازمتان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید