7 شرکت تولیدکننده واکسن کرونا تا بهمن وارد فاز انسانی می شوند

به گزارش دوست داشتنی ها، دکتر مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگاران در مورد هفت واکسن کرونایی که زیر نظر و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری پیش می فرایند، گفت: از این تعداد، سه شرکت تا آخر دی ماه به اتمام فاز حیوانی می رسند و امید است که مجوز انسانی را بگیرند.

7 شرکت تولیدکننده واکسن کرونا تا بهمن وارد فاز انسانی می شوند

وی اضافه کرد: از 3 شرکتی که وارد فاز بالینی می شوند یک شرکت پیشرفت چشمگیری داشته و زودتر از بقیه کلینیکال ترایال را آغاز خواهد نمود.

قانعی در مورد شرکتی که پیشرفت داشته گفت: این شرکت مدل واکسن فایزر را در پیش گرفته است و تا انتها این ماه مجوز فاز انسانی را از سازمان غذا و دارو دریافت می نماید.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه 4 گروه تحقیقاتی دیگر احتمالاً در بهمن و اسفند مجوز انجام کارآزمایی بالینی را از سازمان غذا و دارو دریافت می نمایند، گفت: مجموعاً 7 شرکت با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تا بهمن و اسفند مجوزهای بالینی را دریافت می نمایند.

وی در مورد شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: این شرکت نیز در حال ورود به مرحله اول فاز بالینی است و بعد از موفقیت وارد فاز دوم کلینیکال ترایال می گردد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: کسی نمی تواند مانع تحقیقات و فراوری واکسن توسط گروه های مختلف گردد زیرا در جهان هم فراوری چندین واکسن آغاز شد ولی همه آنها نتوانستند فاز حیوانی را پاس نمایند.

وی تاکید نمود: بعضی از این تیم ها اگر حمایتی بخواهند به معاونت علمی می آیند و ما با آنها قرارداد منعقد می کنیم و حمایت هایی از آنها داریم.

وی با بیان اینکه کمیته مقابله با کرونا برای واکسن ها مجوز صادر نمی نماید، گفت: فرایند واکسن به این شکل است که جز سازمان غذا و دارو که متولی این امر است کسی یا ارگانی نمی تواند به فرد یا تیم های تحقیقاتی واکسن مجوز بدهد که وارد فاز حیوانی شوند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه البته اجرای فاز حیوانی هم شاید در دانشگاه با کمیته اخلاق پیگیری گردد، گفت: ولی برای ورود به فاز انسانی هیچکس در کشور قدرت صدور مجوز ندارد جز سازمان غذا و دارو.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 653

به "7 شرکت تولیدکننده واکسن کرونا تا بهمن وارد فاز انسانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شرکت تولیدکننده واکسن کرونا تا بهمن وارد فاز انسانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید