گسترش خدمات دانش بنیان و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم شناختی، دانشجویان دکتری حمایت می شوند

به گزارش دوست داشتنی ها، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی از دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و پژوهشگران در مراکز حوزه علوم شناختی حمایت می کند.

گسترش خدمات دانش بنیان و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم شناختی، دانشجویان دکتری حمایت می شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از این اقدام ارتقای سطح علمی، آموزشی و تقویت بنیه پژوهشی، فناوری و نوآوری میان محققان کشور است. این سیاست حمایتی در راستای تأمین نیروی انسانی مجرب برای توسعه علوم، فناوری و خدمات دانش بنیان شناختی، ایجاد هسته های آموزشی-پژوهشی بین رشته ای، گسترش و تعمیق ارتباط با محققان خارج از کشور در راستای توسعه هدفمند گرایش های علوم شناختی و نیز استفاده بهینه از امکانات آموزشی و پژوهشی کشور صورت می گیرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در چارچوب این سیاست، از اساتید داخل و خارج کشور حمایت می کند. این حمایت ها برای تدریس دروس تخصصی علوم شناختی، ایجاد فرصت های مطالعاتی دانشجویان علوم و فناوری­های شناختی، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزش کوتاه مدت این حوزه برای ارتقای کیفی رساله دکتری در قالب بسته های آموزشی و پژوهشی است.

از سوی دیگر تلاش برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی از سوی ستاد همچنان ادامه دارد و این ستاد در راستای ترغیب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برتر کشور برای ایجاد رشته های علوم شناختی در مراکز علمی- آموزشی است. دانشجویان، اساتید، محققان و پژوهشگران می توانند اطلاعات لازم از شرایط و نحوه برخورداری از بسته های تشویقی حمایتی و پژوهشی را در بخش آیین نامه ها در سایت ستاد دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 884

به "گسترش خدمات دانش بنیان و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم شناختی، دانشجویان دکتری حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش خدمات دانش بنیان و تامین نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم شناختی، دانشجویان دکتری حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید