تور ترکیه: کشف تابوت های باستانی در ترکیه

به گزارش دوست داشتنی ها، مقامات ترکیه از کشف دو تابوت باستانی و نادر در حوالی شهر تاریخی آفرودیسیاس در استان آیدین خبر دادند.

تور ترکیه: کشف تابوت های باستانی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از انشنت اوریحینز، مقامات ترکیه طی یک عملیات جلوگیری از حفاری های غیرقانونی، پیروز به کشف دو تابوت باستانی در حوالی شهر تاریخی آفرودیسیاس در استان آیدین شدند.

در ابتدا کارشناسان متوجه تابوتی عجیب شدند که نیمی از آن از زیر خاک خارج شده بود. آنالیز های بیشتر منجر به کشف یک تابوت دیگر و همینطور بقایای محرابی باستانی شد. طرح ها و حکاکی های به جای مانده بر یکی از این تابوت ها هنوز قابل مشاهده است. گرچه هویت افراد دفن شده در این تابوت ها معین نیست، به عقیده کارشناسان و با توجه به ابعاد این تابوت ها گمان می رود که به اشخاص مهمی اختصاص داشته اند. باستان شناسان ترک قدمت تابوت ها و آثار کشف شده در این منطقه را تا 2300 سال پیش تخمین زده اند و آن ها را متعلق به دوران هلنیستی می دانند.

شهر باستانی آفرودیسیاس که محل کشف این آثار است و از جاهای دیدنی ترکیه محسوب می گردد، از شهرهای باشکوه و ثروتمند باستانی یونان بود که به واسطه زمین های کشاورزی حاصلخیز و مجسمه های مرمرین معروفیت جهانی داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1217

به "تور ترکیه: کشف تابوت های باستانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: کشف تابوت های باستانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید